Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:13:15 GMT

وضعیت روحی خود را در شرایط کرونا آنلاین ارزیابی کنید

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۵۲۲۴

وضعیت روحی خود را در شرایط کرونا آنلاین ارزیابی کنید

بهزاد وحیدنیا روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از راه‌اندازی سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران ویروس کرونا، تدوین محتوای مناسب متناسب با وضعیت سلامت روان افراد، غربالگری صحیح و مبتنی بر شواهد علمی، ارائه توصیه های کارشناسی و علمی روانشناختی و پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی ناشی از بحران ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: نتایج نمایش داده شده و توصیه های ارائه شده در این سامانه، بر اساس پاسخ دهی به سئوالات پرسشنامه استرس، افسردگی و اضطراب بوده و جایگزین مداخلات و مصاحبه های تخصصی نمی‌شود.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از اهداف راه اندازی این سامانه کمک به فاصله‌گذاری اجتماعی است تا مردم در هر لحظه از این ظرفیت بهره مند شوند که ابعاد مختلف مشکلات و اختلالات روح و روان خود را بشناسند.
وحیدنیا گفت: در آدرس فرم الکترونیکی کرونا، میزان استرس و افسردگی بررسی و بازتاب داده می شود که دارای سه سطح است؛ اگر فردی دچار اضطراب شدیدی باشد توصیه های رفتاری دریافت می‌کند و در فهرست پیگیری خدمات قرار می گیرند.
وی  این سامانه را یکی از محورهای ارجاع به خدمات تخصصی خط ۱۴۸۰ و پس از آن مراکز مشاوره تخصصی معرفی کرد و افزود: در کنار این سامانه، خدمات تلفنی خط صدای مشاور بهزیستی با شماره  ۱۴۸۰ از ساعت ۸ تا ۲۴ پاسخگوی تماس های تلفنی هستند.

برای ورود به سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران ویروس کرونا می توان به این آدرس http://corona.behzisti.ir مراجعه کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشاوره سلامت روان دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشاوره سلامت روان سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا مشاوره سلامت روان سازمان بهزیستی کشور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی