Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:13:51 GMT

ملایری‌ها دهه محرم را در فضای باز عزاداری می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۳۷۳۱

ملایری‌ها دهه محرم را در فضای باز عزاداری می‌کنند

حجت‌ الاسلام روح‌الله نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این راستا پس از شناسایی و احصا هیات‌های مذهبی، ستاد عملیات محرم با حضور دستگاه‌های اجرای ملایر و با محوریت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان تشکیل و کمیته‌های این ستاد برای پیگیری و اجرای برنامه‎ها مشخص شدند.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل و برنامه‌های ستاد ملی کرونا به هیات‌های مذهبی ملایر افزود: در همایشی با حضور ۷۰ هیات مذهبی، تذکرات لازم در خصوص لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم‌های عزاداری داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر ادامه داد: هیات ابوالفضل(ع) که یکی از بزرگترین هیات‌های مذهبی این شهرستان است، اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این هیات همچون اجتماع بزرگ سینه‌زنی و عزاداری امسال برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام نجفی بیان کرد: در نشستی با هیات‌های مذهبی شهرستان مقرر شد هیات‌هایی که امکان برگزاری آیین عزاداری را در فضای باز ندارند، مراسم با حداقل حضور افراد و در مدت زمان یک ساعت با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی با اشاره به استفاده هیات‌های مذهبی از فضای باز مدارس سطح شهر گفت: در تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری ملایر داشتیم، مقرر شد در ایام محرم فضای سبز بوستان‌ها و پارک‌ها نیز برای برگزاری مراسم در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گیرد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر همچنین به برگزاری ۲ مراسم محوری عزاداری محرم به مدت ۱۰ شب در فضای باز پارکینگ پارک سیفیه و بام ملایر با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه و تعدادی از هیات‌های مذهبی شهرستان طبق دستورالعمل‌ها و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر اینکه تمامی بخش‌ها و شهرهای تابعه ملایر نیز موظف به اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی ویژه عزاداری محرم هستند افزود: طبق هماهنگی که با اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر انجام شد، هیات‌های مذهبی که در مساجد و منازل برنامه دارند، طبق این تفاهم‌نامه می‌توانند با هماهنگی برای خرید ماسک با تخفیف اقدام کنند.

وی با اشاره به تبیین و تشریح دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا برای روحانیان این شهرستان بیان کرد: در ایام محرم ۱۵۰ مبلّغ و مبلّغه به مناطق مختلف این شهرستان در سطح شهر و روستا اعزام شدند.

حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه ۶۰ مدّاح در سطح این شهرستان برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) در ایام محرم فعالیت دارند گفت: ۱۵ هیات خواهران نیز در سطح این شهرستان برنامه‌های ماه محرم را به صورت روضه‌های خانگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر تاکید کرد: همچنین برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به شهروندان توصیه شده امسال به جای نذورات، توزیع بسته‌های معیشتی و نذر ماسک داشته باشند.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر اینکه پخت غذا در آشپزخانه‌ها جز با شرایط و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ممنوع شده، از برگزار نشدن مراسم شیرخوارگان حسینی و اجتماعات عظیم روز تاسوعا و عاشورا در ملایر خبر داد.

وی یادآور شد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت هیات‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی در فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه سخنرانی‌ها و برنامه‌های عزاداری و مداحی در قالب کلیپ با هدف معرفت‌افزایی، توسط روحانیان در کانال‌های مجازی پخش می‌شود.

در حال حاضر ۳۲۰ هیات مذهبی در سطح شهرستان ملایر فعال است که ۲۵۶ هیات مذهبی ثبت نهایی سامانه و زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان است و از این تعداد ۱۵ هیات مربوط به هیات خواهران است.

برچسب‌ها همدان ملایر ماه محرم و کرونا هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان ملایر ماه محرم و کرونا هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی عاشورا همدان ملایر ماه محرم و کرونا هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی عاشورا اداره تبلیغات اسلامی پروتکل های بهداشتی حجت الاسلام نجفی هیات های مذهبی دستورالعمل ها برنامه ها فضای باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۳۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ظاهر روزبهانی تکمیل هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه را از اولویت‌های شورا برشمرد و افزود: در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر ملایر عملیات اجرایی هتل نیمه‌کاره پارک سیفیه پس از ۱۶ سال بلاتکلیفی آغاز شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و طبق برنامه زمان‌بندی، دهه فجر افتتاح می‌شود.

او تأکید کرد: این هتل دارای ۲۲ سوئیت، سالن آمفی‌تئاتر، رستوران و کافی‌شاپ است و به گونه‌ای ساخته می‌شود تا بتوانیم برای آن درجه هتل سه ستاره بگیریم.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر در ادامه با بیان اینکه فضای سبز مجموعه مینی ورلد نیز در حال انجام است، افزود: نوروز امسال شاهد بازدید بسیاری از گردشگران و مسافران از این مجموعه بودیم که برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه توریستی، اصحاب رسانه به ما کمک کنند.

این مسئول هدف اصلی شهرداری و شورای اسلامی ملایر در سال‌جاری را اتمام طرح های نیمه‌کاره به جا مانده از سال های گذشته عنوان و تأکید کرد: طرح های جدیدی در این دوره تعریف شده که علاوه بر تکمیل طرح های نیمه‌کاره، برای اجرای آنها نیز برنامه‌ریزی شده است.

 

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در شهرستان مهر
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!