Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: راه‌اندازی دبیرخانه کارگروه اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی بازرگانان و تجار را حل و فصل کند. - اخبار استانها -

هادی تیزهوش‌تابان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی ایران ضعیف است و باید برای همکاری با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ارتقاء پیدا کند اظهار داشت: راه‌اندازی دبیرخانه کارگروه اقتصاد مقاومتی دادگستری گیلان می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی بازرگانان و تجار را حل و فصل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقلی کشورمان در بخش زمینی، دریایی، هوایی و ریلی ایران را با توجه به جایگاه جدید کشورمان در حوزه اوراسیا خواستار شد و گفت: از جمله مشکلاتی که تجارمان با آن مواجه‌اند این است که قوانین کشورمان به شکل مرتب در حال عوض شدن هستند. 

تیزهوش‌تابان وجود ثبات در وضع و اجرای دستورالمعل‌ها و قوانین مرتبط گمرکی و صادراتی را امری که باید بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه و دقت مسئولان کشورمان قرار گیرد دانست و افزود: از بین 2 هزار بازرگان گیلانی که کارت بازرگانی در اختیار دارند هزار نفر از آن‌ها جزء بازرگانان فعال استان محسوب می‌شوند.

قالیباف: درباره اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت با سرپرست باید شفاف‌سازی شودنامه یک اندیشکده به رئیس سازمان توسعه تجارت: امکان انعقاد پیمان پولی وجود دارد/ پیشنهاد الگوی جدید با روش «حسابداری یورویی»پیشنهاد قالیباف برای شکل‌گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل

وی با بیان اینکه اگرچه دو کشور ایران و روسیه با راه آهن به هم متصل شده‌اند ولی این تجهیزات و امکانات باید ارتقاء پیدا کنند عنوان کرد: برای افزایش حجم و سرعت ارتباطات تجاری بین دو کشور ایران و روسیه نیازمند طراحی مسیرهای بیشتری در بخش کشتیرانی و افزایش خطوط هوایی بین دو کشور هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزر گیلان دنبال کردن برنامه‌هایی با هدف تطبیق کالاهای ایرانی صادراتی به مقصد روسیه با استانداردهای این کشور از اهداف مهم این اتاق اعلام کرد و گفت: در کنار انجام این برنامه بازرگانان و تولیدکنندگان کشورمان هم باید تمرکز بیشتری روی بسته‌بندی محصولات داشته باشند.

تیزهوش‌تابان عدم ثبات یا به تعبیری دیگر ناپایداری قوانین صادراتی کشورمان را مانعی در برابر صادرات کالاها و محصولات تلقی کرد و با اشاره به اینکه چنین اختلالاتی باید رفع شوند ابراز داشت: مرکبات، صیفی‌جات، صنایع سبک و خشکبار از جمله عمده‌ترین کالاهای صادراتی کشورمان به مقصد روسیه محسوب می‌شود.

وی ذرت، جو و آهن‌آلات را نیز در ردیف مهم‌ترین کالاها و اقلام وارداتی ایران از کشور روسیه عنوان کرد و در همین زمینه اظهار داشت: اتحادیه گمرکی اوراسیا و عضو شدن کشورمان در آن فرصت بسیار مغتنمی است که باید به ویژه در بخش‌هایی نظیر کشاورزی و صنایع سبک به خوبی از آن استفاده به عمل آوریم.

انتهای پیام/614 / ز

R7877/P/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... گزارش کمیسیون صنایع درباره بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان: حمایت‌های به‌عمل آمده از بنگاه‌های کوچک کافی نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گزارش کمیسیون صنایع درباره بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: گیلان موقعیت ویژه‌ای برای توسعه تجارت خارجی دارد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان: حمایت‌های به‌عمل آمده از بنگاه‌های کوچک کافی نیست پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ تولد دوقلوهای عجول اهوازی در آمبولانس اورژانس ۳ تولد ۴قلو در دومین زایمان مادر ۲۷ساله اهوازی+ تصویر ۴ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۵ واقعیت ماجرای عجیب چهارقلوی اهوازی چه بود؟ ۶ همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی ۷ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر ۸ درخواست پدر ۶ قلوهای البرزی از مسئولان مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| جزئیات انتقال ۳ صیاد آزاد شده به ایران جزئیات دستورالعمل عزاداری هیئات مذهبی در حرم امام رضا(ع)/ فرصت "یک ساعته" هر هیئت برای عزاداری داخل حرم/ هرگونه دسته‌روی ممنوع است آیت‌الله اعرافی: هیئت‌ها سلامت عزاداران را پاس بدارند/ مسئولان نسبت به  پاک‌سازی فضای مجازی توجه داشته باشند دومین روز کنکور سراسری در قزوین با رعایت کامل شیوه‌ نامه‌های بهداشتی برگزار شد + فیلم مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم از جدیدترین کروز ایرانی| آیا موشک «ابومهدی» همان موشک «هویزه» است؟ شرمن: روسیه، چین و اروپا باور ندارند آمریکا بتواند مکانیزم ماشه را فعال کند الکاظمی: درباره استقرار نیروهای آمریکایی در خارج از عراق توافق کردیم/ حملات ترکیه به خاک عراق را نمی‌پذیریم روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد ایده پورابراهیمی برای نجات بورس/ بازگشت تعادل به بورس با افزایش سرمایه شرکتهای بورسی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه معدن و تجارت ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر یکشنبه در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان، ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، با تقدیر از مدیران ارشد کارخانه‌های تولیدی، اظهار کرد: با همت و تلاش کارگران و مدیران در حوزه تولید، اقتصاد کشور به حرکت در آمده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص اقتصاد مقاومتی که طی ۱۰ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری به عنوان سیاست کلان کشور تعیین شده، مهم‌ترین موضوع در این اقتصاد را درون‌زایی و در نهایت ایجاد مقاومت اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی در سایه اتکا به تولید داخل محقق می‌شود.

استاندار تهران، پویایی در اقتصاد را نشانه مجهز بودن به دانش دانست و افزود: امروز سطح رقابت در دنیا در همه عرصه‌های تولیدی مبتنی بر دانش روز است.

فخاری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، این روز را نماد اتحاد یک جریان انسانی برای نشان دادن قدرت تولید عنوان و اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری «امنیت کارگر به شغل کارگر است»، برای ایجاد امنیت در شغل، دانش افزایی و مهارت آموزی، عبور از بن بست‌های فکری و اندیشه‌ای و به روز نگه داشتن دانش‌های کسب شده و به کارگیری آن‌ها و همچنین تأمین تسهیلات و امکانات و رابطه صحیح بین کار، کارگر و کارفرما و به تعبیری مجموعه‌ای از رفتارهای صحیح چندوجهی کنار هم می‌تواند یک شغل را تضمین کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امروز رابطه کار، کارگر و کارفرما تغییر کرده و با ایجاد ساختارهایی که می‌تواند نظام فکری و رفتاری جریان تولید را دست بگیرد و هدایت کند، شاهد یک تحول اساسی در تولید کشور هستیم.

وی گفت: امروزه شاخص‌های عملکردی نظام کار و کارگری، مبتنی بر دانش و ارزش‌هایی که خلق می‌کنند و متأثر از اراده‌هایی است که به فرصت جدید و پیش برنده در حوزه اقتصاد ملی تبدیل می‌شوند و سهم آن‌ها را در حوزه اقتصاد ملی بالا می‌برد.

فخاری عنوان کرد: اگر بخواهیم موقعیت جدیدی را خلق کنیم باید خودمان را با شاخص‌های استاندارد بین‌المللی تطبیق دهیم و در جایگاهی که قرار داریم، خودمان را ثابت نبینیم تا زمینه رشد و تعالی فراهم و رابطه صمیمی بین جریان کار، کارگر و کارفرما ایجاد شود.

کد خبر 6091453

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • شبه سوئیفت ایران از طریق ارز‌های ملی راه‌اندازی شد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • خط کشتیرانی منظم از ایران به غرب آفریقا راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا