Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "العهد" لبنان، معاون سید حسن نصرالله این سخنان را در محفل عاشورایی دومین شب از ماه محرم بیان کرده است.

شیخ قاسم افزود: ما هرگز تسلیم کسانی نخواهیم شد که در صدد هستند عزت و پیروزی ما را کمرنگ جلوه بدهند.

وی افزود: به دنبال حفظ لبنان، حاکمیت ارضی و استقلال آن هستیم، موضوعی که آنان [که اسرائیل را قبول دارند] برایشان مهم نیست که این رژیم همچنان سرزمین ما را اشغال کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شیخ قاسم در بخش دیگری از اظهاراتش به تشکیل دولت جدید در لبنان پس از استعفای دولت "حسان دیاب" پرداخت و افزود که مقاومت خواستار تشکیل دولتی کارآمد و تا حد امکان فراگیر و مورد تایید و حمایت نمایندگان مردم و درچارچوب قانون اساسی لبنان است.

دیاب نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور به دنبال انفجار اخیر بندر بیروت و آغاز فشارها به دولت این کشور که وی هدف از آن را بازگشت طبقه فاسد به قدرت ارزیابی کرد، ۲۰ مردادماه استعفای خود و دولتش را به طور رسمی اعلام کرد.

وی تصریح کرد:ما خواستار دولتی در لبنان هستیم که بتواند دست به اصلاحات بزند و با فساد مبارزه کند و ما را از این شرایط نجات دهد.

شیخ قاسم در ادامه ضمن رد اتهامات مطرح شده علیه حزب الله در خصوص انباشت مهمات در بندر بیروت گفت که ظرف چند ساعت مشخص شد کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، دروغ می‌گویند و نیترات انباشت شده برای حزب‌الله نیست، اما پس از آن که مسأله روشن شد، همین‌ها درباره آن اظهار بی اطلاعی کردند.

معاون نصرالله ادامه داد: آنها این فرضیه را مطرح کردند که حزب‌الله مسؤول انفجار بیروت است و برای اثبات ادعاهای خود دست به جمع آوری شواهد و مدارک زدند تا با تضعیف حزب‌الله، با آن مقابله کنند، اما تمام اتهامات آنان به خود آنها بازگشت و مشخص شد که مسؤول انفجار بندر بیروت خود این افراد هستند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان خواستار مجازات این افراد شد و افزود که هر فردی باید به سزای عملش برسد.

پیش از سخنان شیخ قاسم نیز ارتش لبنان در بیانیه‌ای ادعای وجود سلاح و مهمات در منطقه " لویزه " در بعبدا در ۹ کیلومتری حومه بیروت را رد کرده بود.

در انفجاری که ۱۴ مردادماه در بندر بیروت رخ داد، تاکنون ۱۷۷ تن کشته، بیش از هفت هزار زخمی شدند و همچنان شماری نیز مفقود هستند. به گفته مقام‌های لبنانی حدود ۱۵ میلیارد دلار خسارت مالی به این شهر وارد شده است.

برچسب‌ها حزب الله لبنان شیخ نعیم قاسم رژیم صهیونیستی پروندهٔ خبری انفجار مهیب بیروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب الله لبنان شیخ نعیم قاسم رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان شیخ نعیم قاسم رژیم صهیونیستی بندر بیروت شیخ قاسم حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ در این بیانیه آمده: در حمایت از مقاومت و ملت قهرمان فلسطین در نوار غزه و در پاسخ به تعرض دشمن صهیونیستی به مناطق مسکونی جنوب لبنان به ویژه در شهرک‌های «القوزح»، «مرکبا» و «صربین»، رزمندگان مقاومت اسلامی شهرک صهیونیستی «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار دادند.
شب گذشته، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی، خانه‌ای را در شهرک «صربین» در جنوب لبنان بمباران کردند. در این حمله، دست کم ۹ نفر زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. دو نفر از زخمی‌های این حمله، آوارگان سوری ساکن این شهرک هستند.

دیگر خبرها

  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • تصاویر حمله حزب الله لبنان به مقر نیرو‌های گولانی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون