Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@22:45:53 GMT

پلمب ۳۰۰ بنگاه املاک غیرمجاز در مشهد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۰۱۴۳

پلمب ۳۰۰ بنگاه املاک غیرمجاز در مشهد

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: در ماه‌های تیر و مرداد، ۳۰۰ واحد بنگاه معاملات املاک غیرمجاز پلمب شده است.

به گزارش ایلنا، علی مرادزاده رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ بنگاه مشاوران معاملات املاک غیرمجاز در این شهر شناسایی شده و به آنها اخطار پلمب داده شده است و واحد‌هایی که اخطار می‌گیرند فرد اخطار گیرنده باید به اتحادیه آمده و با گرفتن جواز کسب رفع اخطار کند در غیر این صورت واحد خاطی برای پلمب به اداره اماکن نیروی انتظامی معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد ادامه داد: از این تعداد بنگاه معاملات املاک غیرمجاز در ماه‌های تیر و مرداد ماه ۳۰۰ واحد پلمپ شده است.

مرادزاده حضور متعدد بنگاه‌های مشاوران معاملات املاک مشهد را یک آسیب دانست و بیان کرد: طبق قانون نظام صنفی محدودیتی برای صدور پروانه کسب در حوزه این اتحادیه وجود ندارد و بیشترین تخلفات از سوی بنگاه‌های معاملات غیرمجاز انجام می‌شود و عمده شکایاتی که از سوی مردم به این اتحادیه گزارش می‌شود مربوط به پیش فروش مسکن است.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد تاکید کرد: در کلاهبرداری‌های مربوط به پیش فروش مسکن، معمولا واحد‌های یک مجتمع مسکونی یا خانه به چند نفر به فروش می‌رسد همان طور که پیش از این یک مجتمع ۲۰ واحدی در منطقه الهیه مشهد به ۶۶ نفر فروخته شد.

مراد زاده اظهار کرد: ساختمان‌های در دست ساخت یک سند عرصه و یک سند اعیان دارند که در مجتمع‌های مسکونی این سند اعیان برای هر واحد به صورت مجزا صادر می‌شود و برای واحد‌هایی که سند اعیان ندارند احتمال کلاهبرداری به صورت فروش آن به چند نفر وجود دارد.

وی افزود: روال قانونی کار باید اینگونه باشد که صحبت‌های اولیه برای پیش فروش مسکن در بنگاه مشاوران معاملات املاک دارای جواز کسب انجام و متن مذاکرات مقدماتی تهیه و سپس قرارداد پیش فروش در محضر ثبت شود.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین معاملات املاک مشهد ادامه داد: نصب پروانه کسب معتبر، دارای تاریخ و عکس دار به نحوی که عکس با صاحب بنگاه برابری داشته باشد از شروط مجاز بودن بنگاه مشاوران معاملات املاک است که باید مورد توجه افرادی که به این بنگاه‌ها مراجعه می‌کنند قرار گیرد.

مرادزاده بیان کرد: همه قرارداد‌ها اعم از خرید و فروش، اجاره و رهن باید در رایانه ثبت و به صورت الکترونیکی صادر شود، زیرا قرارداد‌های دستی امکان سوء استفاده افراد را فراهم می‌کند.

لینک کوتاه: asriran.com/0037On

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بنگاه معاملات املاک مشاوران معاملات املاک املاک غیرمجاز پیش فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن گفت: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روز‌های اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • قرارداد رهن و اجاره برای افغانستانی‌ها در این استان سفت و سخت می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳