Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویش شعر آیینی «سفینة النجاة» همزمان با اقامه عزای سرور و سالار شهیدان آغاز به کار کرد. شاعران در این پویش می‌توانند سروده‌های خود را در قالب‌های غزل، دوبیتی و رباعی به اشتراک بگذارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پویش شعر آیینی «سفینة النجاة» همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، به کوشش حوزه هنری استان قم و ستاد اربعین آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پویش که با شعار «الحسین سفینه النجاه» آغاز به کار کرده است، با در نظر گرفتن شرایط متفاوت جهت برپایی و اقامه عزای اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود. در پویش «سفینة النجاة» از شاعران سراسر کشور دعوت شده است تا در هر شب از دهه اول محرم، سروده‌های خود در موضوعات تعیین شده را در قالب‌های غزل، رباعی و دوبیتی در فضای مجازی منتشر و برای اشتراک‌گذاری و بازنشر، آن را به نشانی @adabiatqom در شبکه‌های اجتماعی از جمله ایتا، تلگرام و اینستاگرام ارسال و یا برچسب‌گذاری کنند.

شاعران می‌توانند سروده‌های خود را در موضوعات شب اول؛ مسلم بن عقیل، شب دوم؛ اصحاب حضرت سیدالشهدا (ع)، شب سوم؛ حضرت رقیه (س) شب چهارم؛ طفلان حضرت زینب (س)، شب پنجم؛ حضرت عبدالله بن حسن، شب ششم؛ حضرت قاسم، شب هفتم؛ حضرت علی اصغر، شب هشتم؛ حضرت علی اکبر، شب نهم؛ حضرت ابوالفضل و شب دهم؛ حضرت سیدالشهدا (ع) منتشر کنند.

قرار است در پایان این پویش، پس از داوری و ارزیابی آثار، از برترین شاعران تجلیل به عمل آید.

«حسین از زبان حسین(ع)»؛ روایتی متفاوت از زندگی و زمانه اباعبدالله(ع)

انتهای پیام/

 

R1013197/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شعر آیینی امام حسین (ع) ماه محرم بیشتر بخوانید... «حسین از زبان حسین(ع)»؛ روایتی متفاوت از زندگی و زمانه اباعبدالله(ع) قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... «حسین از زبان حسین(ع)»؛ روایتی متفاوت از زندگی و زمانه اباعبدالله(ع) واژه های کاربردی مرتبط شعر آیینی امام حسین (ع) ماه محرم پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ تقدیر رهبر معظم انقلاب از شعر افشین علا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی ۲ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۳ سیما تیرانداز روایتگر تلویزیون شد/ پخش "رفیق" از امشب + فیلم ۴ آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است ۵ محرم متفاوت برای هیئت‌های مذهبی/ هیئتی‌ها پای کار اجرای دستورالعمل ستاد کرونا ۶ آشنایی با زمینه‌های قیام عاشورا/ دلیل سکوت ظاهری امام حسین(ع) در برابر معاویه چه بود؟ ۷ محمود کریمی| محرّم شد، محرّم ۸ رفیعی: دست بشر در مکتب امام حسین(ع) راهی ندارد/ ماجرا کاملاً خدایی است مهمترین اخبار فرهنگی هدف اصلی قیام امام حسین(ع) چه بود؟/ فتنۀ دشمنان برای نابودی دین آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است آشنایی با زمینه‌های قیام عاشورا/ دلیل سکوت ظاهری امام حسین(ع) در برابر معاویه چه بود؟ آیا علی زندوکیلی قاچاق حیوانات وحشی را تبلیغ می‌کند؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: روز پزشک فرصتی برای تکریم از قهرمانانی است که برای «نجات» هم‌نوعان از «جان» گذشتند یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد روز پزشک// امروز هیچ بیماری در سطح کشور برای درمان نیازمند اعزام به خارج از کشور نیست نوبخت: شرمنده مردم هستیم/ هنوز به طرح گشایش اقتصادی مدنظر رئیس‌جمهور ورود نکرده‌ایم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شعر آیینی امام حسین ع ماه محرم شعر آیینی امام حسین ع ماه محرم سفینة النجاة آغاز به کار امام حسین ع شعر آیینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد