Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد اعلام کرد واکنش ایران به اقدام تازه آمریکا مبنی بر ارائه درخواست رسمی به شورای امنیت برای احیای تحریم‌ها علیه ایران به این بستگی دارد که برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ تا چه حد بر اثر این اقدام مورد تهدید قرار گیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز جمعه در گفتگو با اعضای انجمن کنترل سلاح واشنگتن اعلام کرد که اقدامات آتی ایران در واکنش به درخواست رسمی آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد برای احیای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، بستگی به این خواهد داشت که اقدام دولت آمریکا تا چه حد به برجام و قطعنامه 2231 آسیب بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخت روانچی تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام در هجدهم اردیبهشت 1397، نقض شدید تعهدات این کشور تحت قوانین بین المللی است، چرا که برجام بخشی از قطعنامه 2231 است.  برجام پیوست قطعنامه است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: قطعنامه شورای امنیت، برجام را مورد تایید قرار داده و خود قطعنامه 2231 هم به طور اجماع به وسیله تمام اعضای شورای امنیت به تصویب رسیده است. بنابراین، این نشان دهنده آن است که تمام جامعه بین‌المللی پشت سر قطعنامه 2231 قرار دارند.

تخت‌روانچی اضافه کرد: حرکت آمریکا علیه قوانین بین‌المللی و بر ضد تعهدات بین‌المللی ایالات متحده بود. پس از خروج آمریکا از برجام، ایران نزدیک به یکسال صبر کرد تا ببیند سایر اعضای برجام چه می‌توانند انجام دهند تا ایران به منافع برجام دست یابد.

وی یادآور شد: برخی از اعضای برجام به ما گفتند که خسارت ایران که به واسطه خروج آمریکا از برجام متحمل شد، جبران خواهد شد اما متاسفانه، پس از یکسال، ما هیچ منافع محسوسی از اجرای تعهداتمان تحت برجام، دریافت نکردیم.

عضو تیم مذاکره کننده ایران در توافق هسته‌ای در زمینه اینکه آیا ایران قصد برداشتن گام‌های بیشتری دارد یا خیر اظهار کرد: همانطور که می‌دانید پس از برداشتن پنج گام، ایران گفت که فعلا اقدام بیشتری انجام نخواهد داد و تا الان هم موضع ما این چنین بوده است. درباره اقدامات آتی ما باید گفت که به این بستگی دارد که برجام و قطعنامه 2231 تا چه حد مورد تهدید قرار گیرند. اقدامات ما با آنچه که برای برجام و قطعنامه 2231 رخ می‌دهد، متناسب خواهد بود.

تخت‌روانچی تصریح کرد: حرکت آمریکا در چند ماه گذشته، اقدام دیگری در نقض شدید تعهدات آمریکا بود، آنگاه که تحریم‌هایی برای همکاری هسته‌ای بین ایران و دیگر کشورها وضع کرد. آنها همکاری هسته‌ای با کشورهای دیگر را رد کردند و اکنون در حال ایراد ضربه نهایی به برجام هستند.

وی خاطرنشان کرد: اینها قصد واقعی آمریکا را نشان می‌دهد وقتی که نمی‌خواهند ایران پیشرفتی در تکنولوژی برتر داشته باشد و اینکه آمریکا علاقمند نیست که ببیند مردم ایران ازمنافع دستاوردهای علمی اش بهره‌مند شوند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: درباره تاسیسات هسته‌ای اراک هم ما در حال گفت‌وگو با شرکای خود هستیم و این گفت‌وگوها ادامه دارد. همزمان، ما گفته‌ایم که اگر ما با وضعیتی مواجه شویم که ایران نتواند توسعه این بخش از تاسیسات هسته‌ای را پیش ببرد، ما به طراحی گذشته بازخواهیم گشت که  ساخت خودمان بود.

تخت‌روانچی اضافه کرد: بنابراین، این یک گزینه برای ایران است و ما در زمان مناسب تصمیم خواهیم گرفت که چه زمانی به طراحی گذشته خود بازگردیم. این گزینه بسیار متناسبی برای ایران است.

تخت روانچی: آمریکا صلاحیت اعمال تحریم‌های مجدد علیه ایران را نداردتخت روانچی: نتیجه فعال‌سازی مکانیسم ماشه تحقیر دوباره آمریکاستتحلیل عطوان| رکوردزنی آمریکایی‌ها با ثبت دومین شکست امنیتی علیه ایرانکدخدایی:حفظ اعتبار شورای امنیت در گرو رد درخواست نامشروع عضو متمرد استچین: آمریکا عضو برجام نیست پس صلاحیت دعوت شورای امنیت به مکانیزم ماشه را نداردنماینده روسیه در شورای امنیت اقدامات آمریکا علیه ایران را غیرقانونی خواندآمریکا رسماً از ایران به شورای امنیت شکایت کرد

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت برجام اخبار "آمریکا" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت برجام اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ شرمن: روسیه، چین و اروپا باور ندارند آمریکا بتواند مکانیزم ماشه را فعال کند ۲ الکاظمی: درباره استقرار نیروهای آمریکایی در خارج از عراق توافق کردیم/ حملات ترکیه به خاک عراق را نمی‌پذیریم ۳ اردوغان: بزرگترین منبع گازی تاریخ ترکیه در دریای سیاه کشف شد+ عکس ۴ لغو نشست شورای امنیت درباره ایران به دلیل مخالفت آمریکا ۵ ترکیه از اینترپل خواست برای مشاور ولیعهد ابوظبی حکم پیگرد بین‌المللی صادر کند ۶ نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد ۷ روسیه خواستار برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره ایران شد ۸ یمن|یحیی سریع: بزرگترین مخفیگاه عناصر تکفیری وابسته به عربستان و امارات را هدف قرار دادیم مهمترین اخبار بین الملل سخنگوی وزارت خارجه: واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود نمی‌رسد نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد چین: سازوکار بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران فعال نشده است لغو نشست شورای امنیت درباره ایران به دلیل مخالفت آمریکا مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم از جدیدترین کروز ایرانی| آیا موشک «ابومهدی» همان موشک «هویزه» است؟ لغو نشست شورای امنیت درباره ایران به دلیل مخالفت آمریکا نیویورک تایمز: آمریکا به جای منزوی کردن ایران خودش منزوی شد الکاظمی: درباره استقرار نیروهای آمریکایی در خارج از عراق توافق کردیم/ حملات ترکیه به خاک عراق را نمی‌پذیریم آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری سنتی میسر نیست "مبتکرانه" عزاداری شود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امنیت برجام اخبار آمریکا شورای امنیت برجام اخبار آمریکا شورای امنیت درباره ایران سازمان ملل متحد برجام و قطعنامه شورای امنیت نماینده دائم بین المللی قطعنامه 2231 علیه ایران تخت روانچی بین الملل هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرا نشدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی افزود: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر فروردین مشکلی در این زمینه وجود داشته است، به‌طور قطع در اردیبهشت باید رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است؛ دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

کد خبر 749318

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد