Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@13:42:04 GMT

همراه شیلد باید ماسک زد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۲۳۶۷

همراه شیلد باید ماسک زد

شیلدهای پلاستیکی محافظ صورت می‌توانند سپری در برابر انتقال ویروس کرونا باشند اما کارشناسانِ سلامت تاکید می‌کنند این وسیله فقط زمانی کارآیی دارد که به همراه ماسک استفاده شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده همچنان تاکید می‌کند که ماسک‌های صورت اصلی‌ترین روش برای محافظت از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، شیلدهای پلاستیکی صورت در میان برخی به دلیل عدم تحمل گرما و تنفس محدود با ماسک، بسیار محبوبیت پیدا کرده‌اند.

به گفته دکتر "جوی هنینگزن"، استادیار بالینی دانشگاه آلاباما در دانشکده پزشکی بیرمنگام، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا شیلدهای صورت به تنهایی می‌توانند به جلوگیری از شیوع ویروس کمک کنند، وجود ندارد. با این حال، استفاده از این شیلدها به همراه استفاده از ماسک، شستن منظم دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی ابزار بسیار مناسبی برای کنترل انتقال ویروس است.

دکتر هنینگزن توصیه می‌کند که همیشه به همراه شیلدهای پلاستیکی ماسک بزنید. با این کار احتمال انتقال ویروس را بسیار کمتر از زمانی می‌کنید که هر کدام از این دو ابزار را به تنهایی استفاده کنید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که این شیلدها در جای مناسبی روی صورت قرار گرفته است. شیلد باید به سطح چانه یا زیر آن برسد، باید فاصله بین دو گوش را به طور کامل پوشش داده و نباید بین پیشانی و جلوی این محافظ‌ها شکاف وجود داشته باشد. در غیر این صورت قطرات تنفسی می‌تواند از شکاف وارد شده و روی صورت بیفتد.

همچنین پس از هر بار استفاده از شیلد باید صورت خود را تمیز و ضد عفونی کنید و به کمک مواد شوینده و آب گرم، شیلد را نیز ضد عفونی کنید. شیلدها بهتر است ترجیحا با محلول‌های حاوی کلر ضدعفونی شوند چون الکل می‌تواند به مرور زمان به پلاستیک و چسب آنها آسیب برساند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلاستیک تنفس سلامت ماسک ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: همچنین بهترین زمان تزریق این واکسن برای زنان در سن ۹ تا ۲۶ سالگی و برای مردان ۹ تا ۲۱ سالگی بیان شده است.

دکتر شیما نصراله‌الحسینی افزود: متقاضیان این واکسن می‌توانند با در دست داشتن نسخۀ متخصصین بیماری‌های عفونی یا زنان به واحد امور دارویی مدیریت غذا و دارو مراجعه نمایند و پس از دریافت حواله، به داروخانه‌های مشخص شده جهت خرید و دریافت واکسن مراجعه نمایند.

او گفت: ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، از طریق تماس بین پوست افراد انتقال می‌یابد و معمولا آلودگی در مردان و زنان، علائمی از قبیل سوزش، درد و یا خارش ایجاد نمی‌کند و به همین دلیلی اکثر افراد نسبت به آلودگی خود بی‌اطلاع هستند.

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: برخی از گونه‌های ویروس می‌توانند منجر به ایجاد زگیل تناسلی و گونه‌های پرخطر عامل ایجاد کننده سرطان دهانه رحم، مقعد و سرطان‌های سر و گردن (خصوصا دهان و حلق) هستند که نیاز به پیشگیری و انجام آزمایش‌های غربال‌گری را ضروری می‌سازد.

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • غول جدید ماهواره‌ای به رقابت با ایلان ماسک می‌رود
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • ملاقات آی شو اسپید با ری میستریو و گرفتن ماسک ویژه از اسطوره WWE / فیلم