Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-07@18:02:34 GMT

گلایه واشنگتن از مواضع متحدان اروپایی درباره ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۰۴۵۴

گلایه واشنگتن از مواضع متحدان اروپایی درباره ایران

خبرگزاری فارس: در حالی که مواضع یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در قبال ایران ادامه دارد، «کلی کرافت» نماینده واشنگتن در سازمان ملل از مواضع کشور‌های اروپایی گلایه کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با یک رسانه آلمانی مواضع متحدان اروپایی واشنگتن در قبال تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را «ناامیدکننده» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کلی کرافت» در مصاحبه با روزنامه «زوددویچه تسایتونگ»، به شدت از عدم همراهی و حمایت متحدان اروپایی آمریکا با مواضع این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران گله کرد و گفت: «این خیلی ناامیدکننده است».

وی افزود: «این موضوع (تمدید تحریم تسلیحاتی ایران) آنقدر مهم است که ما نمی‌توانیم تا ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) و زمان انقضای تحریم تسلیحاتی صبر کنیم. ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا دنیا متوجه شود که در ۱۸ اکتبر چین و روسیه توانایی ارسال تسلیحات به ایران داشته باشند و ایران این تسلیحات را برای شبه‌نظامیان و دیگر گروه‌های تروریستی در سراسر جهان انجام خریداری کند».

تکرار ادعا‌های بی‌سند مقام‌های آمریکایی علیه ایران به بهانه رو به اتمام بودن تحریم تسلیحاتی ایران ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در شرایطی مطرح شده که واشنگتن پیش‌تر طعم شکست در همراه کردن اعضای این شورا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را چشیده است.

شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل درباره قطعنامه ۲۲۳۱ با تلاش تازه و ضد ایرانی این کشور برای متوسل شدن به ساز و کار موسوم به «مکانیسم ماشه» را به دنبال داشت.

دولت آمریکا به رغم خروج این کشور از برجام، حالا با استناد به بخشی از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، ایران را به نقض این توافق متحد کرده و خواستار احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران شده است.

تحرکات آمریکا در زمینه تلاش برای توسل به مکانیسم ماشه، واکنش‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی بسیاری را به دنبال داشته و حتی یک کارشناس حقوقی آمریکایی که سابقه فعالیت به عنوان دستیار حقوقی دبیرکل سازمان ملل را دارد، حق واشنگتن برای کلید زدن این مکانیسم را رد کرده است

منبع: فردا

کلیدواژه: متحدان اروپایی آمریکا کلی کرافت مکانیسم ماشه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است

یک نشریه آمریکایی گزارش داد که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا محموله بمب‌های دقیق برای ارسال به اسرائیل را نگه داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پس از گزارش‌ها مبنی بر اینکه دولت آمریکا اقدام به تعویق ارسال کمک‌های تسلیحاتی به ارتش رژیم صهیونستی کرده، حالا نشریه پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن محموله‌های بمب‌های دقیق به اسرائیل را بمنظور ارسال یک پیام سیاسی، نگه داشته است.

یکی از دستیاران ارشد کنگره و دو نفر دیگر گفتند: مهمات برای ارسال به اسرائیل آماده بود که که خبر توقف آن به گوش رسید.

یک مقام صنعتی نیز گفت که دولت به بوئینگ گفته است که محموله را متوقف کند، زیرا تایید آن نه به دلیل فشار در زنجیره تامین، بلکه به دلایل سیاسی متوقف شده است.

رسانه‌ عبری: بایدن ارسال سلاح به اسرائیل را به تعویق انداخت

روز گذشته رسانه‌‌ها به نقل از مسئولان اسرائیلی خبر دادند که ایالات متحده هفته گذشته ارسال محموله کمک‌های تسلیحاتی شامل مهمات را به دلیل اختلاف نظر در رابطه با عملیات رفح را به تاخیر انداخته است.

به نوشته این رسانه‌ها این اولین باری است که بعد از 7 اکتبر دولت آمریکا اقدام به تعویق ارسال کمک‌های تسلیحاتی خود برای ارتش اسرائیل می‌کند.

محافل نظامی رژیم صهیونیستی از عدم دسترسی به این مهمات ابراز نگرانی کرده و مسئولین اسرائیلی نیز در تلاش هستند تا علت دقیق این تاخیر را جویا شوند.

انتهای پیام/



 

دیگر خبرها

  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • آمار هولناک از فوت بیماران ایرانی به دلیل نبود داروهایشان!
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل