Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا از اسلام‌آباد، مسلمانان پاکستانی امروز با برگزاری راهپیمایی «مرگ بر اسرائیل» در «اسلام‌آباد» پایتخت و دیگر شهرهای این کشور با سردادن شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکایی، جنایات تازه رژیم اشغالگر قدس علیه مردم غزه همزمان با اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را به شدت محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمازگزاران پاکستانی اعم از شیعه و اهل تسنن در شهر اسلام‌آباد پس از اقامه نماز جمعه، با حضور در تظاهرات ضد اسراییلی و امارات، خشم و نفرت خود را نسبت به عادی‌سازی روابط ابوظبی با رژیم غاصب صهیونیستی ابراز کرده و آن را خیانت آشکار اعراب به ویژه امارات به فلسطین دانستند که تازه‌ترین پیامد آن کشتار مسلمانان غزه در تهاجم اخیر نیروهای صهیونیستی است.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با حمل پلاکاردهای شعارهای ضد رژیم صهیونیستی، آمریکایی و اماراتی، حمایت از انتفاضه فلسطین و محکومیت تداوم جنایات ائتلاف سعودی علیه ملت یمن، خواستار تقویت انسجام جهان اسلام برای حل مشکلات و مظلومیت مردم فلسطین، سوریه و یمن شدند.

این افراد در ادامه ضمن ابراز انزجار از اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس گفتند: قتل عام مسلمانان فلسطینی اقدام ننگین جنایتکاران صهیونیستی علیه امت اسلامی و مسلمانان جهان است.

شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان طی سخنرانی در راهپیمایی‌های ضدصهیونیستی، حمایت از ملت فلسطین و انزجار از رژیم غاصب اسراییل را از وظایف اصلی امت اسلامی و مسلمانان دانستند.

بر اساس این گزارش؛ تظاهرات مشابهی نیز از سوی سازمان‌ها و احزاب مذهبی در شهرهای مختلف پاکستان در محکومیت جنایات رژیم اسراییل علیه مردم غزه، حمایت از مقاومت مردم فلسطین و اعلام انزجار از اقدام امارات برپا شد.

شخصیت‌های مذهبی، سیاسی و فرهنگی پاکستانی با سخنرانی در برخی از این راهپیمایی‌ها در شهرهای «پیشاور، لاهور، کراچی و کویته» از دولت پاکستان خواستند تا در قبال مساله فلسطین و حمایت از مردم مظلوم این کشور در سطح بین المللی مواضع اساسی و رسمی ارائه کند.

تصمیم امارات که از آن به اصطلاح متحد پاکستان در خلیج فارس یاد می‌شود با واکنش شدید احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان همراه بوده است.

وزارت امورخارجه پاکستان هفته گذشته با تاکید بر تعهد این کشور برای حمایت از تحقق کامل حقوق ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت، در واکنش به عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی این اقدام را همراه با پیامد دانست.

دولت پاکستان تاکید کرد: این کشور حامی صلح عادلانه، جامع و پایدار برای فلسطین از جمله راه حل تشکیل ۲ کشور مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.

نخست وزیر پاکستان نیز سه روز پیش در واکنش به اقدام امارات برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: موضع پاکستان در این خصوص روشن است و ما هرگز رژیم اسرائیل را به رسمت نخواهیم شناخت.

«عمران‌خان» اظهار کرد: ما باید بسنجیم که آیا با کسانی که ظلم و ستم را بر مردم فلسطین روا داشتند می‌توان رابطه‌ای برقرار کرد. به همین دلیل وجدان من حاضر نیست که بخواهد رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.  

برچسب‌ها پاکستان مسير اشتباه رژیم صهیونیستی امارات‌ متحده ‌عربی فلسطین پروندهٔ خبری توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان مسير اشتباه رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی فلسطین پاکستان مسير اشتباه رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی فلسطین عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی اقدام امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است

به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، عزت الرشق افزود: رئیس‌جمهور کلمبیا می‌گوید دوران نسل‌کشی و نابودی یک ملت در برابر چشمان ما تکرار نمی‌شود و ما روابط خود را با (رژیم) اسرائیل قطع خواهیم کرد و همزمان هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفته است به شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری بپیوندد.

وی گفت: همه اینها مصادف است با تشدید انقلاب آگاهی جهانی که غزه در وجدان همه جهان شعله ور کرد و نقاب از استاندارد‌های دوگانه برخی از ابرقدرت‌ها و کشور‌هایی که در پشت شعار‌های حقوق بشری و آزادی‌های عمومی پنهان شده بودند، برداشت.

این عضو ارشد حماس در ادامه با بیان اینکه برخی از کشور‌ها از شعار‌های حقوق بشری برای تداوم هژمونی خود استفاده می‌کنند، افزود که این کشور‌ها حتی با مردم خود که خواستار آزادی ملت فلسطین هستند، برخورد می‌کنند.

الرشق در پایان گفت: اینها متغیر‌های اساسی هستند که نشان دهنده اجتناب‌ناپذیر بودن پایان رژیم اشغالگر است.

گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا روز چهارشنبه اعلام کرد که از فردا (پنجشنبه) روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به طور کامل قطع خواهد شد.

رئیس جمهور کلمبیا پیشتر نیز رژیم صهیونیستی را به قطع روابط تهدید کرده و اظهار کرده بود: اگر مجبور شویم که روابط با (رژیم) اسرائیل را قطع کنیم، این کار را خواهیم کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بلینکن: اسرائیل هنوز جان غیرنظامیان رفح را تضمین نکرده است
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • تظاهرات جمعه خشم در همدان همزمان با سه استان دیگر
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • پایان رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • تقدیر حماس از قطع کامل روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی