Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه اهل سنت استان کرمان گفتند: سیدالشهدا علیه السلام بهترین الگو برای مذاهب اسلامی است و می‌طلبد همه مسلمانان در هر جایگاه، طیف و مذهبی که هستند این قیام شایسته را برای جهانیان معرفی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محرم، فصل خون و شهادت، ماه جهاد و حماسه، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه قیام و بیداری و یادآور بزرگ ترین حماسه و دلخراش ترین مصیبت تاریخ بشریت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهی که در آن سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خود در مقابل ظلم و ستم و بی عدالتی، مکتب انسان ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عدالت، عزت، سرافرازی و شجاعت و جوانمردی و راه و رسم پاسداشت عقیده و بیزاری از ذلت را به همه مسلمانان و آزادگان عالم و نسل های تاریخ آموخت و اگر چه قرن ها از حادثه کربلا می گذرد اما واقعه عاشورا هنوز زنده است.

سیدالشهدا (ع) بهترین الگو برای فِرق اسلامی است

مولوی یونس چاهانی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه ماه محرم در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه و بسیار بالایی برخوردار است، گفت: این ماه از زمان پیامبر اسلام (ص) تا به امروز آبستن حوادث مهم تاریخی بوده است.

امام جمعه اهل سنت منطقه رمشک قلعه گنج ادامه داد: ماه محرم، ماه شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام است و از دیدگاه همه فِرق اسلامی، امام حسین فردی است که در قیام عاشورا ثابت کرد که یک امام، پیشوا و اسوه نباید در برابر ظلم سکوت کرد.

وی بیان کرد: با وجود آنکه سیدالشهدا علیه السلام تنها بود و تعداد معدود یاران داشت اما ایشان از مرگ واهمه ای نداشتند و تنها به فکر پیروزی و سربلندی پرچم اسلام بود.

مولوی چاهانی تأکید کرد: اباعبدالله علیه السلام با قیام خود ثابت کرد که هیچ حاکم و امیری نباید در برابر ظلم سکوت کند و در این زمینه جایگاه مهم نیست و اگر چه برای از دست دادن جان نیز باشد، باید در برابر ظلم قیام کرد.

امام جمعه اهل سنت منطقه رمشک قلعه گنج با بیان اینکه سیدالشهدا علیه السلام بهترین الگو برای فِرق اسلامی است، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام می خواهند قیام، رشادت و شجاعت امام حسین علیه السلام را کم فروغ جلوه دهند و در صدد مطرح کردن اشکالاتی هستند.

مسلمانان قیام اباعبدالله (ع) را به جهانیان معرفی کنند

وی با اشاره به اینکه قیام اباعبدالله علیه السلام، قیامی آسمانی بود که پیامبر اسلام (ص) آن را پیش بینی کرده بود، اظهار کرد: می طلبد که امروزه همه مسلمانان در هر جایگاه، طیف، مذهبی که هستند این قیام شایسته را برای جهانیان معرفی کنند و کاری کنیم که جوانان ما نیز به تأسی از گرفتن از امام حسین علیه السلام در برابر دشمنان قیام کنند.

مولوی چاهانی بیان کرد: چنانچه حاکمان امروز الگوی حسینی را در نظر داشته باشند، هیچ دشمن اسلامی جرأت تعرض به یک وجب از خاک کشورهای اسلامی را نخواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت منطقه رمشک قلعه گنج گفت: لازم است که عزاداران و مشتاقان حسینی پروتکل های بهداشتی را بر اساس توصیه های ستاد ملی کرونا رعایت کنند و با رعایت دستور العمل های بهداشتی مراسمات را برگزار کنیم.

از دیدگاه اهل سنت یزید منفورترین شخص در تاریخ است

وی ادامه داد: امام حسین علیه السلام ثابت کرد که اگر لشکر و امکانات ظاهری نباشد اما با نیروی ایمان و توکل به خدا می توان در برابر دشمن اسلام قیام کرد و مُهر سکوت را شکست.

مولوی چاهانی با تأکید بر اینکه از دیدگاه اهل سنت یزید منفورترین شخص در تاریخ است و این لکه سیاه و ننگ را برای همیشه بر پیشانی خود ثبت کرده است، ابراز کرد: کدام دست است که بتواند شمشیر بر گردن محبوب ترین فرد خانواده پیامبر اسلام (ص) و فرزند فاطمه الزهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام بزند.

امام جمعه اهل سنت منطقه رمشک قلعه گنج در پایان خاطر نشان کرد: امام حسین علیه السلام بهترین و والاترین الگوی شهادت، دلاوری و شجاعت امروز است و تا قیامت به عنوان سردارشهیدان زنده است.

همواره محبت اهل بیت (ع) را در قلب و ریشه خود داریم

مولوی عبیدالله شهیکی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و یاران ایشان گفت: یزیدیان با به شهادت رساندن سیدالشهدا علیه اسللام لکه ننگ را بر پیشانی خود نوشتند.

امام جمعه اهل سنت بخش نگین کویر فهرج با تأکید بر اینکه ما همواره محبت اهل بیت علیه السلام را در قلب و ریشه خود داریم، عنوان کرد: در ایام عزای امام حسن علیه السلام ما اهل سنت بر اساس فقه خود عمل می کنیم و از برگزاری مراسم های عروسی پرهیز می کنیم.

وی بیان کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری عنوان کردند ما نیز تابع توصیه های ستاد ملی کرونا هستیم و در انجام امور مذهبی نیز تابع دستورات رهبر فرزانه انقلاب هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام حسین علیه السلام جهانیان معرفی کنند بهترین الگو سیدالشهدا علیه سیدالشهدا ع امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است

شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت شهرستان بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) را برای امت اسلامی یک ضرورت دانست و اظهار داشت: شخصیت امام صادق علیه السلام در بین شیعه و سنی ستودنی و ستوده شده است؛ ایشان در علم ، درایت و بینش در تاریخ اسلام زبانزد هستند.

شیخ راهبر افزود: امام ابوحنیفه می فرمایند: "ما رأت افقه من جعفر بن محمد الصادق" من کسی را فقیه تر از جعفر بن محمد الصادق ندیدم و این توصیف را یکی امامان اهل سنت بیان می کند.

وی عنوان کرد: در تاریخ اسلام از امام صادق علیه السلام اینگونه بیان شده است که ایشان عالم و عامل و دارای زهد و تقوا و عبادت ، نماز و سجده های طولانی بوده اند.

وی در پایان تاکید کرد: مسئله ای که امروز برای جامعه نیاز است، تمسک به وجود نازنین امام صادق است، کمک به مستمندان، شجاعت ، علم ، دانش ، تواضع و فروتنی ایشان است که از همگان گوی سبقت گرفته بودند، فلذا اگر در جامعه دین گریزی و مسائلی از این قبیل مشاهده می گردد نتیجه دوری از این برزگواران است و ما باید پیروان مخلص امام صادق علیه السلام باشیم و مانند معنای کنیه ایشان در امورات زندگی و جامعه صادق باشیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • تمسک به وجود نازنین امام صادق(ع) برای امت اسلامی یک ضرورت است
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • مکتب کلامی امام صادق علیه السلام و امتداد آن تا عصر حاضر
  • امام جعفر صادق(ع) بر تمام امت اسلامی حق دارند
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند
  • معلمان بهترین الگو برای دانش آموزان خود باشند
  • چگونه می‌توان راه و روش امام صادق (ع) را الگو قرار داد؟
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است