Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول کربکندی کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از لیگ نوزدهم اظهار کرد: امسال مسابقات لیگ برتر فوتبال به علت شیوع ویروس کرونا ۲ ماه به تعویق افتاد و این موضوع باعث شد که کیفیت بازی‌ها پایین بیاید. نوسان زیادی را در جدول رده بندی شاهد بودیم و تا آخرین لحظه تیم‌های آسیایی و سقوط کننده به لیگ دسته یک مشخص نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس فوتبال درباره جایگاه سپاهان در لیگ برتر بیان کرد: به هر حال تیم سپاهان با صرف هزینه زیاد و در اختیار داشتن بازیکنان خوب رتبه پنجم را در جدول رده بندی بدست آورد و این موضوع از اتفاقات عجیب و غریب لیگ نوزدهم است.

استقلال فراز و نشیب زیادی در جدول رده بندی داشت 

کربکندی بیان کرد: تیم پرسپولیس برای چهارمین سال متوالی قهرمان شد و رکورد خوبی هم به ثبت رساند و از آن طرف، تیم استقلال فراز و نشیب زیادی در جدول داشت و در نهایت با کسب جایگاه دومی سهمیه آسیایی را گرفت و این تیم در جام حذفی هم شانس قهرمانی دارد.

او درباره سقوط تیم‌های شاهین بوشهر و پارس جنوبی جم به لیگ دسته یک گفت: به هر حال این تیم‌های جنوبی با وجود در اختیار داشتن تماشاگر، مشکلات مالی شان حل نشد و وزارت نفت این تیم‌ها را حمایت نکرد و در نهایت از لیگ برتر سقوط کردند.

کربکندی درباره علت ناکامی تیم سپاهان در کسب سهمیه آسیایی گفت: به هر حال  منتفی شدن حضور قلعه نویی در تیم ملی، بازی نکردن سپاهان برابر تیم پرسپولیس و افزایش اختلاف این تیم اصفهانی با صدر جدول همه این مسائل باعث شدند که حاشیه‌هایی برای طلایی پوشان ایجاد شود. علاوه بر این سپاهانی‌ها چند بازیکن مصدوم در پست‌های حساس خود داشتند که نفرات جایگزین نتوانستند به خوبی وظایف خود را انجام بدهند. در مجموع تیم حرفه ای، با برنامه و امکانات عالی همانند سپاهان به جایی می‌رسد که رتبه پنجم در لیگ برتر بدست می‌آورد و سهمیه آسیایی هم نمی‌گیرد.

او درباره ارزیابی اش از بهترین گزینه برای هدایت تیم سپاهان بیان کرد: به نظرم تیم‌های پرطرفدار مشکلات بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها دارند و در ابتدا سپاهانی‌ها باید تکلیف مدیرعامل خود را مشخص کنند و بعد به سراغ انتخاب سرمربی بروند. به هر حال  جذب مربی خارجی در لیگ برتر ممنوع شده است، اما من دچار شک و تردید هستم که مسئولان فوتبال بتوانند این قانون را اجرایی کنند.

سپاهانی ها باید طبق خواسته هواداران خود سرمربی انتخاب کنند 

کربکندی افزود: سپاهان تیمی است که بودجه خوبی دارد و این تیم به ندرت با مشکل مالی مواجه است و مطالبات مالی بازیکنانش به تعویق نمی‌افتد. به هر حال حیف است که تیم سپاهان فصل آینده  در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد و باید کار اساسی برای این تیم اصفهانی انجام شود و طبق خواسته هواداران خود سرمربی جدید را  انتخاب کنند.

ممنوعیت جذب خارجی ها تصمیم حرفه ای نیست 

کارشناس فوتبال درباره ممنوعیت جذب مربیان و بازیکنان بیان کرد: به هر حال اکثر تیم‌های فوتبال ما در زمینه پرداخت مطالبات مالی با مشکلاتی مواجه هستند و پرونده‌های حقوقی زیادی در فیفا دارند که اعتبارشان را در این نهاد اجرایی از دست دادند. به نظرم این موضوع تصمیم حرفه‌ای در فوتبال روز دنیا نیست.  

 با مسببان قرارداد ویلموتس باید برخورد شود 

او درباره محکومیت فدراسیون فوتبال به پرداخت غرامت ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به ویلموتس اظهار کرد: اظهارات مسئولان فوتبال متناقض است،  چرا که آن‌ها در گذشته اعلام کردند که قرارداد خوبی با ویلموتس بستند و بعد از لغو قراردادش ۳ ماه بیشتر نباید جریمه بدهند، اما اکنون با محکومیت سنگینی مواجه شدند. به هر حال اشتباه بزرگی در قرارداد ویلموتس صورت گرفت و باید با مسببان این قضیه برخورد شود، به شرطی که اراده‌ای وجود داشته باشد.

قوه قضاییه باید به مسئله قرارداد ویلموتس ورود کند 

کربکندی درباره نقش مدیران ورزش در پرونده ویلموتس گفت: زمانی که قراردادی بسته می‌شود وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این موضوع دخیل هستند و باید این قضیه بررسی شود و جلوی فساد در ورزش گرفته شود و کار اساسی صورت بگیرد. به هر حال مسئولان فوتبال اعلام کردند که تیم‌ها نباید مربی خارجی بیاورند، اما سرمربی تیم ملی خارجی است و قوانین قابل هضم نیست. همچنین قوه قضاییه باید به مسئله قرارداد ویلموتس ورود کند و به طور واقعی با فساد در فوتبال برخورد شود.

فساد در فوتبال روز به روز گسترش می یابد

کارشناس فوتبال درباره فساد در فوتبال اظهار کرد: من  زمانی که سرمربی تیم فوتبال صبای قم بودم بیان کردم که فوتبال کثیف است، به همین علت ۳ میلیون تومان جریمه شدم. به هر حال  فساد در فوتبال روز به روز گسترش می‌یابد و شرط بندی هم اضافه شده است. فوتبال ما با پول بخش دولتی اداره می‌شود و خصوصی سازی بهترین راهکار برای جلوگیری از هدر رفتن هزینه‌های صورت گرفته است. به هر حال مدیران فوتبال فقط هزینه می‌کنند و بدهی‌های زیادی را به جا می‌گذارند.

دلالان نقش تعیین کننده ای در فوتبال ما دارند 

او درباره معرفی پدیده‌ های فوتبال گفت: مربیان و بازیکنان جوانی در لیگ برتر بودند و علاوه بر این شاهد حضور داوران جوان هم بودیم. به هر حال لیگ امسال نقاط مثبت هم داشت، اما تعویض مربیان هم زیاد بود و این موضوع نشان می‌دهد که دلالان در فوتبال ما نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای  دارند.

پرداخت حقوق داوران جلوی فساد را می گیرد 

کربکندی درباره عملکرد داوران فوتبال گفت: قضاوت خوبی از داوران در لیگ نوزدهم ندیدیم و آن‌ها اشتباهات زیادی در اواخر بازی‌ها داشتند. به هر حال حق و حقوق داوران داده نمی‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که اتفاقاتی در داوری رخ بدهد. البته فضا برای قضاوت داوران جوان در مسابقات ایجاد شد و این یکی از نقاط مثبت بود. به نظرم اگر حقوق داوران داده شود جلوی فساد گرفته می‌شود.

کارشناس فوتبال بیان کرد: به هر حال حساسیت بازی‌ها تا روز آخر لیگ برتر فوتبال ادامه داشت و همین موضوع باعث جذابیت مسابقات شد. البته اکثر تیم‌ها مشکلات مالی زیادی در لیگ نوزدهم داشتند و بدهی‌های زیادی روی هم انباشته شد. به هر حال فوتبال ما درآمد ندارد و این رشته ورزشی به جز برای دلالان، برای دیگران هیچ نفعی ندارد. در مجموع اکثر باشگاه‌های ما با بودجه دولتی اداره می‌شوند و هیچ اراده‌ای هم برای بهبود شرایط وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

ترین‌های هفته پایانی لیگ/ فولاد، نکونام و قایدی در جمع برترین‌ها

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسول کربکندی لیگ برتر فوتبال فدراسیون فوتبال ویلموتس تیم فوتبال سپاهان کارشناس فوتبال قرارداد ویلموتس فساد در فوتبال لیگ برتر تیم سپاهان لیگ نوزدهم فوتبال ما او درباره تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان

وزیر ورزش و جوانان طی دستوری به رییس فدراسیون فوتبال، از او خواست ضمن بررسی اتفاقات رخ داده در برخی از ورزشگاه‌های کشور، گزارش آسیب‌شناسی از رخ‌دادهای اخیر را ارائه کند.

به گزارش مشرق، در نامه کیومرث هاشمی خطاب به رییس فدراسیون فوتبال آمده است: «همان‌طور که مطلع هستید موضوع امکان حضور بانوان محترم علاقه‌مند فوتبال در ورزشگاه‌های کشور در شرایطی مورد موافقت مراجع تصمیم‌گیرنده قرار گرفت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی فوتبال کشور و هم‌چنین باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال در جهت بهبود زیرساخت‌ها، ساماندهی هر چه بهتر هواداران زن و مرد و هم‌چنین ارتقای جو اخلاقی و فرهنگی حاکم بر استادیوم‌های فوتبال تلاش کنند که متأسفانه نه تنها شاهد بهبود شرایط فرهنگی حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال نیستیم، بلکه شاهد بروز و ظهور صحنه‌ها و اتفاقاتی هستیم که هرگز در شأن هواداران ایرانی نبوده و متأسفانه رفتار برخی هوادارنماها زمینه ایجاد خدشه بر منزلت و کرامت زن ایرانی را نیز فراهم کرده است که رصد و کنترل این افراد معدود وظیفه باشگاه‌هاست.

معتقدم بروز این نوع حوادث، ناشی از فقدان برنامه جامع فرهنگی برای بهبود جو حاکم بر ورزشگاه‌های فوتبال و هم‌چنین ناشی از کم‌توجهی برخی باشگاه‌های فرهنگی ورزشی فوتبال کشور است که متأسفانه لفظ «فرهنگی» را به عاریه یدک کشیده و فاقد اهتمام لازم برای ساماندهی هواداران خود هستند. بر همین اساس باید تأکید کنم مشاهده این نوع اتفاقات که دل مردم علاقمند به ورزش‌ کشور را نیز به درد آورده، به هیچ عنوان برای مجموعه ورزش کشور قابل قبول نبوده و همان‌طور که بارها تأکید کرده‌ام؛ «ورزش بدون ارزش برای نظام جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار است».

در همین راستا شایسته است با استفاده از ظرفیت قانونی در فدراسیون فوتبال، محرومیت خاطیان و هم‌چنین ارسال گزارش آسیب‌شناسی با محوریت بررسی علل وقوع حوادث این‌چنینی ظرف یک هفته، تدابیر لازم جهت ساماندهی دائمی هواداران با رویکرد قبول مسئولیت از سوی باشگاه‌ها پیش‌بینی شده و مراتب برنامه‌ریزی‌های عملیاتی در اسرع وقت به این وزارتخانه منعکس شود.

بدیهی است معاونت قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، تحقق این مأموریت مهم را تا اخذ نتایج ملموس با جدیت هر چه تمام‌تر پیگیری خواهد کرد.»

دیگر خبرها

  • عکس| امید نورافکن پیش از اقدام جنجالی علیه پرسپولیس
  • باز هم جنگ در آزادی؛ نورافکن هواداران پرسپولیس را عصبانی کرد
  • عکس| امید نورافکن پیش از ماجرای جنجالی علیه پرسپولیس
  • فرار سریع نورافکن از هواداران پرسپولیس (عکس)
  • ۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اینزاگی ساسولو را به بقا امیدوار کرد
  • واکنش وزیر ورزش به اتفاقات دیدار پرسپولیس - سپاهان
  • بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان
  • چند خطی برای اتفاقات پرسپولیس و سپاهان؛ ما را به خیر امیدی نیست، شر مرسان!