Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه این را تضمین می‌کنیم که به زودی سرخابی‌ها وارد بازار سرمایه شوند، گفت: وزارت ورزش در چهار سال گذشته این دو باشگاه را حتی بدون یک ریال اعتبار دولتی و صرفاً از محل درآمد حاصل از تبلیغات اداره کرده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مسعود سلطانی‌فر در جلسه خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با اشاره به روند اقدامات صورت گرفته برای واگذاری این دو باشگاه اظهار داشت: در چند ماه گذشته مراحل پیگیری خصوصی‌سازی این دو باشگاه را با جدیت و اولویت کاری انجام دادیم و اگر این عزم و اراده از سوی وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی نبود و جلسات هفتگی به صورت مداوم برگزار نمی‌شد شاید تا دو، سه سال دیگر نیز این کار صورت نمی‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر ورزش و جوانان افزود: وزارت ورزش در سه، چهار سال گذشته این دو باشگاه را حتی بدون یک ریال اعتبار دولتی و صرفاً از محل درآمد حاصل از تبلیغات اداره کرده و هر دو تیم در بالاترین سطح لیگ حضور داشتند.
سلطانی‌فر با بیان این که سرخابی‌ها در این چند سال وضعیت خوبی داشتند و به لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند، خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم ما هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دو باشگاه از اعتبارات دولتی انجام ندادیم؛ ولی از تعاملات و ارتباطات و همه ظرفیت‌های وزارت ورزش استفاده شد تا این دو باشگاه که بیشترین هوادار را دارد به خوبی اداره شود.
وی ادامه داد: اداره این دو باشگاه بدون اتکا به بودجه دولتی و در شرایط سخت تحریم به نحو مطلوبی انجام شد و امسال نیز هر دو باشگاه در بالای جدول لیگ قرار دارند و دو تیم به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیدند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور دارند و این یکی از دستاورد‌های مهم وزارت ورزش محسوب می‌شود.
وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: امروز یکی از افتخارات دولت و سازمان خصوصی‌سازی این است که معضل بزرگ اداره این دو باشگاه به صورت دولتی حل شود و سهام دو باشگاه به مردم و هواداران واگذار شود. یقین داریم این اتفاق تاریخی و تأثیرگذار برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و ورزش کشور است و در رشد این دو باشگاه و فوتبال ملی اثرگذار خواهد بود.
سلطانی‌فر ضمن قدردانی از همه کسانی که برای خصوصی‌سازی شدن دو باشگاه کمک کردند، گفت: تشکر می‌کنم از مجموعه همکاران در وزارت ورزش و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، مسئولین عالی رتبه سازمان خصوصی‌سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، اداره ثبت، دستگاه قضائی، وزارت راه و شهرسازی و همه دستگاه‌هایی که همکاری داشتند.
وی افزود: این دوستان کمک کردند که روند خصوصی‌سازی دو باشگاه تسریع شودو در اسرع وقت کار‌ها را انجام دادند که ما توانستیم پیشرفت خوبی در مراحل مستندسازی و آماده‌سازی این دو باشگاه برای ورود به بازار سرمایه داشته باشیم، این را تضمین می‌کنیم که به زودی این دو باشگاه وارد بازار سرمایه شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلطانی فر وزیر ورزش ورود سرخابی ها به بورس اعتبارات دولتی استقلال و پرسپولیس دو باشگاه خصوصی سازی وزارت ورزش سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!

بهروز سلطانی دروازه بان اسبق تیم فوتبال پرسپولیس  در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره واگذاری سرخپوشان به کنسرسیوم ۶ بانک اظهار کرد: به نظرم از این کاسه آب به آن کاسه آب ریختند. تا زمانی که باشگاه‌های ما خصوصی نشوند و بخواهند به بانک‌ها و پتروشیمی بدهند همان آش و همان کاسه است و تغییری صورت نمی‌گیرد. به طور حتم مدیران پرسپولیس را دولت انتخاب می‌کند و سرخپوشان را به ظاهر  واگذار کردند. هیچ اتفاقی نیفتاده است. باشگاه پرسپولیس چه آورده‌ای دارد و فقط ۱۰۰ میلیارد تومان  بدهی دارد و چه انتظاری می‌توانیم از این باشگاه داشته باشیم. به هر حال ما داریم سر‌ ای اف سی  را کلاه می‌گذاریم.  

او افزود: این ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال را بفروشند و به بخش خصوصی بدهند و ببینند آنها چه کار می‌کنند. در بین ۱۶ تیم فقط یکی، ۲ تیم خصوصی هستند و بقیه تیم‌ها از سوی دولت حمایت می‌شوند و  به این صورت درست نیست. ما باید از ترکیه یاد بگیریم که چقدر زیبا بخش خصوصی در فوتبالش فعالیت می‌کند. متاسفانه باشگاه پرسپولیس دولتی‌تر از قبل شد. قبلا وزارت ورزش نظارت داشت، اما اکنون می‌بینیم که  این باشگاه به ۶ بانک سپرده شده است.  

سلطانی درباره اینکه قرار است ۵ درصد سهام سرخابی‌ها را به پیشکسوتان بدهند، گفت: باشگاهی که ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد، سهامش را می‌خواهند به پیشکسوتان بدهند چه چیزی می‌خواهند به ما بدهند. اگر جیب ما را نزنند شانس آوردیم. همه این‌ها اسم، حرف و کشک است. ۵ درصد سهام ۱۰۰ میلیارد بدهی را می‌خواهند به ما بدهند. پرسپولیس از کجا پول و درآمد دارد که می‌خواهند به ما پیشکسوتان بدهند. هر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال زیان ده هستند. 

او ادامه داد: به نظرم اگر کارشناسان و اهالی فن درباره این ۲ باشگاه تصمیم بگیرند خیلی خوب است، اما چند نفر دور هم نشستند و  با هم زد و بند کردند و برای تایید‌ ای اف سی کار‌هایی انجام دادند تا این ۲ باشگاه از لیگ قهرمانان آسیا حذف نشوند.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • نبی: برای هفته‌های آخر لیگ کارگروه رصد تشکیل شده است/ واگذاری سرخابی‌ها آثار مثبتی دارد
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!
  • اعلام رسمی پایان یک دوره مهم برای سرخابی‌ها
  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • یک عده غیر فوتبالی در سال ۸۰ خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند