Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-03@02:59:01 GMT

قول آقای گلی را داده بودم

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۴۹۸۶

قول آقای گلی را داده بودم

شیخ دیاباته همان‌طور که وعده داده بود آقای گل لیگ برترشد. مهاجم مالیایی استقلال در وصف آقای گلی خود می‌گوید: «من این آقای گلی را پیش بینی کرده بودم اما اولویتم موفقیت استقلال بود.

حمیدرضا عرب

شیخ دیاباته همان‌طور که وعده داده بود آقای گل لیگ برترشد. مهاجم مالیایی استقلال در وصف آقای گلی خود می‌گوید: «من این آقای گلی را پیش بینی کرده بودم اما اولویتم موفقیت استقلال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوست داشتم با استقلال قهرمان لیگ برتر شوم که این اتفاق رخ نداد. البته نشستن در جایگاه دومی برای ما موفقیت است چون عنوان با ارزشی است و از طرفی صاحب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شدیم».

*در ایران لذت می‌برم

مهاجم استقلال درباره آینده خود با باشگاه به گفتن این جملات تأکید دارد: «من با باشگاه استقلال قرارداد دارم و از زندگی در ایران لذت می‌برم. من مردم ایران را دوست دارم. حضور در ایران برای من یک چالش جذاب و فراموش نشدنی بود. امیدوارم این حضور ادامه داشته باشد اما درباره آینده نمی‌توانم با قاطعیت حرفی به زبان بیاورم. باید صبر کنیم تا با مسئولان باشگاه صحبت کنیم و بعد ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. من خودم را متعهد به باشگاه استقلال می‌دانم اما هراتفاقی ممکن است رخ دهد».

*حفظ آقای گل و پاس گل

آقای گل لیگ گرچه با استقلال قرارداد دارد اما هیچ بعید نیست او راهی دیگر تیم‌ها شود. آقای گلی در لیگ ایران می‌تواند وسوسه تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس را برای جذب این بازیکن بیشتر کند و از طرفی پول خوبی به باشگاه استقلال برسد. البته مسئولان باشگاه استقلال بنای کار را روی حفظ دیاباته گذاشته‌اند اما نگه داشتن او و حتی مهدی قایدی که این یکی نیز آقای پاس گل فوتبال ایران شده بسیار دشوار است. به نظر می‌رسد استقلال پس از نایب قهرمانی در لیگ و درحالی که بازی مهمی با پرسپولیس دارد، روزهای سختی را برای حفظ ستاره‌هایش پشت سربگذارد.

*جایگاه فرهاد

هرچند به نظر می‌رسد فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی همچنان در نیمکت استقلال حضور دارد و حتی اگر دربی را ببازد او مربی استقلال است. بدون شک اگر مجیدی در استقلال باشد به حفظ دیاباته تأکید خواهد کرد. بازیکنی که حالا بربام گلزن‌های لیگ برتر قرار گرفته و توانسته در نخستین فصل حضورش در فوتبال ایران به جایگاهی رفیع برسد. شیخ اما ممکن است به واسطه پیشنهادهای تازه راهی دیگر تیم‌ها شود. پیشنهادها چند وقتی هست که دارد شیخ را وسوسه می‌کند. آیا باشگاه استقلال می‌تواند این بازیکن را نگه دارد. مهاجمی که موفق شد ۱۵ بار در لیگ گلزنی کند!؟

*شیخ در رده شانزدهم

حالا شیخ دیاباته با ۱۵ گل در میان ۱۹ آقای گل تمامی ادوار لیگ برتر، در رده شانزدهم جای گرفته است. البته نکته حائز اهمیت در مورد دیاباته این است که او در ۱۶ دیدار این فصل بیش از ۶۰ دقیقه بازی کرده است و در این تعداد بازی موفق شده ۱۵ گل به ثمر برساند.

*از عنایتی تا نوروزی

رضا عنایتی از ابومسلم مشهد نخستین آقای گل لیگ برتر است. عنایتی در فصل ۸۰-۸۱ با به ثمر رساندن ۱۷ گل عنوان آقای گلی لیگ برتر را از آن خود کرد. در ۱۹ دوره لیگ برتر، رکورد بیشترین تعداد گل در یک فصل متعلق به رضا نوروزی بازیکن آن زمان فولاد خوزستان است که در دهمین دوره لیگ برتر در سال ۸۹-۹۰ توانست ۲۴ گل را به ثمر برساند. این بیشترین تعداد گل در یک فصل در طول برگزاری تمامی لیگ‌های فوتبال در ایران است.

با وجود گذشت ۹ فصل از آن رکورد هنوز هیچ بازیکنی خیلی به رکورد نوروزی نزدیک نشده است. در این ۹ فصل، فقط در لیگ یازدهم کریم انصاری‌فرد از سایپا و لوسیانو ادینهو از تراکتورسازی توانستند با ۲۱ و ۲۰ گل، به رکورد نوروزی کمی نزدیک شوند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شيخ دياباته لیگ برتر باشگاه استقلال آقای گل لیگ لیگ برتر آقای گلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمی تراکتور را رفت و برگشت کرد!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در حالی دیروز مقابل تراکتور قرار گرفت که ایمان سلیمی، تنها بازیکن در جمع 11 نفر اصلی آبی پوشان با سابقه حضور در تیم تبریزی بود و تجربه بازی در استادیوم یادگار امام را داشت که دیروز هم توانست در جدال برابر تیم سابق خود عملکرد کم‌اشتباه و مطمئنی ارائه کند.

ایمان سلیمی که در 18 مسابقه این فصل لیگ برتر در ترکیب استقلال حضور داشته، دیروز هم مقابل تراکتور انگیزه زیادی داشت تا مثل دیدار رفت موفق و مثمر ثمر کار کرده و دروازه حسین پورحمیدی را باز کند، اما با وجود عدم گلزنی توانست در خط دفاعی آبی‌ها بدرخشد و عملکرد تاثیرگذاری برای حفظ صدرنشینی تیمش داشته باشد.

استقلال در روزی که حملات خطرناکی داشت، در فاز دفاعی کم‌نقص و مطمئن کار کرد و ایمان سلیمی هم در تقابل با تراکتور اجازه نداد که تیم سابقش به گل برسد تا تساوی بدون گل موجب تداوم صدرنشینی شاگردان جواد نکونام در لیگ برتر شود.

ایمان سلیمی که پس از درخشش و کسب قهرمانی در جام حذفی همراه با تراکتور لژیونر شد و به سِرد اسلوواکی پیوست، در بازگشت به تبریز شعار تعداد محدودی از هواداران تبریزی را متوجه خود دید که البته واکنش منفی نسبت به آنها نداشت و اعلام کرد دوران خوبی در تبریز سپری کرده است.

نکونام که اطمینان زیادی به این شکل دفاعی در استقلال دارد و تیمش دومین خط دفاعی برتر لیگ برتر را به خود اختصاص داده، امیدوار است در پنج بازی باقی مانده هم این مدافعان ازجمله ایمان سلیمی بتوانند به بازی خوب خود ادامه بدهند و صاحب قهرمانی شوند.

دیگر خبرها

  • سلیمی تراکتور را رفت و برگشت کرد!(عکس)
  • جدول لیگ برتر| همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها
  • (عکس) جدول لیگ برتر؛ همه چیز به کام استقلال
  • نورافکن:سپاهان قهرمان واقعی لیگ بوده است
  • نورافکن: سپاهان دو سال است که قهرمان واقعی لیگ است
  • جدول لیگ برتر | همه چیز به کام استقلال؛ قعر در دست خوزستانی‌ها!
  • خلاصه بازی تراکتور 0-0 استقلال (لیگ برتر ایران - 1402/1403)
  • شانس کم استقلال برای جذب مهدی قایدی
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران؛ مدعیان به هم رسیدند
  • الکلاسیکو فوتبال ایران در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند