Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فرهنگسرای سرو از برگزاری سوگواره مجازی «روایت شیدایی» خبر داد و گفت: این سوگواره با هدف تبیین هویت دینی و انقلابی و گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگو‌های برجسته دینی برگزار می‌شود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رؤیا فتحی، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ و فرهنگسرای سرو از برگزاری سوگواره مجازی ویژه عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) خبر داد و گفت: فرهنگسرای سرو همزمان با ماه محرم و ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) سوگواره مجازی عکس و فیلم کوتاه «روایت شیدایی» را با هدف تبیین هویت دینی و انقلابی و گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگو‌های برجسته دینی برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به برگزاری این رویداد فرهنگی هنری در فضای مجازی افزود: با توجه به وضعیت فعلی کشور نیازمند تعمیق و گسترش فرهنگ عاشورایی هستیم؛ هیئت‌های خانگی بیش از پیش باید تقویت شوند و برگزاری مراسم عزاداری در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد. از همین رو تصمیم گرفتیم که این سوگواره نیز در فضای مجازی برگزار شود تا تلاشی برای تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه‌مان داشته باشیم.

فتحی در تشریح محور‌های مختلف این سوگواره توضیح داد: این سوگواره حسینی محور‌های متعددی دارد، اما می‌توان گفت که موضوع اصلی سوگواره برپایی عزاداری امام حسین (ع) است. از جمله این محور‌ها می‌توان به معرفی آئین‌ها و مراسم عزاداری در اقوام گوناگون ایرانی با تکیه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، روضه‌های خانگی با جمعیت کم‌تر از ۱۰ نفر، عزاداری کودکان، نذورات مردمی متناسب با شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا (شامل: اهدای ماسک، دستکش، اقلام بهداشتی ضدعفونی‌کننده و …) و نذورات مردمی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد. علاقه‌مندان باید با توجه به این محور‌ها تولیدات خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این سوگواره و مهلت ارسال آثار گفت: سوگواره روایت شیدایی در دو بخش برنامه‌ریزی شده است؛ بخش اول مربوط به عکس‌های حرفه‌ای و شهروندی (تعداد آثار حداکثر ۱۰ عکس) است و بخش دوم فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای، مستند و پویانمایی است. ارسال آثار از ۳۱ مردادماه همزمان با شروع ماه محرم آغاز شده و تا ۲۰ مهرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس فرهنگسرای سرو در خصوص نحوه ارسال آثار تصریح کرد: علاقه‌مندان برای ارسال آثار و شرکت در مسابقه می‌توانند از طریق سایت majazi.farhangsara.ir و ورود به صفحه جشنواره‌ها، اقدام کرده و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۷۹۹۱۵۴ (دبیرخانه) تماس حاصل نمایند. صفحه اینستاگرامی این سوگواره به آدرس: ravayate_sheyda@ اخبار این سوگواره را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
براساس این گزارش فرمت عکس‌های قابل قبول برای این جشنواره فرمت JPEG با وضوح ۲ مگابایت DPI است. مدت زمان پخش ویدئوکلیپ ارائه شده نیز نباید بیشتر از پنج دقیقه باشد. هرگونه استفاده از آثار منتخب بخش حرفه‌ای عکس با اخذ مجوز از صاحب اثر خواهد بود.

همچنین جوایز همه بخش‌ها از نفر اول تا دهم، ۳۰ درصد تخفیف کلاس‌های عکاسی، کارگردانی، مستندسازی و فیلمنامه‌نویسی فرهنگسرای سرو است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایام محرم سوگواری محرم حضرت اباعبدالله الحسین سوگواره مجازی فرهنگسرای سرو روایت شیدایی ارسال آثار محور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری مهر، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت تا پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، به دلیل استقبال گروه های مردمی و استان های سراسر کشور، و با موافقت رییس ستاد ملی جمعیت مهلت ارسال در بخش های هفت گانه این جشنواره تمدید شد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش های خانواده، رسانه، سازمان های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6092935

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • غلامحسین امیرخانی در مقابل خبرنگاران می‌نشیند
  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌های خوشنویسی پاسخ می‌دهد
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود