Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:09:22 GMT

روز پزشک// ایران سرآمد جراحی پیوند در جهان

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۵۹۵

روز پزشک// ایران سرآمد جراحی پیوند در جهان

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های پیوند وزارت بهداشت با بیان این‌که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۸۰ پیوند در کشور انجام می‌شد، گفت: مرکز پیوند شیراز با انجام ۷۰۰ پیوند کبد در سال رتبه یک جهانی را دارد. - اخبار اجتماعی -

دکتر مهدی شادنوش در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم درباره دستاوردهای ایران در زمینه انجام اعمال پیوند پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب، حدود 80 پیوند در کشور انجام می‌شد که آن هم بیشتر در زمینه پیوند کلیه بوده است البته پیوند بافت و نسج نیز انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای انقلاب با وقوع جنگ تحمیلی بیماران ما به یکی از کشورهای اروپایی برای پیوند اعزام می‌شدند که این اعزام علاوه بر هزینه‌های تحمیل شده به همراهان بیمار، هزینه‌ای حدود 30 هزار پوند برای جراحی پیوند در پی داشت؛ به همت پزشکان حاذق و توانمند کشور و راهگشایی که امام راحل (ره) با صدور فتوا برای اجازه انجام جراحی پیوند انجام دادند، زندگی بسیاری از هموطنان نجات یافت و خانواده‌هایشان از رنجی که متحمل می‌شدند رهایی یافتند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های پیوند وزارت بهداشت ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 65 هزار جراحی پیوند به صورت کاملاً مستقل، در داخل کشور در همه حوزه‌های پیوند انجام و الان به صورت یک فرهنگ انسان‌دوستانه و ایثارگرانه نهادینه شده است. به طوری‌که در سال گذشته 7 رتبه ارتقاء در زمینه نسبت اهدای عضو به تعداد میلیون نفر جمعیت داشته‌ایم؛ یعنی از رتبه 37 در جهان به رتبه 30 جهان رسیده‌ایم.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر در 34 مرکز پیوند، این جراحی‌های پیوند انجام می‌شود، تصریح کرد: پزشکان فوق تخصص توانمند بسیاری در این زمینه تربیت شده‌اند و مشغول ارائه خدمت هستند؛ انجام عمل پیوند یکی از افتخارات کشور است به گونه‌ای که در خاورمیانه این جراحی بی‌رقیب است، البته در کشور ترکیه نیز توانمندی‌هایی در این حوزه دارد اما ایران در منطقه کشوری پیشتاز در زمینه پیوند است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر رتبه‌بندی جهانی نیز، مرکز پیوند شیراز با انجام 700 پیوند کبد در یک مرکز در سال، در رتبه یک جهانی قرار دارد. تکنیک‌هایی که در کار پیچیده پیوند انجام می‌شود به نام متخصصین کشورمان است‌. ما برای پیوند کاملاً بی‌نیاز از کشورهای خارجی هستیم و حتی صادرکننده دانش و تکنولوژی این جراحی نیز هستیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های پیوند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره داروهای مورد نیاز بیماران پیوندی تصریح کرد: داروهای مورد نیاز این بیماران یا با فرانشیز بسیار کم و یا به‌صورت رایگان به دست بیماران می‌رسد.

فعالیت 600 مرکز دیالیز در کشور

شادنوش با بیان این‌که پس از انقلاب اسلامی ،کشور در حوزه دیالیز نیز توسعه زیادی پیدا کرده است، یادآور شد: در زمان حاضر در حدود 600 مرکز در کل کشور، بهترین خدمات دیالیز را به بیماران کلیوی به صورت رایگان ارائه می‌کنیم.

ایران بیشترین حمایت‌ها را از بیماران خاص دارد

وی با بیان این‌که ایران بیشترین حمایت‌ها را از بیماران خاص انجام داده است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای جهان یا مجموعه‌های مردم‌نهاد و خیرین برای امور درمان بیماران خاص وارد عمل می‌شوند زیرا هزینه‌های این بیماران بالاست و دوران بیماری‌شان نیز طولانی مدت است و یا خانواده‌های بیماران تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرند ولی در کشور ما بیماری‌های پرهزینه مانند تالاسمی، ام‌پی‌اس، هموفیلی، ای‌بی و ... یا به‌صورت رایگان توسط دولت مورد حمایت قرار می‌گیرند یا اینکه با فرانشیز بسیار محدود، این خدمات درمانی به بیماران خاص ارائه می‌شود. 

از سرگیری پیوند قلب پس از 7 سال در یزد با قلب اهدایی جوانی که مرگ مغزی شدانجام 36 پیوند عضو در ایران در بحران کرونا/ عدم وجود امکان پیوند قرنیه از فرد زنده

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان اهدای عضو وزارت بهداشت قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان اهدای عضو وزارت بهداشت پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ وضعیت بازگشایی مدارس/ ۱۵ شهریور شرایط قرمز باشد هیچ مدرسه ای بازگشایی نمیشود! ۲ تهران| شهادت یک مامور پلیس حین تعقیب پراید سرقتی ۳ انتشار آگهی آزمون استخدامی کشور برای جذب ۴۵ هزار کارمند ۴ آیا فرکانس ۵۰ برابری "اینترنت ۵G" باعث رشد چندبرابری "سرطان و ناباروری" خواهد شد؟! ۵ گلایه خانواده‌ها از شهریه‌ میلیونی پیش دبستانی‌ و مدارس غیردولتی در سال تحصیلی کرونایی ۶ پیکر شهید میلاد خسروی تشییع شد/ماجرای پیش‌بینی شهادت یک هفته قبل + تصاویر ۷ پلمب سفره‌خانه‌ای که ۳۰۰ تبعه خارجی در آن جمع شده بودند ۸ امکان آموزش حضوری در ۳۵ درصد مدارس/چگونگی حضور یک روز در میان دانش‌آموزان مهمترین اخبار اجتماعی روز پزشک// هیچ بیماری در سطح کشور امروز برای درمان نیازمند اعزام به خارج از کشور نیست گزارش// چرا اجرای طرح "سقف درآمد برای دفاتر اسناد رسمی" مهم است؟ انتخاب اعضای شورای‌عالی جمعیت هلال احمر پساب تصفیه‌خانه بهشت زهرا فاقد ویروس کروناست مهمترین اخبار تسنیم «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| میزگرد تسنیم: چرا خصوصی‌سازی در ایران شکست خورد؟ تشکیل پرونده تخلف برای ۲ وزیرِ سابق گزارش تسنیم| «قاسم» برد موشک‌های تاکتیکی ایران را به اسرائیل رساند/ جدیدترین موشک بالستیک ایران چه مختصاتی دارد؟ شکست و انزوای جدید آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل تخت روانچی: اقدامات آتی ایران با آنچه که برای برجام رخ می‌دهد، متناسب خواهد بود کدام اعضای شورای امنیت تاکنون درخواست آمریکا علیه ایران را غیرقانونی دانسته‌اند؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان اهدای عضو وزارت بهداشت بهداشت و درمان اهدای عضو وزارت بهداشت انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب وزارت بهداشت پیوند انجام جراحی پیوند بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خروج تومور 10 کیلویی از شکم زن 35 ساله توده‌هايي به نام تومور

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • ایران، سرآمد در حوزه دفاعی و امنیتی، با وجود تهدیدات متعدد
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت