Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@18:51:29 GMT

لیفان X60 بخریم یا چانگان CS35؟ + مشخصات فنی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۵۵۵۰

لیفان X60 بخریم یا چانگان CS35؟ + مشخصات فنی

به گزارش اکوفارس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، لیفان X60 و چانگان CS35 است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیفان X60 چه امکاناتی دارد؟

لیفان X۶۰ محصول شرکتی است که حدود سی سال پیش با سرمایه‌ای کم در کشور چین، شروع به تولید موتور سیکلت کرد، اما امروز دارای نمایندگی‌های فعال در ۵۱ کشور دنیاست. تمام نسخه هایی که تاکنون از این خودرو ارائه شده است، از یک پیشرانه ۱۸۰۰ سی سی بهره برده اند. این پیشرانه می تواند نهایتاً ۱۳۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه قدرت و ۱۶۸ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه توان داشته باشد. سایر مشخصات فنی لیفان X60 به شرح زیر است. 

از امکانات دیگر این خودرو می توان به گیربکس ۵ سرعته دستی، سیستم کولر و تهویه مطبوع، آینه‌های جانبی برقی، سنسور دنده عقب، قفل ایمنی کودک، چراغ ترمز سوم، گرمکن شیشه عقب، شیشه بالابر برقی، برف کن عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، درب بازکن صندوق و باک از داخل و قفل مرکزی و سیستم هشدار دهنده بازبودن درب است.

علاوه بر این لیفانX60  دارای سیستم ضد سرقت، قفل ایمنی کودک، فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم، سیستم تنظیم چراغ‌ها و پرده شیشه عقب است.

چانگان CS35 چه امکاناتی دارد؟

چانگان CS35 خودرو چینی است که در بحث آپشن‌ها و امکانات رفاهی چندان دست پر ظاهر نشده و در مقایسه با خودرو‌های گران قیمت، تجهیزات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. مهم‌تر از همه عدم وجود نمایشگر لمسی با سایز مناسب در این خودرو کمی ناامید کننده به نظر می‌رسد.

این خودرو از تجهیزات رفاهی مقابل سود می‌برد که شامل سانروف، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، تنظیم دستی صندلی راننده ۶ حالته، کلید کنترل روی فرمان، شیشه‌بالابر‌های برقی، چراغ روشنایی در روز، اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، تهویه مطبوع دستی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، مجهز به USB، سیستم صوتی با ۶ بلندگو، درگاه ۱۲ ولت است.

همچنین این خودرو دارای رینگ ۱۷ اینچی آلومینیومی، کروز کنترل، مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، کامپیوتر اطلاعات سفر، صندلی چرمی، قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، سنسور پارک دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی، دکمه‌های تنظیم بر روی فرمان/ قابلیت تنظیم ارتفاع است.

علاوه بر این چانگان دارای چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع،  چراغ مه شکن عقب، زیر آرنجی مرکزی عقب، سیستم تهویه مطبوع، آینه‌های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی، کمربند‌های ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع، ریموت کنترل تاشو، قفل مرکزی، گرمکن شیشه عقب ، چراغ مطالعه ، ریموت کنترل و برف پاک کن عقب است.

خودرو لیفان X60 چانگان CS35 کشور سازنده   چین   چین سال (طراحی) 2011 2013 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ حجم موتور 1794سی سی 1598سی سی حداکثر قدرت 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 123 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 168 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 160 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه جعبه دنده 5 دنده دستی 4 سرعته خودکار حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت وزن 1330 کیلوگرم 1290 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4325 طول - 1790 عرض - 1690 ارتفاع 4160 طول - 1810 عرض - 1670 ارتفاع فاصله بین دو محور 2600 میلیمتر 2560 میلیمتر مصرف سوخت ترکیبی 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 55 لیتر 52 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 3 یورو 4 ترمز و پایداری جلو دیسکی دوجداره با قابلیت تهویه و خنک شونده - عقب دیسکی - ABS - EBD ترمزهای دیسکی در جلو و عقب – سیستم‌های ESP، TCS و HBA – ABS - EBD کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – مجموعاً 4 کیسه هوا سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و مجهز 6 بلندگو سیستم صوتی مجهز به رادیو و قابلیت پخش CD و با قابلیت پخش MP3 و پورت USB - مجهز به 6 بلندگو دیگر تجهیزات گیربکس 5 سرعته دستی - سیستم کولر و تهویه مطبوع - آینه های جانبی برقی - سنسور دنده عقب - قفل ایمنی کودک - چراغ ترمز سوم - گرمکن شیشه عقب - شیشه بالابر برقی - برف کن عقب - چراغ مه شکن جلو و عقب - درب بازکن صندوق و باک از داخل - قفل مرکزی و سیستم هشدار دهنده بازبودن درب - سیستم ضد سرقت - قفل ایمنی کودک - فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم - سیستم تنظیم چراغ ها - پرده شیشه عقب رینگ 17 اینچی آلومینیومی – سانروف - کروز کنترل - مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer) - کامپیوتر اطلاعات سفر - صندلی چرمی - قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت - سنسور پارک دنده عقب - هشدار دهنده بسته نبودن کمربند ایمنی - دکمه های تنظیم بر روی فرمان/ قابلیت تنظیم ارتفاع - چراغهای جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع - شیشه بالابر برقی - جلو و عقب - چراغ مه شکن عقب - زیر آرنجی مرکزی عقب - سیستم تهویه مطبوع - آینه های جانبی برقی مجهز به چراغ راهنما - آینه های جانبی با قابلیت تاشو برقی - کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش کشنده و قابل تنظیم ارتفاع - ریموت کنترل تاشو - قفل مرکزی - گرمکن شیشه عقب - چراغ مطالعه - ریموت کنترل - برف پاک کن عقب

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: قابلیت تنظیم ارتفاع سیستم ضد سرقت مجهز به سیستم دور در دقیقه ریموت کنترل شیشه بالابر تهویه مطبوع هشدار دهنده چراغ مه شکن سیستم صوتی قابل تنظیم قفل مرکزی چانگان CS35 جلو و عقب دنده عقب لیفان X60 کن عقب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سردار سید تیمور حسینی در حاشیه جلسه دیدار مردمی که با حضور شماری از فرماندهان پلیس راهور فراجا در مرکز ۱۹۷ برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز فرصتی دست داد تا با مردم بدون واسطه دیدار و گفتگو داشته باشیم و بنده و همکارانم تلاش کردیم تا جای ممکن و تا جایی که قوانین و مقررات اجازه می‌دهد به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کنیم. در مجموع حدود ۱۵۰ نفر به شکل حضوری و حدود همین تعداد نیز به شکل تلفنی مشکلات خود را مطرح کردند. همچنین تعدادی نیز پیشنهاد یا تشکر داشتند. 

وی در خصوص بیشترین مطالبات مطرح شده از سوی مردم در این جلسه گفت: بیشترین مشکلات بیان شده از سمت مردم، مربوط به حوزه شماره گذاری خودرو‌ها و همچنین تخلفات آموزشگاه‌های رانندگی بود. اعتراض به فرآیند پیگیری تصادفات و جریمه رانندگی نیز از دیگر موارد مطرح شده بود. اما نکته مهم در مورد جریمه‌ها این بود که هیچ کدام جریمه اشتباهی نبود، بلکه درخواست بخشش بود.

نور استاندارد چراغ خودرو چگونه است؟

رئیس پلیس راهور فراجا درپاسخ به پرسشی در مورد نور چراغ خودرو‌ها نیز گفت: نور چراغ‌ها باید تلفیقی از رنگ زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودرو‌ها از شرایط استاندارد برخوردار است. استفاده از چراغ با نور مطلقا سفید هم ممنوع است و باید از همان چراغ‌های استاندارد استفاده شود. البته رنگ چراغ ترمز باید قرمز باشد. همچنین استفاده از چراغ زنون برای خودرو‌ها مطلقا ممنوع است و اگر مشاهده شود ماموران پلیس نسبت به جریمه آن اقدام خواهند کرد. چراغ زنون خطرآفرین است و می‌تواند برای دید دیگر رانندگان به خصوص رانندگان مسیر مقابل خطر ایجاد کند. البته چراغ‌های فابریک خودرو‌ها مشمول جریمه نخواهد شد.

تغییر در ارکان خودرو غیرقانونی است

حسینی با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر در ارکان خودرو غیرقانونی است، گفت: در مورد خودرو‌های آفرودی هم لازم است که این خودرو‌ها نیز باید تابع قوانین باشد و به هیچ عنوان تغییری در ساختار خودرو ایجاد نکنند. با تمامی خودرو‌هایی که در ارکان اصلی همچون چرخ، چراغ، ارتفاع و مواردی از این دست تغییر ایجاد می‌کنند برخورد خواهد شد و مشمول جریمه می‌شوند. همچنین باید تغییرات ایجاد شده را رفع کرده و خودرو را به حالت اولیه و استاندارد دربیاورند.

وی در خصوص کنار نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو‌ها نیز گفت: نصب هر گونه نوشتار، استیکر، برچسب و ... بر روی شیشه‌ها و بدنه خودرو ممنوعیت دارد و تنها استثنا برای خودرو‌هایی است که مربوط به بخش‌های تجاری و اقتصادی و یا امدادی هستند که آنها هم باید مجوز مربوطه را دریافت و ضوابط در مورد نصب برچسب را رعایت کنند. در این ضوابط ابعاد برچسب و ... مشخص است. در غیر این صورت هرگونه تصویر و نوشته تزئینی و ... روی خودرو، دودی کردن شیشه و ... ممنوعیت دارد و مشمول جریمه خواهد شد.


دیگر خبرها

  • قابلیت جدید تسلا سایبرتراک؛ قفل دیفرانسیل فعال خواهد شد
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • درخواست پلیس از خودروسازها برای مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • خبر پلیس درباره مجهز شدن خودرو‌های داخلی به ردیاب
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • نصب برچسب و چراغ زنون : ممنوع
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • (تصاویر) خودروی لوکس چینی که قرار است به جنگ ب‌ام‌و و بنز برود
  • تغییر ارکان خودرو، نصب برچسب و استفاده از چراغ زنون ممنوع است/ خودرو‌های آف‌رود تابع قوانین باشند