Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف الله فروزنده استاد دانشگاه تربیت مدرس و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با مهر، درباره اقدام آمریکا برای فعال کردن «مکانیسم ماشه» برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، گفت: آمریکا یک روحیه استکباری دارد و شخص ترامپ نیز در آستانه انتخابات تلاش می‌کند تا به هر نحوی دل یهودیان را برای اخذ رای آنان و پیروزی مجدد، به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو است که ما شاهد هستیم که چه امتیازاتی را واشنگتن به صهیونیست‌ها می‌دهد.

وی افزود: مهم‌ترین مانع برای آمریکا و رژیم صهیونیستی در راستای رسیدن به اهدافشان، ایران است و آنها نیز در همین راستا از هر تلاش برای فشار به کشورمان استفاده می‌کنند. اقدام اخیر آمریکا در به کار انداختن «مکانیسم ماشه» نیز دقیقا در راستای آغاز یک جنگ روانی علیه ایران است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: راه ما، راه روشنگری،  مقاومت و دیپلماسی فعال با سایر کشورها است. امروز شرایط به گونه‌ای شده است که اکثر کشورها ماهیت کثیف آمریکا را می‌شناسند و حتی بخشی از اروپا نیز به ماهیت استکباری ایالات متحده پی برده‌اند.

فروزنده افزود: راه ما تقویت اتحاد ملی، توجه به توانمندی‌های داخلی خودمان و دیپلماسی فعال برای نشان دادن ماهیت آمریکا است و بدون شک آنها می‌داند که در مقابل ملت ما شکست خواهند خورد. ما نیز در مقابل این جنگ روانی جدید آمریکا که با فعال کردن مکانیسم ماشه آغاز شده، باید با تدبیر عمل کرده تا بتوانیم در این صحنه نیز ایالات متحده را شکست دهیم.

وی تاکید کرد: آمریکا و اروپا در یک پازل بازی می‌کنند و ما نباید فریب آنها را بخوریم. اروپا و آمریکا با هم تقسیم کار می‌کنند و باید گفت که در واقع اروپا نوچه ایالات متحده است. مسئولان ما باید درس عبرتی از روابط با غرب بگیرند و از ظرفیت خوبی که در شرق وجود دارد، از آن استفاده کنند و در راستای منافع ملی از آن بهره ببرند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: ما باید حداکثر استفاده را از روابط با کشورهای منطقه و همچنین شرقی ازجمله روسیه، چین و هند ببریم و باید همزمان هم دیپلماسی سیاسی خود را فعال کنیم و همچنین دیپلماسی اقتصادی را نیز قوت ببخشیم.

فروزنده با بیان اینکه باید از آمریکا و اروپا ناامید باشیم، افزود: در واقع دیگر برجامی نمانده و آنها هرگونه کج دهنی که می‌توانستند، نسبت به ما انجام دادند. امیدواریم در این چندصباحی که به پایان دولت مانده، تلاش کنند تا درس عبرتی گرفته و قطعا بدانید که اگر به توان داخلی تکیه کرده و به دیپلماسی شرق نگاه ویژه شود، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشورمان حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما ظریفت بسیار مناسبی در منطقه داریم که همان، دیپلماسی مقاومت است. ما امروز با کشورهای مهم منطقه همکاری‌های استراتژیک داریم و همچنین در زمینه مقابله با جریان‌های تکفیری، با کشورهای نظیر روسیه  همکاری‌های راهبردی داریم.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: استراتژی مقاومت که در غایت نهایی خود، زیاده‌خواهی آمریکا را نشانه گرفته است، ظرفیت بسیار مناسبی است که با تقویت آن می‌توان همکاری‌های سیاسی و اقتصادی را گسترش داد.

فروزنده یادآور شد: مرتجعین منطقه نیز باید بدانند که راه نجات کشورهای منطقه شرکت در پیمان‌های منطقه‌ای و توجه به ایران به‌عنوان یک کشور صلح دوست است که به دنبال رشد، توسعه و امینت منطقه است.

وی بیان کرد: باید استراتژی مقاومت را با یاد شهید سلیمانی با قوت به جلو ببریم. خون شهید سلیمانی امروز می‌جوشد و اگر از این ظرفیت در منطقه استفاده کنیم، می‌توانیم گفتمان انقلاب اسلامی که گفتمان عدالت، مردمی بودن، صلح و مساوات است را در منطقه حاکم کنیم. بی‌شک مردم جهان با شناخت این گفتمان، در سراسر دنیا به آن خواهند پیوست.

منبع: الف

کلیدواژه: مکانیسم ماشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد