Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله به همراه برخی قبایل از اواسط هفته گذشته عملیات گسترده و مشترکی را در مرکز یمن برای بازپس گیری مناطق اشغالی شمال غرب استان البیضاء از چنگ گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده آغاز کردند.

در سال‌های گذشته مناطق شمال غربی استان البیضاء به حیات خلوت تروریست‌ها تبدیل شده بود، اما نیرو‌های یمنی از فرصت کاهش درگیری‌ها با عناصر ائتلاف سعودی - اماراتی در هفته‌های گذشته استفاده کردند و برای پاکسازی این محور‌ها وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمندگان یمنی که آزادسازی بخش‌های راهبردی «ولد ربیع ۱ و القریشیه» را در دستور کار دارند در مرحله نخست این عملیات موفق شدند مناطق مهمی از جمله «عقبه زعج، جوف النقبا، کوه «نوفان و ...» را از اشغال عناصر تروریستی داعش و القاعده خارج کنند.

اعلام الحربی

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، عملیات علیه داعش و القاعده در شمال غرب استان البیضاء همچنان ادامه دارد و نیرو‌های یمنی پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده، دور جدیدی از حملات را آغاز کردند.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان یمنی در جریان عملیات در جنوب و مرکز بخش «القریشیه» و جنوب شرق بخش «ولد ربیع ۱» و همچنین مناطق مرزی مشترک با جنوب استان مارب (جنوب غرب بخش ماهلیه) موفق شدند چند منطقه دیگر را پاکسازی کنند و به کنترل درآورند.

وی از آزادی کوه‌های «بلبل، وبره رمم و رده صیعم، الکوفه» و مناطق مهم دیگری از جمله «المصنعه، الحنو، الموطل، قیفه، عقبه، وادی عزج، ذی کالب سفلی و ذی کالب علیا، الحمیضه، جوف النقبا، قوره، الظهره، المقلد، یکلا، عزله قیفه آل مهدی، بهران» در این عملیات خبر داد.

این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در شمال غرب استان البیضاء دنبال می‌کند، اضافه کرد: در حال حاضر، درگیری‌ها به منطقه «وادی المشیریف» کشیده شده که آخرین پایگاه گروهک تروریستی القاعده در منطقه قیفه در مرز مشترک بین جنوب استان مارب و شمال غرب البیضاء است.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، رزمندگان یمنی در جریان درگیری‌ها و پاکسازی مناطق اشغالی در بخش‌های «ولد ربیع ۱ و القریشیه»، ده‌ها تن از عناصر تروریستی داعش و القاعده از جمله چند فرمانده میدانی سرشناس و ارشد را به هلاکت رساندند.

در لیست کشته شدگان سرکرده‌های داعش و القاعده نام‌های «ابوحفص الپاکستانی، ابوتمیم القیفی، الترکی (مسئول لجستیک و کمک رسانی القاعده، سالم العامری، ابوحسین العامری، ابوصریمه (فرمانده بخش القریشیه) دیده می‌شود.

از سویی دیگر، از سرنوشت «ابو محمد الحضرمی» فرمانده گروه تروریستی القاعده در استان البیضاء خبری در دسترس نیست و به گفته برخی منابع میدانی وی از منطقه «القیفه» به سمت منطقه نامعلوم متواری شده است.

پس از پیروزی‌های وسیع و گسترده رزمندگان یمنی، درگیری‌ها در مناطق «بقرات، عجمه، لقاح» در بخشالقریشیه متوقف شده و با وساطت برخی گروه‌ها و بزرگان، مذاکرات برای خروج امن تروریست‌های داعش از این نقاط در جریان است.

به گفته منابع میدانی، حدود ۱۴۰ کیلومتر مربع از مساحت بخش‌های «ولد ربیع ۱، القریشیه» در شمال غرب استان البیضاء و بخش «ماهلیه» در جنوب غرب استان مارب در اشغال عناصر گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده است.

رزمندگان یمنی از شروع عملیات حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را پاکسازی و امن کرده اند و در حال حاضر کمتر از ۵ درصد از مساحت بخش «القریشیه» و ۴۰ درصد از بخش «ولد ربیع ۱» به همراه ۵ درصد از بخش «ماهلیه» در اشغال تروریست‌ها است.

 با آزادسازی کامل بخش‌های «القریشیه و ولد ربیع ۱» در شمال غرب استان البیضاء و عقب راندن گروهک‌های تروریستی داعش و القاعده دیگر خطری مثلث راهبردی «صنعاء- البیضاء - مارب» را در مرکز یمن تهدید نمی‌کند و راه‌های نفوذ به دروازه‌های جنوب شرق پایتخت مسدود می‌شود.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: القاعده داعش شمال غرب استان البیضاء تروریستی داعش و القاعده رزمندگان یمنی درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • چهار میلیون متر مربع از معابر بجنورد نیازمند آسفالت
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • پیش بینی بارش سنگین باران در برخی استان‌ها تا خرداد
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟