Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد صالحی» یکی از آزادگان کتاب «آن بیست و سه نفر» پس تحمل یک دوره بیماری به دیدار حق شتافت و به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

️سردار حسین معروفی فرمانده سپاه استان کرمان و حجت الاسلام عرب پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان در پیامی مشترک عروج آزاده سرافراز «محمد صالحی» را تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام بدین شرح است؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

حاج محمد صالحی در شب اول ماه خون و شهادت، ماه محرم حسینی آسمانی شد.

مصیبت بزرگی ست از دست دادن مردان عزیز گرانقدری به مانند حاصل دوران عظیم و متعالی دفاع مقدس به خصوص دوران عزت آفرین اسارت استکبار، با افسوس فراوان می‌توان گفت، که فقدان ایشان غیرقابل جبران است.

اندوه ناشی از فقدان مردان بزرگ که شکوه شخصیت آنان در طی سالیان متمادی سایه گستر جامعه ما بوده، سنگین و طاقت فرساست و چنین ضایعه‌ای برای مردمی که در سیمای نیک مردانی این چنین نشانه‌های درستی و راستی را به تماشا نشسته‌اند بسیار اندوهناک‌تر است، اینک در غم فقدان نام آشنای دیارمان آزاده مجاهد و سرافراز محمد صالحی به سوگ نشسته‌ایم.

آنجا که حضرت ولی امر امام خامنه ای مدظله العالی در وصفشان در تقریظ کتاب «آن ۲۳ نفر» چنین می‌نویسند «لحظه ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم و در ادامه آن می‌خوانیم که فرمود بار دیگر کرمان را از دریچه اتفاقات آن عزیزان آنچنان که از دیر باز دیده و شناخته‌ام، دیدم.»

آزاده جانباز حاج محمد صالحی درس آموخته مکتب امام حسین علیه السلام و نگارنده کتاب حماسه و سراینده زیباترین غزل شرافت و شجاعت در راستای تعمیق و نهادینه نمودن ارزش‌های والای اسلامی با سن کم، اما با بصیرت و آگاهانه به فرمان مقتدایش حضرت امام خمینی (ره) راهی جبهه‌های نور علیه ظلمت شد و نامش در جمع آن ۲۳ نفر ماندگار گشت در این راه لحظه‌ای سست نشد «کانهم بنیان مرصوص» و تا آخرین نفس نماد و اسوه ایستادگی و مقاومت و صداقت گشت و «مصداق رجال و صدقوا» بزرگواری که جلا یافته در زلال باران رحمت و رأفت الهی بهره جسته و چشمه سار ایمان بود.

ضمن ابراز نهایت تأثر و تأسف، مراتب تسلیت خود را به خانواده محترم، مردم شریف کرمان به ویژه مردم شهربابک تقدیم می‌داریم، از خداوند متعال برای بازماندگان صبر و برای آن مجاهد علو درجات را مسئلت داریم.

درپیِ عروجِ آسمانیِ محمّد صالحی، یکی از آن بیست و سه نفر، حبیب‌الله خنجری، مدیرکل حوزۀ استاندار، مرحوم صالحی را الگویِ روشنی از صبر و تقوا دانست و در پیامی، درگذشت ایشان را تسلیت گفت. متن پیام ایشان بدین شرح است:

«آنکه نه مُرده است و نه میرد خداست»

بسم الله الرّحمن الرّحیم

همه از خداییم و به سوی خدا می‌رویم. محمّد صالحی، معلّم امروز و رزمندۀ دیروز هم به آسمان پرکشید تا داغِ نبودش، اردوگاه همۀ آزادگان را، خاصۀ اردوگاهِ آن بیست و سه نفر را در سکوت و اندوهی عمیق فرو ببرد. او سالروزِ ورودش را با شتافتن به پیشگاهِ معبودش جشن گرفت و از پسِ سال‌ها تحمّل رنج و درد، مرا، همراهانِ آزاده‌اش را، هم‌رزمانش را و جامعۀ فرهنگیان استان را، در دردِ نبودش به سوگ نشاند.

اینجانب از سرِ خسران و اندوه، درگذشت آن آزاد سرافراز و الگویِ دین‌مداری را به هم‌رزمان ایشان، جامعۀ بزرگ آزادگان، فرهنگیان استان کرمان و خاصّه به خانواد داغدارشان تسلیت عرض کرده و از بارگاه الهی برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان صبر و اجرِ جزیل مسألت دارم.

کد خبر 5004553

منبع: مهر

کلیدواژه: دفاع مقدس جنگ تحمیلی درگذشت چهره ها جانبازان و ایثارگران ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا مراسم عزاداری شهرکرد هفته دولت کرمانشاه روز خبرنگار گرگان آزادگان جنگ تحمیلی محمد صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم

معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بزرگترین نمایشگاه قرآنی افغانستان گفت مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و با عمل به این کتاب الهی ملت افغانستان سرافراز باقی می‌ماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان در بازدید از نمایشگاه قرآن کریم در کابل اظهار داشت این نمایشگاه در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی کمک می‌کند.

وی همچنین افزود مهمترین رسالت ما آشنا کردن نسل جوان افغانستان با ارزش‌های اسلامی و قرآنی است و اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

.

نظری همچنین تاکید کرد این منطق قرآن است که در برابر نیروهای اشغالگر مبارزه کنیم و اجازه ندهیم بیگانگان در امور داخلی ما مداخله کنند.

معاون وزارت اقتصاد حکومت کابل اظهار داشت نسل جوان افغانستان باید پاسدار ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی باشد و به دشمنان اجازه داده نشود که شالوده وحدت مردم افغانستان را هدف قرار دهند.

قرآن‌های خطی سرقت شده از افغانستان در اروپا حراج می‌شود فعال قرآنی افغانستانی: مردم ما خود را مدیون امام (ره) و رهبری می‌دانند تظاهرات سراسری مردم افغانستان در محکومیت هتاکی به قرآن کریم

«مولوی شفیع الله ثاقب» رئیس دعوت و ارشاد وزارت امور مرزها، اقوام و قبایل حکومت طالبان نیز در این نمایشگاه بزرگ قرآنی گفت قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

این مقام حکومت کابل تصریح کرد قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است و مردم افغانستان نیز باید همواره متحد باشند.

نخستین و بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در قصر دارالامان کابل به مدت یک هفته درحال برگزاری است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • افغانستان| با عمل به قرآن ملت سرافراز باقی می‌مانیم
  • پلمپ ۴ واحدقهوه خانه و قلیانسرا در دشت آزادگان
  • واژگونی کامیونت در بزرگراه آزادگان
  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت