Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@08:50:33 GMT

لازانیا بدون گوشت؛ همچنان لذیذ + طرز تهیه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۱۵۵

لازانیا بدون گوشت؛ همچنان لذیذ + طرز تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه لازانیا بدون گوشت را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.


مواد لازم برای لازانیا بدون گوشت
قارچ ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای قرمز ۱ عدد
روغن زیتون ۳۰ گرم
هویج نگینی خرد شده ۱ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
کدو سبز نگینی خرد شده ۱ عدد
ورق لازانیا ۱ بسته
بادمجان نگینی ۱ عدد
نخود فرنگی نصف پیمانه
ریحان و پونه خشک ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم


برای سس:
پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم
پنیر پارمزان ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

 

لازانیا از غذا‌های ایتالیایی و محبوبی است که انواع بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازانیا گیاهی یکی از آن هاست. مواد لازم لازانیای بدون گوشت میتواند از هر نوع سبزیجاتی باشد؛ اما سبزیجاتی که سخت هستند را باید از قبل آب پز نمایید. لازانیا بدون گوشت و مرغ میتواند وعده مناسبی برای گیاه خواران باشد. همچنین اگر کودک دلبندتان از طعم سبزیجات پخته لذت نمیبرد؛ حتما از این غذا خوشش خواهد آمد و به راحتی میتوانید از طریق این غذا سبزیجات مقوی و غذایی سالم به کودکتان بدهید. چرا که ترکیبات این غذا و استفاده از پنیر پیتزا طعم عالی‌ای به سبزیجات میدهد و این مواد اولیه؛ لازانیا بدون گوشت را به غذایی پرطرفدار تبدیل کرده است.


طرز تهیه لازانیا بدون گوشت

در ابتدا هویج را که نگینی خرد کرده اید با مقداری آب در قابلمه آب پز نمایید تا هویج‌ها نرم شوند. سپس کدو سبز و بادمجان نگینی خرد شده را در ماهیتابه‌ای تفت دهید.

 

پیاز‌ها را نگینی خرد کنید و با کمی روغن زیتون تفت دهید. فلفل دلمه ای‌ها را به پیاز‌ها اضافه کنید و سپس قارچ‌ها را با آن‌ها بیفزایید و با هم تفت دهید.

نخود فرنگی، نمک و فلفل را اضافه کنید. سپس ریحان و پونه خشک را درون ماهیتابه بریزید و به تفت دادن و هم زدن ادامه دهید. در این مرحله به جای ریحان و پونه خشک میتوانید از سبزی تازه استفاده کنید. وقتی مواد آماده شد آن‌ها را از روی حرارت بردارید.

 

در کنار تفت دادن مواد، ورقه‌های لازانیا را در آب جوش همراه با کمی روغن و نمک روی حرارت قرار دهید و برای ده دقیقه صبر کنید تا نرم شوند. سپس ورقه‌های لازانیا را با آب سرد آبکشی نمایید.

در این مرحله سس لازانیا را آماده کنید. پنیر ها، تخم مرغ، نمک و فلفل را باهم ترکیب کنید. این سس طعم خوبی به لازانیا میدهد.

کف ظرفی پیرکس یا فلزی را کمی با کره یا روغن چرب کنید. یک لایه ورقه‌های لازانیا بچینید سپس روی آن کمی از سس بریزید و خوب پخش کنید. موادی که آماده کرده بودید را روی ورقه‌ی لازانیا بریزید. سپس دوباره سس بریزید و ورقه بعدی لازانیا را روی آن قرار دهید. این کار را تا لایه لایه شدن تمام مواد ادامه دهید.

 

در آخر روی ظرف ورقه‌ای آلومینیومی بکشید. ظرف را برای ۱۵ دقیقه در حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد در فر قرار دهید. شعله بالایی فر را نیز روشن کنید تا روی لازانیا نیز طلایی شود. سپس از فر خارج کنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خنک شود و موقع برداشتن از هم نپاشد. سپس میل کنید. نوش جان!



نکات کلیدی تهیه لازانیا بدون گوشت:

– لازانیا گیاهی با اسفناج هم تهیه می‌شود. در این صورت باید از قبل اسفناج را تفت دهید سپس آن را روی خمیر لازانیا بریزید. حتی میتوانید بر طبق ذائقه خودتان کدو و بادمجان را از دستور حذف کنید و لازانیا اسفناج و قارچ تهیه نمایید.

– لازانیا سبزیجات بادمجان و کدو نوع دیگری از این غذاست که قبلا برای شما دستور آن را تهیه کرده ایم و مراحلش کمی با این غذا تفاوت دارد.

-برای تهیه سس این غذا چند راه وجود دارد: میتوانید لازانیا گیاهی با سس بشامل تهیه کنید که طرز تهیه سس بشامل را قبلا آموزش داده ایم. در این صورت باید از ۴۵۰ گرم پنیر پیتزا نیز استفاده کنید.

راه دوم این است که میتوانید از سس همین دستور پیروی کنید و راه سوم این است که لازانیا گیاهی با سس ریکوتا طبخ کنید. بستگی به تمایل خودتان دارد و هر سه خوش طعم هستند.

-برای پخت لازانیا سبزیجات بدون فر میتوانید در قابلمه‌ای کمی روغن بریزید، لازانیا‌ها را بچینید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی گاز با شعله پخش کن قرار دهید.

-در تهیه این غذا به جای تفت دادن با روغن میتوانید مواد را در فر کباب کنید سپس در لازانیا بریزید. لازانیا با سبزیجات کبابی سالم‌تر و کم چرب‌تر است.

-این دستور آشپزی، طرز تهیه لازانیای گیاهی بود و کاملا از سبزیجات استفاده شد؛ اما اگر تمایل دارید همزمان لازانیا سبزیجات و گوشت میل کنید، لازانیای بادمجان و گوشت پیشنهاد خوبی است.

منبع: ایران کوک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی طرز تهیه تهیه لازانیا نگینی خرد قرار دهید طرز تهیه تفت دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذا‌های گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • غذا‌های ورزشکاران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ ۶۰ درصد خوراکی‌ها بدون گوشت خواهد بود
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • ۶۰ درصد غذاهای المپیک پاریس «غیرگوشتی» است
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد