Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@08:02:32 GMT

آیا استرس می‌تواند باعث بروز کهیر شود؟

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۰۸۰۵

آیا استرس می‌تواند باعث بروز کهیر شود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آیا تا به حال، برایتان پیش آمده است که در یک شرایط دشوار و پر استرس، شاهد بروز ناگهانی و غیرقابل توضیح بثورات پوستی باشید؟ در این صورت شما به هیچ وجه دچار آلرژی نیستید و چیزی که آن را تجربه کرده‌اید مشکلی به نام کهیر استرسی است.

تشخیص این بثورات از یک واکنش آلرژیک یا گزیدگی‌های متعدد حشرات ممکن است کار دشواری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مطلب، به مشخصات این واکنش پوستیِ کمتر شناخته شده پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

کهیر استرسی چیست؟
شاید درک این مفهوم که یک وضعیت عاطفی مانند استرس بتواند در بدن عوارض فیزیکی ایجاد کند برای بسیاری از ما دشوار باشد، اما مدتی است پزشکان پی برده‌اند که استرس می‌تواند تأثیرات آنی روی چند عملکرد فیزیکی بدن داشته باشد. عملکرد‌هایی مانند هضم، تمرکز، خواب و فشار خون برخی نمونه‌های این عملکرد‌ها هستند. با این حال بسیاری از مردم نمی‌دانند که استرس می‌تواند عامل بروز یک مشکل پوستی به نام کهیر استرسی نیز باشد.

بیشتر بخوانید

داروی آناکینرا چیست؟ + کاربرد و عوارض داروی آناکینرا

کهیر استرسی می‌تواند در هر جایی از بدن ظاهر شود و ممکن است به شکل یک هاله، مجموعه‌ای از گزیدگی‌ها یا یک واکنش پوستی آلرژیک به نظر برسد. برجستگی‌های تاول‌مانندی که روی پوست ظاهر می‌شوند معمولا احساس خارش ایجاد می‌کنند و حتی ممکن است برخی از افراد در ناحیه آسیب دیده احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن داشته باشند.

استرس همچنین می‌تواند باعث تشدید مشکلات مزمن پوستی مانند پسوریازیس، آکنه روزاسه و اگزما شود. کهیر استرسی واکنشی است که احتمال بروز آن در بیشتر افراد وجود دارد، اما معمولا زنان و افراد بین ۳۰ تا ۵۰ سال بیشتر مستعد بروز این مشکل هستند.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: درمان کهیر مشکلات پوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۰۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ببینید | نقش سد کهیر در جلوگیری از یک فاجعه
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم