Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:51:11 GMT

شکارچی کل وحشی در طارم دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۱۸۸۶

شکارچی کل وحشی در طارم دستگیر شد

اسماعیل قلی زاده، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شکارچی متخلف و سابقه دار که از اهالی گیلوان شهرستان طارم است در دربند گیلوان اقدام به شکار این گونه جانوری شاخص کرده بود.

وی با اشاره به اینکه به منظور اثبات جرم و کشف ادله، منزل این شکارچی خاطی با هماهنگی مقام قضایی مورد بازرسی قرار گرفت اظهار داشت: در این بازرسی صورت گرفته، مقداری گوشت کل وحشی، ۲ قبضه سلاح شکاری برنو گلوله زنی و دولول ساچمه زنی، کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قلی زاده تصریح کرد: برای این شکارچی بومی که اقدام به شکار کل و بز در این منطقه حفاظت شده کرده بود، پرونده تشکیل و پس از تکمیل به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شد.

وی افزود: شکار غیرمجاز هر راس کل و بز وحشی ۲۵۰ میلیون ریال جریمه دارد و شکارچیان خاطی در صورت دستگیری باید این مبلغ را به عنوان ضرر و زیان به حساب محیط زیست واریز کنند و میزان و نوع جرایم درنظر گرفته شده از جنبه عمومی جرم نیز بسته به نظر قاضی پرونده خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان، زیستگاه این گونه جانوری در شهرستان طارم را وسیع و گسترده خواند و گفت: محیط بانان مدام و به صورت شبانه روز مناطق تحت مدیریت را پایش و رصد می کنند و با توجه به اشراف اطلاعاتی کامل، اگر شکارچیان غیرمجاز در محل شکار به دام نیفتند به حتم در منزل دستگیر خواهند شد.

منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت‌هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان از زیستگاه های اصلی کل و بز است.  
پارسال (۹۸) ۶۳۴ راس، سال ۹۷ به تعداد ۶۷۵ راس، سال ۹۶ به تعداد ۵۵۶ راس و سال ۹۵ نیز ۲۸۰ راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر  مشاهده و سرشماری شد،  یادآور شد: سال ۹۴ نیز جمعیت کل و بزهای منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که وسعت آن حدود ۷۸ هزار هکتار است، قریب ۵۴۰ راس بود که بر اثر شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تعداد ۱۲۶ راس از این گونه جانوری با ارزش ازبین رفت.  
زیستگاه اصلی کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت‌هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان، قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده انگوران و آهوان نیز در بخش های دشتی منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان طارم و شکار ممنوع فیله خاصه در شهرستان های زنجان و طارم است.

برچسب‌ها شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان زنجان منطقه شکار ممنوع خرمنه سر منطقه حفاظت شده کل و بز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۱۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز

ایوب شریفی اظهار داشت: با بررسی و تحقیقات محرمانه و رصد کامل محل اختفا، ۲ متخلف که اقدام به نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی در مرکز نگهداری خود کرده بود شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سقز افزود: با اخذ حکم از مراجع قضائی و هماهنگی و همکاری لازم با پاسگاه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تفتیش و بازرسی از محل مذکور، ۹ قطعه کبک وحشی و ۹ قفس چوبی از متهمین کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: عرضه، نگهداری و خرید و فروش پرندگان وحشی بدون اخذ مجوز از محیط زیست بر اساس قانون شکار و صید جرم است و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

کبک‌ها ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند، در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان