Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@23:53:49 GMT

طرز تهیه فلفل پلو با مرغ، غذای لذیذ و متفاوت

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۰۴۱۱

طرز تهیه فلفل پلو با مرغ، غذای لذیذ و متفاوت

قصد داریم امروز شما را با دستو تهیه فلفل پلو با مرغ آشنا کنیم،  امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

مواد لازم

برنج ۴ پیمانه، ۱۰۰ گرم / ۳۶۰ کالری

دانه فلفل سیاه  یک قاشق سوپ خوری، ۱۰۰ گرم / ۰ کالری

مرغیک کیلو و ۲۰۰ گرم، ۱۰۰ گرم / ۲۰۰ کالری

نمک  به میزان لازم، ۱۰۰ گرم / ۰ کالری

زعفران ساییده شده  به مقدار کافی، ۱۰۰ گرم / ۳۱۰ کالری

پیاز  ۲ عدد متوسط، ۱۰۰ گرم / ۵ کالری

زردچوبه  نوک قاشق چای خوری، ۱۰۰ گرم / ۰ کالری

طرز تهیه فلفل پلو:

*.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ - ابتدا برنج را پاک کرده و پس از شستن، چند ساعت در آب خیس کنید؛ سپس پیاز‌ها را پوست کنده و به صورت درشت خرد کنید.

*. ۲ - قابلمه‌ای متوسط آماده کرده و تکه‌های مرغ پاک شده و شسته شده مرغ را به همراه ۴ لیوان آب در آن بریزید و بگذارید به جوش آید.

*. بعد از آنکه کف روی آب را گرفتید، مقداری نمک، زردچوبه، یک دوم قاشق چای خوری زعفران ساییده شده و همچنین پیاز‌های خرد شده را به آب آن اضافه کنید و بگذارید مرغ به طور کامل بپزد.

*. نکته: در صورتی که احساس کردید مرغ کمی بوی ناخوشایندی می‌دهد، ۲ عدد هویج را پوست گرفته و هنگام پخت، داخل آب آن بریزید. هویج بوی زهم مرغ را به خوبی خواهد گرفت.

*. ۳ - بعد از آنکه مرغ خوب پخته شد، آب آن را صاف کرده و در کاسه‌ای بریزید.

*. ۴ - قابلمه‌ای متناسب برای ۴ پیمانه برنج آماده کنید و برنج خیس کرده را بدون آب در آن بریزید، سپس به جای آب به همان میزان، آب مرغ صاف شده اضافه کنید.

*. برای این کار بهتر است آب مرغ را هنگام ریختن در قابلمه، پیمانه کنید. (روش پخت این برنج کته است؛ پس به روش معمول به همان تعداد پیمانه برنج، آب نیاز دارد).

*. نکته: اگر آب مرغ- با توجه به میزان برنج- کافی نبود، آب جوشیده به آن اضافه کنید.

*. ۵ - حالا نوبت دانه‌های فلفل سیاه است. پس از اضافه کردن دانه‌های فلفل، قابلمه را روی شعله زیاد اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آید.

*. بعد از اینکه آب بخار شد، کمی روغن یا کره روی برنج ریخته و دم کنی را روی قابلمه قرار دهید.

*. نکته ۱: حین جوشیدن برنج، آب آن را بچشید و در صورتی که نمکش کم بود، کمی نمک اضافه کنید.

*. نکته ۲: فلفل‌ها را پیش از ریختن داخل برنج پاک کرده و بشویید، چون ممکن است بین آن‌ها چوب یا سنگریزه وجود داشته یا خاکی باشد.

*. نکته ۳: اگر رژیم کم چربی دارید، با توجه به اینکه برنج در آب مرغ پخته می‌شود، دیگر نیازی به اضافه کردن روغن هنگام دم کردن نیست؛ به خصوص اگر در میان تکه‌های مرغ، بال هم موجود باشد.

منبع: آکا ایران

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فلفل پلو آشپزی سبک زندگی اضافه کنید ۱۰۰ گرم آب مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • کشف غذای سگ و گربه قاچاق در خوی 
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید