Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، سوتلانا تیخانووسکایا، رهبر مخالفان بلاروس، امروز جمعه از هوادارانش خواست با گسترش اعتصابات در کارخانه‌های سراسر کشور دولت را مجبور به برگزاری انتخابات مجدد کنند.

این نامزد پیشین انتخابات در پیامی ویدئویی گفت: «من از شما می‌خواهم به اعتصابات ادامه دهید و آن را گسترده‌تر کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گول ارعاب را نخورید.»

 رهبر مخالفان بلاروس گفت: «انتخابات جدید باید به طور آزادانه، صادقانه و شفاف برگزار شود.»

وی که از هفته پیش در لیتوانی به سر می‌برد در ادامه افزود هروقت احساس امنیت کند به بلاروس بازخواهد گشت.

بلاروس در هفته‌های اخیر بزرگترین چالش سیاسی سه دهه خود را از زمان استقلال از اتحاد جماهیر شوروی تجربه می‌کند. ده‌ها هزار نفر در خیابان‌های شهر‌های این کشور به تظاهرات علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور، پرداخته‌اند و نتایج انتخابات  را غیرمشروع می‌دانند.

لوکاشنکو می‌گوید علیرغم درخواست اپوزسیون و اعتصابات تظاهرات و ضددولتی با برگزاری مجدد انتخابات موافقت نخواهد کرد.

کمیسیون انتخابات بلاروس می‌گوید خانم تیخانووسکایا که در انتخابات اخیر به عنوان نامزد اپوزسیون حضور یافته بود، تنها ۱۰ درصد آرا را کسب کرده است. نتیجه‌ای که خانم تیخانووسکایا آن را رد می‌کند. وی از زمان خروج از کشور با انتشار ویدئو‌هایی خواستار ادامه اعتراضات ضددولتی در کشور شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اروپا تظاهرات در بلاروس انتخابات بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل

روزنامه کویتی «الجریده» امروز (شنبه) به نقل از منابع خود مدعی شد: «تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله اخیر این کشور به اسرائیل به شدت افزایش یافته است.»

به گزارش شفقنا، پس از حمله بی سابقه تهران علیه اسرائیل که با صد‌ها موشک و پهپاد رخ داد، درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی به شدت افزایش یافته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه مقامات پانزده کشور پس از این حمله خواستار خرید پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی شده اند، در ادامه به نقل از منابع خود آورده است: درخواست‌ها برای خرید تسلیحات ایرانی فراتر از ظرفیت‌های تولید ایران است و این کشور مجبور به رد برخی از این درخواست‌ها شده است.

در ادامه مطلب روزنامه کویتی آمده است: برخی از این کشور‌ها مشتری‌های سابق ایران و برخی مشتری‌های جدید این کشور برای خرید تسلیحات هستند.

دیگر خبرها

  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • واکنش شاعرانه محمد مهدی عبداللهی به شعر رهبر انقلاب
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است