Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:50:51 GMT

تاکید ازبکستان برای آمادگی میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۳۹۹۴۱

تاکید ازبکستان برای آمادگی میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی

‍‍‍‍‍‍

وزیر خارجه ازبکستان از آمادگی این کشور برای ایجای فضای مساعد جهت میزبانی از مذاکرات دولت افغانستان و طالبان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالعزیز کاملوف» وزیر خارجه ازبکستان و «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان در یک تماس تلفنی درباره روند صلح، تصمیمات لویه‌جرگه مشورتی صلح، آزادی زندانیان باقیمانده، ضرورت برقراری آتش‌بس، اهمیت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی درباره روند صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان، کاملوف در این دیدار بر آمادگی سمرقند جهت ایجاد فضای مساعد برای گفت‌وگوها و میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرد.

اتمر نیز اعلام آمادگی مجدد ازبکستان برای میزبانی از گفت‌وگوهای صلح و نیز اجماع منطقه‌ای و جهانی برای حمایت از روند صلح را بسیار مهم خواند.

گفتنی است که علاوه بر ازبکستان، پیش از این کشورهای آلمان، نروژ، ایران، روسیه، چین، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قطر، اندونزی و ژاپن نیز برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

چین: صلح افغانستان در چارچوب قانون اساسی و نظام جمهوری امکانپذیر استاشرف‌غنی: شرایط برای صلح در افغانستان آماده است، طالبان آتش‌بس کندوزارت خارجه روسیه: فرمان آزادی زندانیان طالبان زودتر اجرا شود

دولت افغانستان و طالبان موافقت کرده‌اند که دور نخست گفت‌وگوها در قطر آغاز شود اما توقف روند آزادی زندانیان باقیمانده طالبان و پافشاری این گروه بر آزادی همه زندانیانش به عنوان پیش‌شرط گفت‌وگوها آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را در سایه‌ای از ابهام قرار داده است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ازبکستان طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... خلیلزاد: هیچ دلیل موجهی برای تاخیر مذاکرات بین‌الافغانی وجود ندارد واکنش طالبان: نقش آمریکا در صلح مشکوک است/اشرف غنی مانع مذاکرات بین‌الافغانی می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... خلیلزاد: هیچ دلیل موجهی برای تاخیر مذاکرات بین‌الافغانی وجود ندارد واکنش طالبان: نقش آمریکا در صلح مشکوک است/اشرف غنی مانع مذاکرات بین‌الافغانی می‌شود واژه های کاربردی مرتبط ازبکستان طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد ۲ آمریکا رسماً از ایران به شورای امنیت شکایت کرد ۳ واکنش گروه‌های مقاومت عراق به نشست الکاظمی با مقامات آمریکایی و عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی ۴ مخالفت آمریکا با درخواست روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره ایران ۵ اختصاصی| نامه مهم ظریف در واکنش به اقدامات آمریکا برای راه‌اندازی مکانیزم ماشه ۶ ترکیه از اینترپل خواست برای مشاور ولیعهد ابوظبی حکم پیگرد بین‌المللی صادر کند ۷ ظریف خطاب به شورای امنیت: آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد ۸ بایدن: درباره ایران هیچ توهمی ندارم/ ترامپ در مقابل ایران خودزنی کرد مهمترین اخبار بین الملل سخنگوی وزارت خارجه: واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود نمی‌رسد نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد تخت روانچی: آمریکا صلاحیت اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران را ندارد مخالفت تروئیکای اروپایی با درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع: کروز هوایی در مرحله آزمایش است/امیدواریم در تامین واکسن کرونا نقش موثری ایفا کنیم محرم; ظلم کے سامنے ڈٹ جانے کا پیغام دیتاہے، صدرپاکستان شرمن: روسیه، چین و اروپا باور ندارند آمریکا بتواند مکانیزم ماشه را فعال کند روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد ایده پورابراهیمی برای نجات بورس/ بازگشت تعادل به بورس با افزایش سرمایه شرکتهای بورسی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ازبکستان طالبان اخبار افغانستان ازبکستان طالبان اخبار افغانستان مذاکرات بین الافغانی میزبانی از مذاکرات درباره ایران شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۳۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان

مرزبانی ایران در بیانیه ای اعلام کرد ۶ مرزبان استان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند.

به گفته مرزبانی ایران بعدازظهر ۶ اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به‌دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان