Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج همت اولادی «لرستانی» از مداحان مطرح و صاحب سبک استان قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر، محرم را ماه حزن، اندوه و سوگ سید و سالار شهیدان دانست و گفت: پس از حادثه عظیم عاشورا تاکنون مراسم و محافل عزاداری امام حسین (ع) با تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلات تعطیل نبوده و همیشه برگزارشده است.

وی افزود: عشق و علاقه بی پایان مردم به آقا عبداله الحسین (ع) با هیچ موضوع دیگری قابل مقایسه نبوده و نیست به همین دلیل قبل از فرا رسیدن محرم مردم از هفته‌ها قبل خود را برای برپایی مجالس عزای سرور آزادگان جهان و یارانش آماده می‌کنند و امسال نیز با تمام مشکلات و محدودیت‌ها از مدت‌ها پیش عاشقان حسینی خود را برای برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) مهیا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اولادی خاطرنشان کرد: با رسیدن ماه محرم سیما و المان شهری رنگ سیاه و عزا به خود گرفته و به نظر می‌رسد آذین بندی معابر و خیابان‌های شهر قزوین در این محرم نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

وی با اعلام اینکه عزاداری ماه محرم سال ۱۳۹۹ با سال‌های گذشته متفاوت شده خاطرنشان کرد: واقعیت این است که کشور ما و جهان چند ماه است که میهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا دارد و این ویروس منحوس بسیاری از ابعاد زندگی شخصی و عمومی مردم را تحت تأثیر قرار داده است که برگزاری مراسم مذهبی هم تحت تأثیر ویروس کرونا قرار گرفته تا جایی که نمی‌توانیم حتی برای درگذشتگان در مساجد مراسم ترحیم برگزار کنیم.

مداح مطرح استان قزوین بیان کرد: امسال تاکید شده که تمام مراسم عزاداری با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری هم فرموده اند خود را در خصوص اجرای دستورات ستاد کرونا مقید می‌دانند همه ما در برگزاری مراسم عزاداری موظف و مکلف به رعایت اصول بهداشتی هستیم.

ذاکر اهل بیت گفت: از زمانی که حضرت ابراهیم (ع) بنای کعبه را پایه گذاری کردند در هیچ مقطعی درب خانه خدا به روی مردم بسته نبوده اما واقعیت این است که ویروس کرونا حتی برگزاری مراسم حج را نیز تحت تأثیر قرار داده لذا همه ما باید برای حفظ سلامتی مردم در مراسم عزاداری پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق و کامل اجرا کنیم.

اولادی با تاکید بر اینکه چشمه جوشان عشق و ارادت مردم به آقا اباعبد الحسین (ع) علی رغم خواست و اراده بدخواهان در هیچ شرایطی خاموش شدنی نیست تصریح کرد: شرایط فعلی تنها شیوه و چگونگی برگزاری مراسم عزاداری را تغییر و تحت تأثیر قرار داده وگرنه ارادت قلبی ما به امام حسین (ع) و یارانش ابدی است چرا که عشق و ارادت شیعیان به سید و سالار شهیدان در وجود ما همیشه جاری و ساری است و این روزها نیز می‌گذرد و خاطرات عزاداری ما در این ایام در تاریخ ماندگار باقی خواهد ماند.

وی یادآور شد: باید در ماه محرم امسال شور و شعور حسینی را به جهانیان نشان دهیم و به دنیا ثابت کنیم علی رغم اینکه در برگزاری عزاداری در معابر و خیابان‌ها به عنوان یک سنت نیکو که از نیاکان ما بر جای مانده است مشکلات و محدودیت ایجاد شده اما می‌توانیم با تغییر شیوه مراسم عزاداری بدون اینکه جان و سلامت مردم با خطر همراه شود مجالس عزاداری را برگزار کنیم.

مداح صاحب سبک استان قزوین اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و توصیه‌های معصومین ما از جمله امام حسین (ع) بر حفظ سلامتی مردم تاکید شده لذا با توجه به اینکه حفظ سلامت تک تک عزاداران مهم است مراسم عزاداری امسال در فضاهای باز و در مدت زمان محدود با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد تا به سلامتی مردم آسیبی وارد نشود.

اولادی افزود: اگر خدای نکرده مسئولان هیئت‌ها در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کنند و افرادی دچار مشکل و بیماری شوند در محضر حضرت حق باید پاسخگو باشند.

وی تاکید کرد: با عنایت خداوند و اهل بیت، نور امام حسین (ع) خاموش شدنی نیست و همیشه تاریخ پرتوافشانی داشته و خواهد داشت و سید و سالار شهیدان هرگز راضی نخواهد بود که ما به راحتی سلامت خود و دیگران را با خطر مواجه کنیم لذا همه به مسائل بهداشتی هم توجه جدی خواهیم کرد.

مداح مطرح استان قزوین گفت: از زمانی که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرد فعالان هیئت‌های مذهبی در خط مقدم ضدعفونی محلات و کمک به کادر درمان و کمک به آسیب دیدگان قرار داشتند لذا این افراد مذهبی در مراسم عزاداری هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موفق و سربلند خواهند بود و هیچ بهانه‌ای را به بدخواهان و دشمنان که همواره مسائل را وارونه تفسیر می‌کنند نخواهند داد.

اولادی تاکید کرد: بیش از شش ماه است که کادر درمانی کشور به صورت شبانه روزی درگیر مبارزه با کرونا و درمان بیماران هستند و انصافاً توان و تحمل مجاهدان سلامت در شرایط سخت قرار گرفته و شایسته نیست که ما با بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی در مراسم عزاداری فشار مضاعفی را به این عزیزان تحمیل کنیم و باعث شویم آمار مبتلایان و فوتی‌ها افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: زمانی که ویروس کرونا هم نبود بخشی از مردم به دلایل مختلف از جمله بیماری، مراسم عزاداری را در داخل خانه‌هایشان برپا کرده و یا از طریق صدا و سیما پیگیری می‌کردند لذا امسال همه ما منازل خود را تبدیل به هیئت عزاداری امام حسین (ع) می‌کنیم.

مداح مطرح استان قزوین بیان کرد: با توجه به شناختی که از مسئولین هیئت‌های استان قزوین داریم هیئت‌ها و عزاداران حسینی استان قزوین در خط مقدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی قرار دارند و امیدواریم مراسم امسال به خوبی برگزار شود.

کد خبر 5004643

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 99 تبلیغات اسلامی قزوین مداحان ویروس کرونا محرم 99 شیراز ماه محرم بوشهر مراسم عزاداری آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد هفته دولت گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی روز خبرنگار پروتکل های بهداشتی مراسم عزاداری برگزاری مراسم ویروس کرونا استان قزوین تحت تأثیر امام حسین هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید جلیل حسینی با اشاره به اجرای مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و در پیش بودن روز ایمنی و بهداشت کار این مانور اجرا شد.

حسینی، کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای ایمنی با اولویت کارگاه‌های پرخطر را از اهداف این بازرسی‌ها برشمرد.

به گفته وی؛ از ۱۵ هزار و ۷۶۱ کارگاه مشمول قانون کار در استان‌ ۶۵۰ کارگاه پرخطر هستند که شامل رسته‌های معدن، ساختمان، تولید در حوزه صنایع پلاستیکی، لاستیکی، شیمیایی و فلزی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • روستای فردو از افتخارات استان قم است
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز