Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه محل ایستادن هر فرد در هیئت ها و مراسم های عزاداری باید علامتگذاری شود گفت: برهنه شدن و در آوردن پیراهن در حین برگزاری مراسم ها عزاداری جایز نیست ضمن آنکه توصیه می شود ورودی و خروجی محل های عزاداری از یکدگیر جدا باشند تا از هرگونه تجمع جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"جعفر نوحی" در گفت و گو با ایسنا درباره چگونگی برگزاری مراسم‌های عزای امام حسین (ع) گفت: ما امسال باید هم زمان با برگزاری مراسم عزای امام حسین (ع) یکسری پروتکل ها و دستورالعمل های تدوین شده دراین زمینه را اجرا کرده تا شاهد آسیب کمتری باشیم و مردم دچار مشکلات آلودگی کمتری شوند.

وی با اشاره به اینکه راه اصلی انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات ریز تنفسی ناشی از سرفه و عطسه و همچنین لمس اشیای آلوده است اظهار کرد: پروتکل های بهداشتی برای حفظ سلامت مردم است و سازمان تبلیغات اسلامی و با کمک گرفتن از خود مردم بر این پروتکل ها در هیئت ها و مراسم های عزاداری نظارت خواهند داشت و سعی بر این است که این مراسمات با کمترین آلودگی برگزار شود.

نوحی با تبیین پروتکل های بهداشتی تدوین شده برای مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: مهمترین مسئله در این پروتکل ها، بحث رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه هم اکنون در شرایط بحرانی هستیم و انتقال ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است اظهار کرد: امسال مراسم محرم و صفر با سال های گذشته متفاوت است به طوری که برای محرم امسال، کلیه مراسم ها باید در فضای باز برگزار شود و مجوز برگزاری مراسم ها در محیط های بسته صادر نشده است.

وی با اشاره به اینکه توصیه می شود این مراسم ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در خانه ها برگزار شود اظهار کرد: برگزاری مراسم ها در فضای باز نیز باید با رعایت فاصله فیزیکی حداقل ۲ متر باشد و حداکثر با ۵۰ نفر تعداد شرکت کنندگان صورت گیرد.

نوحی با تاکید بر اینکه تجمعات در اطراف هیئت ها ممنوع است اظهار کرد: افراد دارای بیماری های زمینه ای از حضور در اجتماعات جدا خودداری کنند و توصیه اکید می شود این افراد در خانه بمانند و از طریق رسانه ها و شبکه های مجازی این مراسم ها را دنبال کنند.

جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری باید کمتر از ۲ ساعت باشد افزود: هیئت ها حق جابجایی نداشته و باید هیئت ها در یک فضا مستقر و به هیچ عنوان حق راه اندازی دسته جات را ندارند ضمن آنکه استفاده از طبل و سنج و آنچه که در تماس مشترک با افراد است در هیئت ها ممنوع می باشد.

نوحی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس به افراد نقش پررنگی دارد اظهار کرد: استفاده از ماسک در این مراسم های عزاداری الزامی است و توصیه می شود مردم از ماسک های سه لایه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه محل ایستادن هر فرد در هیئت ها و مراسم های عزاداری باید علامتگذاری شود افزود: برهنه شدن و در آوردن پیراهن در حین برگزاری مراسم ها عزاداری جایز نیست ضمن آنکه توصیه می شود ورودی و خروجی محل های عزاداری از یکدگیر جدا باشند تا از هرگونه تجمع جلوگیری شود.

جانشین مدیرگروه بهداشت حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان  با تاکید بر اینکه استفاده از آب های معدنی بسته بندی شده در مراسم ها اظهار کرد: سطوح پرتماس باید گندزدایی شود و این اقدام در کاهش انتقال بیماری بسیار موثری است که برای این کار هیئت ها و مکان های برگزاری مراسم می توانند از وایتکس ۲ درصد می برای گندزدایی کلیه سطوح تماس پر استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس پروتکل های بهداشتی ماه محرم محرم 99 دانشگاه علوم پزشکی کرمان مراسم های عزاداری برگزاری مراسم ها توصیه می شود هیئت ها پروتکل ها هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فوق العاده هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد. این نشست به ریاست نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رئیس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

تاریخ پیشنهادی هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای انتخابات ۳۰ خرداد ماه است. بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز (داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمن‌های ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • یونانی‌ها مشعل المپیک را به پاریس تحویل دادند
  • آیا «اجاره بلند مدت زمین های موقوفه» جایز است؟
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • فریادهای دادکان بعد از برهنه شدن وحید هاشمیان
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا