Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@03:14:41 GMT

شهدای مدافع حرم راه کربلا را رفتند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۰۷۶۱

شهدای مدافع حرم راه کربلا را رفتند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت‌الاسلام عبدالرحیم سرایی نمایندگی، ولی فقیه در سپاه عاشورا  روز جمعه به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در دیدار با خانواده شهید مدافع حرم «حامد جوانی»، افزود: این شهدا برای همیشه یاد و نام خود را در تاریخ اسلام و تشیع به یادگار گذاشتند و باید همه قدردان این فداکاری‌ها و از جام گذشتگی‌های آنان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  اظهار داشت: وقتی تصاویر، خاطرات و واگویه‌های شهدای مدافع حرم از جمله حامد جوانی را می‌بینیم و می‌شنویم، روضه حضرت علی اکبر (ع) تداعی می‌شود و وقتی دستان قطع شده این شهید والامقام را تجسم می‌کنیم ما را میهمان روضه حضرت عباس (ع) می‌کند.

او  ادامه داد: به واقع این شهدای مظلوم جام بر کف نهاده و برای دفاع از حریم علوی رهسپار سوریه شدند تا ارزش ها، اهداف و آرمان‌های نهضت عاشورا و شهدای کربلا برای همیشه تاریح جاویدان بماند.

نمایندگی، ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: وقتی پدر شهید جوانی نحوه حضور خود در سوریه و بالای سر فرزندش را تعریف می‌کنند به واقع زبان حال حضرت سیدالشهدا است وقتی بر پیکر تکه تکه فرزندش حضرت علی اکبر حاضر می‌شود.

سرایی یادآور شد: تداعی چنین صحنه‌هایی سند افتخار یک خانواده اصیل شیعی و خانواده شهید جوانی است.

به گفته اوشهید حامد جوانی سیره شهدا را برای زندگی انتخاب کرده بود و در نهایت به آرزوی خود رسید.

پدر شهید جوانی نیز در این دیدار گفت: حامد که در بیمارستان بقیه الله تهران بستری بود سردار سلیمانی به دیدار او آمد و از ما دلجویی می‌کردند و چشم هایش لبریز اشک می‌شد.

جعفر جوانی ادامه داد: وقتی به ایشان گفتم سردار گریه نکنید، گفتند من برای حامد گریه نمی‌کنم به حال خودم گریه می‌کنم که چطور حامد و حامد‌ها خیلی زود این مسیر نورانی را سپری می‌کنند و نزدیک چهل سال است به دنبال شهادتیم، اما نمی‌رسیم.

شهید حامد جوانی پس از مجروحیت از ناحیه دو دست و چشمان روز سوم تیر ماه سال ۱۳۹۴ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم شهادت سردار سلیمانی حامد جوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، یادواره هشت شهید دانشجومعلم فرهنگیان لرستان امروز دهم اردیبهشت با حضور جمعی از دانشجویان، مسئولان و خانواده‌های معزز شهدا در پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه برگزارشد.

سردار محمد علیپور، جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابالفضل (ع) لرستان در این مراسم برگزاری یادواره شهدای دانشجومعلم را گامی مهم برای الگوسازی شهیدان در جوامع دانشگاهی دانست که در تربیت و رشد افکار جوانان و ارزش‌های دینی تأثیر بسزایی دارد.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های گرانقدر چند شهید دانشجومعلم پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان تجلیل شد.

لرستان ۳۹ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 535 شهید رسید
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • بازگشت پدر به خانه
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است