Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در دهه ولایت ۲ هزار و ۸۵۰ مددجو‌ی تحت پوشش از کمک‌های نقدی و غیر نقدی بهره‌مند شدند، افزود: در پویش ایران همدل نیز تعداد ۱۱۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی با همکاری سپاه، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و هیئت‌های فاطمیون و ثارالله و سایر هیئت‌های مذهبی در بین مددجویان و افراد نیازمند توزیع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه بهزیستی یکی از مسیر‌های مطمئن برای خدمات رسانی به قشر آسیب پذیر و نیازمند است خاطر نشان کرد: تعداد ۲۸ هزار و ۶۷۹ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۴۵ خانوار معادل ۶۵ درصد مستمری بگیر بوده و ۳۵ درصد مابقی نیز از سایر خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی زنجان در ادامه از پرداخت ۳ میلیارد و ۷۵۶ میلیون ریال ودیعه مسکن به ۷۲ نفر از افراد تحت پوشش واجد شرایط خبر داد و افزود: در مرحله اول واریز ۵۳ نفر و در مرحله دوم ۱۹ نفر از تسهیلات بلاعوض برخوردار شدند.

محمدی تصریح کرد: این تسهیلات و کمک بلاعوض با همکاری بهزیستی و بنیاد مستضعفان و جهت یاری به خانواده‌های مددجویان آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته شده و بعد از طی مراحل ثبت نام، تائید و بررسی به جامعه هدف و افراد تحت پوشش بهزیستی در شهر‌های مرکز استان زنجان مبلغ ۶ میلیون تومان و افرادی که در سایر شهر‌ها هستند، مبلغ ۴ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان و افراد حاضر در روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها ٢ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان برای کمک هزینه اجاره واریز شد.

این مقام مسئول در خصوص نزدیک شدن به هفته دولت به افتتاح ۱۰ مسکن مددجویی در این هفته اشاره کرد و افزود: برای ۱۵۳ خانواده معلول نیز مسکن ساخته شده و ۱۳۲ واحد در آستانه تحویل است.

او ادامه داد: افتتاح ۶ طرح اشتغالزایی، افتتاح یک مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تخصصی کودک، روز کارمند و دیدار با کارکنان، بازدید از مراکز بهزیستی، ملاقات عمومی با کارکنان، غبار روبی و گلباران مزار شهدا از دیگر برنامه‌های اعلام شده در این هفته خواهد بود.   محمدی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و اهدای نذورات خیرین به مراکز و مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مددجویان بهزیستی (به ویژه سالمندان، بیماران روانی مزمن، مراکز توانبخشی و مراقبتی معلولان) همشهریان و خیرین نیکوکار کمک و نذورات خود را به صورت نقدی و یا جیره خشک به مراکز و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها اهدا کنند.   مدیرکل بهزیستی زنجان با اشاره به برگزاری پویش " ایران همدل " در زنجان همزمان با سراسر کشور با موضوع "کرامت علوی، شور حسینی" در فاصله زمانی عید غدیرخم تا پایان ماه صفر اظهار کرد: خیرین زنجانی همزمان با اجرای پویش ایران همدل می‌توانند یاریگر جامعه هدف بهزیستی باشند و با اهدای کمک‌های خود از طریق به شماره کارت مجازی ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ یا از طریق کد دستوری # ۱۴* و یا نرم افزارهای: هف هشتاد، آپ، سکه، تاپ، همراه کارت، ستاره یک، کیپاد، صاپ، فون پی، پات، سیگنال، گره ای از مشکلات مددجویان بگشایند.   او گفت: کمک‌ هزینۀ معیشتی برای افراد نیازمند و جامعۀ هدف اقلام کمک آموزشی و نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت پوشش، وسایل بهداشتی، درمانی و دارویی برای مددجویانی که در مراکز نگهداری شبانه‌روزی معلولان و سالمندان مراقبت می‌شوند ازجمله محور‌های در نظر گرفته شده‌است.   انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی زنجان مددجویان بهزیستی ایران همدل تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد