Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@17:35:32 GMT

خبرنگاران از قربانیان ترور سازمان یافته و کور هستند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۴۵۷

خبرنگاران از قربانیان ترور سازمان یافته و کور هستند

خطیب زاده گفت: خبرنگاران و خانواده هایشان در منطقه از قربانیان ترور سازمان یافته و کور هستند که ریشه آن را باید در رژیم صهیونیستی جستجو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سعید خطیب زاده» در همایش وبینار بین المللی خبرنگاران قربانی ترور غرب آسیا، اظهار کرد: خبرنگاران بدون شک بیش از همه در این دنیای افراطی‌گری زحمت می‌کشند و در خط مقدم قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرنگاران سربازان صلح هستند که دانش افزایی می‌کنند تا بتوانند اطلاعات و اخبار را به اطلاع مردم برسانند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه خبرنگاران و خانواده‌های آنان از قربانیان ترور‌های سازمان یافته، کور و وارداتی هستند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ سال است که منطقه غرب آسیا و خاورمیانه دچار این پدیده شوم شده است که ریشه اصلی آن را باید در رژیم صهیونیستی جستجو کرد.

خطیب زاده با بیان اینکه آمریکا و برخی متحدانش ظلم و تعدی و جنگ‌های بی‌پایان را در منطقه آغاز کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با شناخت این معضل، قطعنامه‌ای در سازمان ملل به نام "جهان علیه خشونت" پیشنهاد کرد که این قطعنامه به تصویب رسید و نشان داد جمهوری اسلامی با چه دقتی ریشه بسیاری از مشکلات را دیده است.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد قبل از آغاز جنگ سوریه و یمن به سازمان ملل ارائه شده بود، اضافه کرد: ما باید امنیت را بطور مشترک به دست بیاوریم، چون از منطقه غرب آسیا گرفته تا سوریه و لبنان این وضعیت حاکم است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور و ایجاد کننده تامین امنیت در منطقه آمادگی دارد به حل این مشکل را در منطقه کمک کند.

خطیب زاده تصریح کرد: در این راستا دولت روحانی درباره معضل خشونت، جهان علیه خشونت را مطرح کرد که مورد قبول سازمان ملل واقع شده است.

وی تاکید کرد: صلح با جنگ به دست نمی‌آید و همچنین صلح با خشونت همخوانی ندارد؛ جمهوری اسلامی ایران برای تحقق صلح در منطقه و کشور‌های همسایه بسیار تلاش می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان سخنانش بهترین‌ها را برای خبرنگاران در دنیای جدید آرزو کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سعید خطیب زاده خطیب زاده سخنگو سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین، پس از تخریب این سد تاکنون اجساد ۴۲ نفر پیدا شده است و در روزهای قبل نیز سیل در سایر مناطق ده‌ها قربانی برجا گذاشته بود و اکنون مقامات می‌گویند به طور تخمینی مجموع تلفات این حوادث از ۱۲۰ نفر بیشتر شده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، یک سخنگوی دولت هشدار داد که بارندگی ها ظرفیت سدهای برق آبی را پر کرده است و یک سرریز گسترده مناطق پایین دست را تهدید می کند.

گروه‌های نجات در حال حفاری در میان گل‌ولای برای یافتن بازماندگان در چندین روستا از جمله کاموشیری و کیانوگو در شهرستان ناکورو هستند و بیم آن می‌رود که شمار جان‌باختگان بیشتر شود.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان کی‌روی»، فرمانده پلیس محلی گزارش داد ۱۷ نفر از جان‌باختگانی که اجسادشان پیدا شده است کودک بودند.

در پی این حوادث و به دلیل پیش‌بینی هواشناسی دولت، بازگشایی مدارس در سراسر کنیا را به تعویق انداخته است.

بیش از ۱۳۰ هزار نفر بر اثر سیل آواره شده‌اند و بسیاری از مردم در مدارس پناه گرفته‌اند.

همچنین باران‌های شدید تانزانیا و بروندی را هم دربرگرفته است.

به گزارش بی‌بی‌سی، از ژانویه تاکنون حداقل ۱۵۵ نفر در تانزانیا بر اثر بارندگی شدید و در پی آن جاری شدن سیل جان باخته‌اند.

در بوروندی نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر آواره شده‌اند.

کد خبر 848413 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل خبر مهم کنیا حوادث جهان سد

دیگر خبرها

  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • ترور برای بقا
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • پیش‌بینی ۲۱۷ هزار تن آسفالت برای سطح معابر قم در سال ۱۴۰۳
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه