Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین حسن بابایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۵ مورد از این طرح‌ها در فضای مجازی و بقیه در فضای حقیقی قابل اجراست.

وی ادامه داد: قابلیت اجرای کلیه این طرح‌ها در همه نقاط استان وجود ندارد و در صورت امکان، برگزار خواهد شد.

رییس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی بر اساس دستورالعمل‌های سازمان تبلیعات و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با بهره‌گیری از رهنمودها و نظرات بزرگان حوزه‌های علمیه و بیوت مراجع و افراد صاحبنظر و برگزاری جلسات متعدد و تعامل با کارشناسان وزارت بهداشت و درمان، این برنامه‌ها را تدوین کرده است.

حجت‌الاسلام بابایی گفت: دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری محرم با هماهنگی ستاد ملی کرونا به همه هیات‌های استان ابلاغ شده و برگزاری این مراسم هیچ تغییری نکرده و مانند سال‌های گذشته انجام خواهد شد.

به گفته وی، با توجه به شیوع ویروس کرونا ۶ اقدام در مراسم عزاداری امسال ممنوع شده که تاثیر چندانی نیز در عزاداری‌ها نخواهد داشت.

رییس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، حرکت و جابه‌جایی هیات‌ها، پذیرایی در هیات‌ها، تجمع در روزهای تاسوعا و عاشورا از جمله این محدودیت‌ها در ایام محرم امسال است که برای جلوگیری از انتشار کرونا اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: عزاداری در فضای باز و حداکثر به مدت ۲ ساعت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از مواد ضدعفونی و حفظ فاصله ۱.۵ متری از چهار جهت برگزار خواهد شد.

 بابایی افزود: عزاداری در فصاهای بسته مانند مساجد که نماز جماعت در آنها برگزار می‌شود حداکثر به مدت یکساعت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون پذیرایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از طبل، سنج و دمام نیز در هیات‌ها ممنوع شده است، تصریح کرد: تبصره‌ای برای استفاده از زنجیر نیز در نظر گرفته شده که زنجیر باید بصورت شخصی استفاده شود در غیر این صورت، زنجیرها شب اول تحویل عزاداران و شب آخر مسترد می‌شود.

رییس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امسال طرح "سواره نظام حسینی" جایگزین حرکت هیات‌های عزاداری شده و عزاداران سوار بر موتورسیکلت و خودروهای مُزین به پرچم های لبیک یا حسین(ع)، این کار را انجام می دهند.

وی همچنین با اشاره به طرح "سفیران حسینی" گفت: توزیع نذورات هیات‌ها با کمک افراد داوطلب درب منزل عزاداران انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام بابایی، "دالانی از نور"، "یک شهر، یک خیمه حسبنی"، "فرهنگسرای آفتاب و محرم" از عنوان‌های دیگر طرح‌های ویژه محرم امسال اعلام کرد.

وی بیان کرد: هیات‌ها در صورت تمایل به پخش زنده مراسم عزاداری در فضای مجازی می‌توانند در سامانه "هیات آنلاین" ثبت نام کنند.

رییس تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: هیات‌ها برای عزاداری در فصای باز و مساجد باید در سامانه "بیرق" ثبت نام و وسایل مورد نیاز خود اعم از گوشت، برنج، مواد ضدعفونی کننده و ماسک را از این طریق درخواست کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که هیاتی اقدام به ثبت نام در این سامانه نکند و مجوز نگیرد در مرحله نخست تدکر کتبی، در مرحله دوم معرفی به نیروی انتطامی و در مرحله بعد لغو مجوز خواهد شد.

برچسب‌ها کرونا ماه محرم اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماه محرم اصفهان کرونا ماه محرم اصفهان خواهد شد هیات ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • ایمن‌سازی درختان خطرآفرین در اصفهان
  • ایمن‌سازی درختان خطر آفرین در اصفهان
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • نباید از خودنمایی مجازی یا خیابانی یکسری هنجارشکن محدود بترسیم
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست