Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@05:45:54 GMT

پیشرفت ۸۵ درصدی تالار فرهنگی ارومیه

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۴۳۳۹

پیشرفت ۸۵ درصدی تالار فرهنگی ارومیه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی  با بیان اینکه طرح احداث تالار فرهنگی ارومیه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: تاکنون نزدیک به ۵۶۰ میلیارد ریال برای این طرح هزینه شده است.

حجت الاسلام خدایاری افزود: نوسان‌های ارزی سبب شده تا برای اتمام ۱۵ درصد باقی مانده این طرح نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه هیچ کمبودی در تخصیص اعتبار برای اتمام این طرح وجود ندارد، بیان کرد: این طرح هرچند از محل اعتبارات ملی در حال احداث است، ولی استاندار آذربایجان‌غربی از محل اعتبارات استانی نیز کمک حال ما در اتمام این طرح بوده است.

این مسئول ادامه داد: توجه دولت به پروژه‌های فاخر فرهنگی به اندازه‌ای است که مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات مانع اختصاص بودجه به این گونه طرح‌ها از جمله تالار بزرگ ارومیه نشده است.

حجت الاسلام خدایاری به آغاز عملیات احداث این تالار از سال ۱۳۸۶ اشاره کرد و افزود: این طرح تا سال ۱۳۹۲ و قبل از روی کار آمدن دولت  روحانی کمتر از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با عزم جدی دولت تدبیر و امید در اتمام آن هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

این مسئول با اعلام اینکه احداث بخشی از این تالار تا شهریورماه به پایان می‌رسد، گفت: پیش‌بینی می‌شود تالار بزرگ ارومیه در دهه فجر امسال به طور کامل به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به نقش شیوع بیماری کرونا در تاخیر اجرای این طرح، بیان کرد: بخشی از این تالار در خردادماه باید به بهره برداری می‌رسید که متاسفانه مشکلات به وجود آمده از شیوع این بیماری سبب شد تا با تاخیر چند ماهه انجام شود.

او با اشاره به مراحل پایانی احداث سالن یک هزار و ۳۰۰ نفری این تالار، اظهار داشت: سالن موسیقی ۴۵۰ نفری این تالار نیز در حال اتمام است که نقش بسزایی در حمایت از اصحاب موسیقی و ایجاد انگیزه در آنان خواهد داشت.

حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه تالار بزرگ ارومیه، یک چهارم فضای فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی را شامل می‌شود، گفت: کل فضای فرهنگی و هنری استان نزدیک به ۷۴ هزار متر مربع است که تالار بزرگ ارومیه به تنهایی بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع از این فضا را شامل می‌شود.

انتهای پیام/ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالار فرهنگی ارومیه وزارت ارشاد هنرمندان آذربایجان غربی تالار بزرگ ارومیه آذربایجان غربی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه خبر داد و گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می‌شود.

مجید رستگاری اضافه کرد: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

رستگاری گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • غرق شدن ۲ جوان در رودخانه نازلوچای ارومیه
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • 7 میز خدمت در حاشیه نماز جمعه ارومیه برپا می‌شود
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟