Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در تشریح حادثه تلخ غرق شدن مأمور آتش نشانی، گفت: ساماندهی بندهای رودخانه زاینده رود تنها با استفاده از ماشین آلات سنگین و بیل مکانیکی امکان پذیر است.

حسن ساسانی با ابراز تأسف از غرق شدن مأمور آتش نشانی در منطقه لنجان، اظهار کرد: با توجه به مصوبات کارگروه سازگاری با کم آبی و در راستای ساماندهی رودخانه زاینده رود که از سال ۱۳۹۳ آغاز شده  و به منظور به حداقل رساندن پرت مسیر رودخانه، تسهیل آبرسانی به تمام مناطق حقآبه بر و بهره بردار زاینده رود و جلوگیری از قطع آب زاینده رود، پنج شنبه، ۳۱ مرداد ماه با هماهنگی با مسئولان شهر لنجان نسبت به اعزام ماشین آلات سنگین به منطقه اقدام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که کارشناسان آب منطقه ای در شهرداری باغبهادران با مسئولان شهرستان جهت نحوه انجام کار در حال مذاکره بودند، خاطر نشان کرد: متأسفانه یکی از غواصان آتش نشانی منطقه بدون اطلاع عوامل شرکت آب منطقه ای و به دعوت یکی از اهالی برای در آوردن چوب و درختچه های که به بند سنگی حدود چهار متری بعضاً ارتفاع دارند وارد آب می شود که متأسفانه این حادثه تلخ اتفاق می افتد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر اینکه این قبیل کارهای فنی با غواصی اصلاح نخواهد شد و نیاز به ماشین آلات سنگی و بیل مکانیکی دارد، گفت: دعوت از غواص مرحوم از طرف آب منطقه ای نبود و استفاده از غواص جهت ساماندهی کاملا غیر فنی و اصولی است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ حدود ۷۱ بند کوچک و بزرگ توسط تیم مهندسی ساماندهی رودخانه برداشت شده است، گفت: در طول این مدت همچنین بیش از ۱۷۰ کیلومتر آزادسازی بستر رودخانه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، یک مامور آتش نشانی و غریق نجات در چَمگُردان از توابع شهرستان لنجان پنجشنبه هفته گذشته در جریان عملیات آزادسازی و ساماندهی رودخانه زاینده رود بر اثر حادثه غرق شدگی جان باخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زاينده رود استانی اقتصادی ساماندهي رودخانه آب منطقه ای ماشین آلات زاینده رود آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: با توجه به پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان، احتمال وقوع حریق در فصل گرما وجود دارد و در این راستا باید تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایلام برای کنترل و اطفای حریق یکی از اولویت‌های ستاد بحران باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _جمعه هفتم اردیبهشت‌_ در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات بحران اظهار کرد: مسیل‌های شهر ایلام یکی از چالش‌های مدیریت بحران استان است که با پیگیری‌های استاندار و دستور معاون اول رئیس‌جمهور، تخصیص ۱,۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

وی افزود: این اعتبار در طول ۳ سال توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو برای ستاد بحران استان تخصیص داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به مطالبات مردم در خصوص تملک اراضی عقبه سد سیمره گفت: سد و نیروگاه سیمره برای افزایش تراز به ۷۱۰ متر، به تعیین تکلیف تملک اراضی عقبه سد نیاز دارد که در این راستا پرداخت حق و حقوق قانونی مردم برای مدیریت استان حائز اهمیت است.

هژیری اضافه کرد: اجرای عملیات نهال‌کاری، آبخیزداری و آبخوان داری باید همواره در دستور کار استان باشد زیرا با توجه به پوشش گیاهی مراتع و جنگل‌های استان، احتمال وقوع حریق در فصل گرما وجود دارد و در این راستا باید تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایلام برای کنترل و اطفای حریق یکی از اولویت‌های ستاد بحران باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با اشاره به پدیده فرونشست زمین در برخی نقاط استان گفت: برای رفع مشکلات ناشی از صداهای زیرسطحی شهر سرابله پیگیری‌های زیادی توسط استان انجام شده اما سازمان مدیریت بحران کشور باید با تعریف اعتبارات ملی به این موضوع به عنوان یک پدیده نادر زمین شناسی ورود کند.

هژیری با اشاره به تردد ۶۰ درصدی زوار از مرز مهران تأکید کرد: برای مدیریت، هدایت و تسهیل‌گری این حجم از ترددها باید اعتبارات ویژه‌ای تخصیص داده شود.

کد خبر 748068

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • خروش رودخانه چشمه لنگان فریدونشهر