Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:41:28 GMT

توصیه‌های امام رضا(ع) برای عزاداری در ماه محرم‌+ فیلم

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۴۸۱

توصیه‌های امام رضا(ع) برای عزاداری در ماه محرم‌+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-علمای اسلام در کتب ادعیه خویش روایاتی را درباره اعمال و آداب شب و روز اول ماه محرم بیان کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ماه محرم ماه عزای خاندان وحی(ع) بر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان است. ماهی است که حزنی ناخواسته پاک‌طینتان عالم را فرا می‌گیرد و باعث می‌شود ناخداگاه بر مصیبت سید و سالار شهیدان اشک بریزند و عزاداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این جهت اهل‌بیت(ع) همواره این ماه را ماه اندوه خویش قرار می‌دادند و در این باره توصیه‌هایی را به شیعیان خویش انجام می‌دادند. 

مراسم عزاداری محرم در 1300 مکان‌ روباز در خراسان‌رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شودمداحی‌های برگزیده سال‌های گذشته/ شب اول محرمهمدان| چگونه منازل خود را در ماه محرم تبدیل به حسینیه کنیم؟

به عنوان نمونه امام رضا علیه‏‎السلام در روایتی فرمودند: «بر کسى چون حسین باید که گریندگان بگریند؛ زیرا که گریستن بر او گناهان بزرگ را مى‏‌زداید.  سپس ادامه دادند: چون ماه محرّم مى‏‌رسید کسى پدرم علیه‌‏السلام را خندان نمى‌‏دید. غم و اندوه بر او چیره بود تا آن که ده روز مى‏‌گذشت، روز دهم روز سوگوارى و اندوه و گریه او بود و مى‏‌فرمود: این روزى است که حسین علیه‌‏السلام در آن کشته شد؛ فَعَلى مِثلِ الحُسَینِ فَلیَبکِ الباکونَ؛ فإنَّ البُکاءَ علَیهِ یَحُطُّ الذُّنوبَ العِظامَ. ثُمَّ قالَ علیه‏السلام: کانَ أبی علیه‏السلام إذا دَخَلَ شَهرُ الُمحَرَّمِ لا یُرى ضاحِکا ، وکانَتِ الکَآبَهُ تَغلِبُ علَیهِ حَتّى تَمضِیَ عَشرَةُ أیّامٍ، فإذا کانَ یَومُ العاشِرِ کانَ ذلکَ الیَومُ یَومَ مُصیبَتِهِ وحُزنِهِ وبُکائهِ، و یَقولُ: هُوَ الیَومُ الَّذی قُتِلَ فیهِ الحُسَینُ علیه‏السلام.»

در ادامه کلیپی از توصیه‌های امام رضا علیه السلام برای دهه محرم تماشا می‌کنید:

انتهای پیام/282/ ع

R41347/P/S6,1188/CT16 بیشتر بخوانید... مراسم اذن عزا و اهدای پرچم به هیئات مذهبی در حرم رضوی برگزار می‌شود اعلام ضوابط عزاداری محرم‌الحرام در حرم رضوی؛ هیئت‌ها به صورت دسته‌رو وارد حرم نمی‌شوند رادیو زیارت و حسینیه‌ای در جوار امام رضا(ع) قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... مراسم اذن عزا و اهدای پرچم به هیئات مذهبی در حرم رضوی برگزار می‌شود اعلام ضوابط عزاداری محرم‌الحرام در حرم رضوی؛ هیئت‌ها به صورت دسته‌رو وارد حرم نمی‌شوند رادیو زیارت و حسینیه‌ای در جوار امام رضا(ع) پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ تولد ۶قلوها در کرج/ حال مادر ‌و نوزادان مساعد است ۲ دستور نوبخت برای اهالی روستای چنار محمودی; پرداخت مستمری یک میلیون تومانی به صورت مادم‌العمر ۳ سمنان| پشت صحنه سریال فاخر "سلمان فارسی" به روایت تصاویر ۴ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۵ کوهنورد ایرانی پرچم "یا حسین(ع)" را بر فراز بلندترین قله کشور عراق به اهتزاز درآورد ۶ گذری در قدیمی‌ترین مسجد قم از دریچه دوربین ۷ کرونا توریست ناشناخته‌‌ مناطق گردشگری / مردم اردبیل آمار تلخ مبتلایان به کرونا را باور ندارند ۸ تولد ۴قلو در دومین زایمان مادر ۲۷ساله اهوازی+ تصویر مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| جزئیات انتقال ۳ صیاد آزاد شده به ایران آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری سنتی میسر نیست "مبتکرانه" عزاداری شود جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند کوهنورد ایرانی پرچم "یا حسین(ع)" را بر فراز بلندترین قله کشور عراق به اهتزاز درآورد مهمترین اخبار تسنیم گزارش تسنیم| «قاسم» برد موشک‌های تاکتیکی ایران را به اسرائیل رساند/ جدیدترین موشک بالستیک ایران چه مختصاتی دارد؟ شکست و انزوای جدید آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل تخت روانچی: اقدامات آتی ایران با آنچه که برای برجام رخ می‌دهد، متناسب خواهد بود کدام اعضای شورای امنیت تاکنون درخواست آمریکا علیه ایران را غیرقانونی دانسته‌اند؟ لغو نشست شورای امنیت درباره ایران به‌دلیل مخالفت آمریکا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علیه السلام حرم رضوی امام رضا ع ماه محرم حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، درب‌های دانشگاه از ساعت 10:30 برای حضور نمازگزاران محترم باز می‌باشد و شروع برنامه‌ها از ساعت 11 خواهد بود.

مجموعه هایی که این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران محترم حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه 
•  کمیته امداد امام خمینی(ره)
•  شهرداری تهران
• فرمانداری تهران

در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (علیه السلام)، کتاب «نامه امام صادق (علیه السلام) به شیعیان» معرفی می‌شود.

این نگاشته‌ سراسر موعظه را که دستورالعمل اعتقادی اخلاقی شیعه است، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) تفضل فرموده، دست بر قلم برده و همچون پدری مهربان برای فرزندانش نوشته و برایشان فرستاده است.

کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
نمازگزاران محترم می‌توانند این کتاب ارزشمند را با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه تهیه نمایند.

مهد معارفی آدینه و کانون دانش آموزی در نماز جمعه تهران هر هفته میزبان کودکان و نوجوانان دختر و پسر در بخش‌های مختلف، قرآنی، علمی، مهارتی، بازی و سرگرمی هستند.

فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران محترم فراهم است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • (عکس) آتش‌سوزی مهیب در امام‌زاده ابراهیم شفت
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود