Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: بهره برداری از جاده جدید سنندج - مریوان زمینه ساز تسریع در توسعه و پیشرفت کردستان در بخش های تجارت و گردشگری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مریوان، اظهار داشت: پیگیری پروژه‌های شهرستانی و بررسی و آسیب‌شناسی پروژه‌ها از برنامه‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است که به صورت ویژه دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اظهار کرد: در یک سال گذشته بانک اطلاعاتی پروژه‌های استان کردستان تشکیل و اولویت‌بندی شده است و در هر شهرستان بر روی چند پروژه اولویت‌دار که اثربخشی بیشتری در جامعه و زندگی مردم دارند، تمرکز کرده‌ایم.

وی افزود: این برنامه‌ریزی و اولویت بندی پروژه‌ها در استان موفقیت‌آمیز بود چرا که از تقسیم اعتبارات بین پروژه‌های غیرموثر جلوگیری می‌شود.

نصراللهی‌زاده گفت: در چهار دهه‌ای که از عمر انقلاب می‌گذرد، در استان کردستان اعتبارات و منابع زیادی صرف توسعه زیرساخت‌ها شده است اما این زیرساخت‌ها به تنهایی منجر به توسعه نشده است.

وی ادامه داد: هم اکنون اکثر روستاهای استان از نعمت برق، آب، گاز و جاده آسفالته برخوردار هستند اما معضل اشتغال باعث شده است که این امکانات و زیرساخت‌ها به تنهایی منجر به رضایت مردم و تولید ثروت در جامعه نشود.

افزایش شاخص بهره‌مندی کردستان از راه روستایی آسفالته از حدود ۳۳ به ۵۰ درصد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: در چند سال اخیر حدود یک هزار کیلومتر راه روستایی در کردستان آسفالت شده که شاخص بهره‌مندی استان از راه روستایی آسفالته را از حدود ۳۳ به ۵۰ درصد ارتقا داده است.

وی گفت: آنچه امروز مهم است، این است که در زمینه کارهایی که منجر به خلق ثروت، ایجاد ارزش‌افزوده، فرصت‌های شغلی و رفع مشکلات جامعه می‌شود، اقدام کنیم.

نصراللهی‌زاده یادآور شد: می‌توان اعتبارات دولتی را در زمینه‌هایی صرف کرد که فرصت شغلی و درآمد ایجاد کند و لذا فرمانداران باید در توزیع اعتبارات به این موضوع و پروژه‌های اولویت‌دار توجه کنند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد فرصت‌های شغلی در کردستان و بخصوص در شهرستان مریوان زمینه‌های خیلی خوبی وجود دارد که ایجاد گلخانه و اعطای تسهیلات ارزان قیمت به فعالان این عرصه یکی از راهکارهای اساسی ایجاد اشتغال و جهش تولید است که دولت با تمام توان از آن حمایت می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان اضافه کرد: مدیریت باید توام با ریسک باشد حتی اگر برخی افراد هم از چنین اقدامی ناراضی باشند، اما باید مصلحت عمومی و جامعه را در نظر گرفت.

اعتبارات عمرانی کردستان در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته حدود ۳۱ درصد افزایش یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: اعتبارات عمرانی استان کردستان در امسال نسبت به سال گذشته ۳۱ درصد افزایش دارد

نصراللهی‌زاده اظهار کرد: در اجرای طرح مهار آب‌های مرزی در کردستان ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار سهمیه تخصیصی شهرستان مریوان است که در ۴ ناحیه عمرانی عملیات اجرایی انجام شده است و در امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای پروژه‌های شبکه آبیاری و زه کشی پایاب سد گاران در حوزه وزارت نیرو و نیز پروژه خط و تاسیسات انتقال آب شرب از سد گاران به شهر مریوان، ۱۳۷ میلیارد تومان درخواست شد که ۱۱۰ درصد تحقق پیدا کرد و به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان آذر امسال از اراضی پایاب سد گاران حدود یک هزار و ۹۰۰ هکتار به کشت آبی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: در مجموع تاکنون برای احداث سد گاران، شبکه پایاب و سامانه انتقال آب در بخش وزارت نیرو، ۷۸۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: طرح انتقال آب سد گاران به شهر مریوان نیز در دست اجراست و تا آخر امسال بخشی از آب شرب مورد نیاز این شهر از محل سد گاران تامین می‌شود و در برنامه درازمدت نیز ایجاد تصفیه‌خانه و تامین پایدار آب شرب مریوان اولویت است.

 

تاکنون حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث جاده سنندج - مریوان هزینه شده است

نصراللهی‌زاده یادآور شد: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث جاده سنندج - مریوان (تیژتیژ- گاران) هزینه شده و این مبلغ تا پایان امسال به ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و اینکه طولانی‌ترین تونل غرب کشور با یک هزار و ۸۸۶ متر نیز در این پروژه قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان در مرحله اول برای اجرای طرح جامع ساماندهی پایانه مرز بین‌المللی باشماق مصوب شده است و به زودی زمینه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بهرام نصراللهی‌زاده اظهار داشت: مرز باشماق جدا از استان در سطح ملی دارای اهمیت است که با توجه به وجود مشکلاتی در پایانه، طرح جامع ساماندهی آن تدوین و تصویب شده است.

وی با بیان اینکه متولی اجرای این طرح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله، انتقال اسناد اراضی پایانه به نام سازمان راهداری است تا این ارگان بتواند منابع مالی را آنجا هزینه کند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان یادآور شد: باشماق، دومین مرز ترانزیتی مهم کشور است و سالانه تا ۶ میلیارد دلار مراودات تزاتزینی در این مرز انجام می‌شود که در صورت ساماندهی آن، تحول بزرگی در توسعه منطقه ایجاد خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: سنندج مریوان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نصراللهی زاده میلیارد تومان کردستان گفت سال گذشته پروژه ها سد گاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف غفارزاده با بیان اینکه افتتاح سد قیزقلعه‌سی به عنوان مهمترین طرح مرزی شمال غرب کشور با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران و الهام علی‌اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: این طرح شامل توسعه سد مخزنی خداآفرین در ۱۹۶ کیلومتری پایین دست سد ارس با حجم ۱.۶ میلیارد مترمکعب، افتتاح سد بین‌المللی قیزقلعه‌سی و نهایتاً بهره‌برداری از کانال و شبکه پایاب به منظور آبیاری اراضی کشاورزی به وسعت ۷۴ هزار هکتار (۱۲ هکتار سهم آذربایجان‌شرقی و ۶۲ هزار هکتار سهم استان اردبیل) است که تماماً توسط دانش و توان فنی و مهندسی داخلی باز طراحی و اجرا شده است.

وی یادآور شد: احداث و بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر تأمین آب اراضی شبکه پایین دست و رونق کشاورزی، اسباب توسعه اقتصادی منطقه و همچنین افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و توسعه گردشگری را فراهم خواهد آورد.

غفارزاده با اشاره به دستاوردهای مهم اجرای این طرح به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبیاری تحت فشار در منطقه گفت: اجرای این طرح موجب استفاده بهینه از منابع آب و خاک و تحقق حقابه‌های مرزی، تبدیل شیوه‌های سنتی کشاورزی به شیوه‌های مدرن و صنعتی و ساماندهی عشایر با افزایش درآمد خانوارها، ایجاد اشتغال برای ۴۰ هزار نفر و جلوگیری از مهاجرت و توسعه فعالیت صنایع جانبی و تبدیلی خواهد شد.

غفارزاده اضافه کرد: سد قیز قلعه‌سی در فاصله ۲۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر تبریز و در ۱۲ کیلومتری پایین دست سد مخزنی خداآفرین بر روی رودخانه ارس و در حد فاصل مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره‌برداری مشترک احداث شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیچیدگی فنی و اجرای تجهیزات هیدرومکانیکال این پروژه خاطرنشان کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی به طول تاج ۸۳۴ متر و ارتفاع ۳۷ متر و ۲ واحد نیروگاهی ۴۰ مگاواتی با انرژی قابل استحصال سالیانه ۲۷۰ گیگاوات ساعت در دو طرف است.

غفارزاده خاطرنشان کرد: طراحی این سد براساس سیلاب ۱۰ هزار ساله معادل سه هزار و ۴۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که از طریق مجاری تخلیه‌کننده تحتانی و سرریزهای رادیال گیت در طرفین در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6098721

دیگر خبرها

  • گام هایی برای محرومت زدایی/اتمام ۴۲ پروژه جاده ای بین مزارع
  • انجام ۱۰۱ هزار تن آسفالت‌ریزی در منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • آسفالت‌ریزی ۱۰۱ هزار تنی شهرداری منطقه ۱۵ در سال گذشته
  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • افزایش توان ارایه خدمات فنی و مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟