Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:30:48 GMT

ساخت و ساز آنلاین در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۶۸۲

ساخت و ساز آنلاین در پایتخت

خبرگزاری آریا - شهر: تا پیش از ارایه سرویس‌های حوزه شهرسازی در سامانه «تهران من»، شهروندان برای مشاهده طرح تفصیلی به شهرداری و دفاتر خدمات شهر مراجعه می‌کردند و این رانتی برای عده‌ای خاص بود، اما حالا این اطلاعات شفاف و فراگیر شده است.
به گزارش شهر، سامانه «تهران من» را شهروندان تهرانی به واسطه طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا به خوبی می شناسند و تقریبا بیشتر تهرانی‌ها در این سامانه یک حساب شهروندی دارند، اما این سامانه صرفا محدود به خدمات طرح ترافیک نیست و سرویس‌های متعدد دیگری را ارایه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از مهمترین و کاربردی‌ترین سرویس‌های این سامانه مربوط به خدمات حوزه شهرسازی است. حوزه‌ای که شهروندان بیشترین چالش را با آن داشتند اما حالا ارایه خدمات در سامانه «تهران من» نه فقط از این چالش‌ها کاسته بلکه سبب شده تا از رفت و آمدها به دفاتر خدمات الکترونیک شهر هم کاسته شود. پارسال نیز از سامانه درخواست تشکیل پرونده الکترونیکی و نظارت بر اجرای آن به صورت غیرحضوری رونمایی شد. شهروندان تا پیش از این، برای مشاهده طرح تفصیلی به شهرداری و دفاتر خدمات شهر مراجعه می‌کردند و این کار، رانتی برای عده‌ای خاص بود، اما امروزه این اطلاعات شفاف و فراگیر شده است.
همچنین در ادامه این رخداد، برخی دیگر از خدمات حوزه شهرسازی هم کاملا به صورت غیرحضوری ارائه شد. مثلا شهروندان قبلا برای دریافت برخی مستندات پرونده خود حتما باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر مراجعه می‌کردند که در حال حاضر به صورت مجازی در اختیارشان است. همچنین پایان کار آپارتمان ها هم با همکاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به صورت آنلاین قابل دریافت شده است.
سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران پیش از این و با هدف هوشمندسازی سرویس‌های شهرسازی، «کارتابل شهروندی شهرسازی» را در سامانه «تهران من» راه اندازی کرده است که علاوه بر این خدمات، شهروندان می‌توانند اطلاعات کامل و سوابق پرونده‌های شهرسازی خود را مشاهده کنند.
پیش از این محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درباره تأثیر سامانه‌های هوشمند در جلوگیری از فساد گفته بود: «با این سامانه‌ها و توسعه آن‌ها باید جلوی تخلف حوزه شهری گرفته شود. به نحوی که از طریق سامانه میزان تراکم و سطح اشتغال به فرد متقاضی پروانه ساخت اعلام شود و حتی شهردار منطقه نیز نتواند آن را تغییر دهد.»
نشانی تهران من: my.tehran.ir
خبرنگار: فریبا رحمانی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دفاتر خدمات تهران من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در دیدار با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا موسسه امین در استان اظهار کرد: برای توسعه ساخت مسکن در سطح استان از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن نهایت بهره برداری می شود.

رسول عطائی ادامه داد: هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و توسعه روش‌های صنعتی می‌تواند سرعت و کیفیت تولید مسکن در استان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در تلاش هستیم تا از ظرفیت تمامی نهاد‌هایی که امکان همکاری و همراهی را دارند استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی اظهار داشت: این هم افزایی می‌تواند در بخش‌های عملیات‌های زیربنایی، روبنایی، آماده‌سازی و ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن به کار گرفته شوند.

عطائی اضافه کرد: راه و شهرسازی آذربایجان غربی آماده هر گونه همکاری با قرارگاه امین در راستای اجرای طرح‌های راه و شهرسازی به خصوص طرح‌های نهضت ملی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • آماده سازی ۵۵ هکتار زمین ملی مسکن در رودبارجنوب
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • ایمنی تاورکرین‌ها در پایتخت بیشتر می‌شود
  • تهیه دستورالعمل ایمنی جرثقیل‌های برجی در پایتخت
  • ساخت پارکینگ‌های محلی منطقه‌ای و ارتقاء ایمنی شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه۱۶ باشد
  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟