Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@16:20:02 GMT

کاهش خوش‌بینی به صعود قیمت طلا

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۶۳۸۹

کاهش خوش‌بینی به صعود قیمت طلا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کاهش خوش بینی به صعود قیمتها در پی دومین کاهش هفتگی قیمت طلا روی داد.

کارشناسان بازار می گویند افزایش ارزش دلار آمریکا باعث توقف خرید طلا از سوی برخی از سرمایه گذاران شد زیرا دلار قویتر، خرید طلا را برای سرمایه گذاران خارجی گرانتر می کند.

دلار روز جمعه ۰.۵ درصد رشد کرد و به رشد چشمگیری که روز پیش از آن داشت افزود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که در میان آنها هفت نفر معادل ۴۷ درصد به افزایش و به همین تعداد به کاهش قیمت طلا رای دادند و یک نفر معادل هفت درصد نظری نداشت.

 کیتکو این هفته شاهد بزرگترین مشارکت کم سابقه در بخش نظرسنجی از سرمایه گذاران بود. با این حال خوش بینی این گروه به صعود قیمت طلا به پایینترین حد از ابتدای امسال تاکنون سقوط کرد. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۲۸۳۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۵۹۶ نفر معادل ۵۶ درصد به افزایش و ۷۰۲ نفر معادل ۲۵ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۵۳۲ نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.

طلا یک هفته پیش شاهد بزرگترین کاهش قیمت هفتگی از مارس بود و هر دو گروه کارشناسان وال استریت و تحلیلگران بهبود قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند. اما هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۵۰ سنت معادل کمتر از ۰.۱ درصد رشد کرد و در ۱۹۴۷ دلار بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۱ درصد کاهش ثبت کرد که دومین کاهش هفتگی متوالی بود.

فشار فروش در بازار فلزات ارزشمند روز چهارشنبه پس از انتشار گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا که انتظارات بازار را برآورده نکرد، آغاز شد. پس از این که بانک مرکزی آمریکا سیگنال جدیدی درباره روند نرخهای بهره فراهم نکرد، بازار طلا نتوانست صعود چشمگیری پیدا کند.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد در کوتاه مدت حرکت قیمت طلا تحت تاثیر دلار آمریکا خواهد بود. ضعف دلار آمریکا به سطح کم سابقه ای رسیده و ممکن است این ارز در آستانه اصلاح کوتاه مدت باشد. همچنین گزارش بانک مرکزی آمریکا ممکن است نیروی جدیدی به روند افزایشی دلار ببخشد.

با وجود این که پیش بینی می شود نوسان در بازار طلا اوج بگیرد، بسیاری از تحلیلگران پیش بینیهای خوش بینانه بلندمدت برای این فلز ارزشمند را حفظ کرده اند.

هانسن به کیتکونیوز گفت: قیمت طلا به خوبی پشتیبانی خواهد شد زیرا عوامل منفی زیادی در حال حاضر بر فراز اقتصاد سایه افکنده اند.

افشین نوابی، نایب رییس شرکت بازرگانی ام کی اس در این باره به کیتکونیوز گفت: وی به افزایش قیمت طلا خوش بین است زیرا به نظر می رسد بازار در محدوده ۱۹۲۰ دلار حمایت قوی پیدا کرده است و عوامل بنیادین طلا تغییری نکرده اند.

بسیاری از تحلیلگران اظهار کرده اند که پس از صعود طلا به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار، دوره تحکیم قیمت و قیمتهای پایینتر مطلوب خواهد بود.

به گفته اوژن واینبرگ، مدیر تحقیقات کالا در کومرس بانک، تحکیم قیمت در محدوده ۱۹۰۰ دلار سازنده خواهد بود و بازار باثبات تری را ایجاد می کند.

لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر ارشد اف ایکس تی ام درباره روند کوتاه مدت قیمت طلا پیش بینی کاهشی داشت و اظهار کرد: این فلز ارزشمند هفته گذشته عرصه را به دلار واگذار کرد با این حال این جنگ ادامه خواهد داشت و همه چشمها به حرکت قیمت در محدوده ۱۹۰۰ دلار دوخته شده است. اگر حمایت در این محدوه باثبات نباشد، روند نزولی طلا ممکن است پیش از ورود مجدد خریداران به بازار ادامه پیدا کند.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی درباره روند قیمتها نظری نداشت و گفت: طلا در آستانه اصلاح قیمت قرار دارد اما بازار همچنان شاهد تقاضای کم سابقه و خرید در قیمتهای پایینتر است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ریزش بیش از ۳درصدی قیمت طلا/ روایت صعود بلندمدت همچنان ادامه دارد آخرین قیمت سکه چند؟ (۱۳۹۹/۵/۳۰) طلا در جا زد/ سردرگمی سرمایه‌گذاران پس از سیگنال‌های خاموش فدرال رزرو

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا قیمت دلار طلا قیمت طلا کیتکونیوز صعود طلا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سرمایه گذاران نفر معادل قیمت طلا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز

امتداد - قیمت طلا و ارز در بازار تهران امروز با کاهش همراه شده و هر گرم طلای ۱۸ عیار به کانال ۳.۳ میلیونی، سکه طرح جدید به کانال ۴۰ میلیونی و دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشته است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، قیمت انواع سکه، طلا و ارز در بازار داخلی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه شده و مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از بازار ارز بیانگر خلوتی محسوس این بازار نسبت به هفته های قبل است.

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز بعد از عملیات وعده صادق و پاسخ محکم ایران به اسرائیل و ناتوانی رژیم صهیونیستی آغاز شد و در روزهای قبل نیز با وجود تلاش دلال‌ها و سفته بازان برای مقاومت در برابر ریزش بیشتر قیمت‌ها، همچنان ادامه دارد.

بازگشت آرامش به منطقه و فروکش کردن خبرهای مربوط به جنگ و درگیری به همراه خبرهای مثبت سیاسی، سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان و رفت‌و امدهای سیاسی دیگر مسئولان،  سفر گروسی، رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران، حضور پررنگ بازارساز در بازار ارز و … از مهمترین دلایل کاهش ادامه دار قیمت ارز محسوب می شوند.

قیمت دلار در روزهای نخست هفته قبل برای ساعتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگشته بود ولی در طول هفته به دلیل برخی خبرها درباره مالیات بر عایدی سرمایه و اعتصاب طلافروشان بازار وارد فاز افزایشی شد. برهمین اساس نیز دلار در بین کانال ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان در نوسان بود. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم که تا ۳٫۳ میلیون تومان پایین آمده بود در طول هفته بازهم به کانال ۳٫۵ میلیون رسید ولی خیلی دوام نیاورد.قیمت سکه هم تا ۴۳ میلیون تومان بالا رفته بود که آنهم دوام نداشت.

با این حال قیمت دلار از ظهر امروز باردیگر به مرز ۶۰ هزار تومان رسید و هم اکنون دلار در معاملات بازاری‌ها وارد کانال ۵۰ هزار تومان شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز وارد کانال ۳٫۳ میلیونی و قیمت سکه طرح جدید نیز وارد کانال ۴۰ میلیون تومان شده است.

مشاهدات میدانی از بازار ارز نیز بیانگر کاهش محسوس معاملات است و برخلاف روزهای پرتنش بازار دیگر خبری از هیاهو بین دلال‌ها نیست. قیمت دلار در کف بازار به مرز ۶۰ و ۵۰ هزار تومان رسیده است؛ طبق روال سابق، برخلاف تعداد بالای فروشنده در بازار امروز هم خریدار چندانی در بازار مشاهده نمی شود. هم اکنون دلال‌ها دلار را در کانال ۵۹ هزار تومان از مردم می خرند. قیمت سکه طرح جدید نیز ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام می شود.

به گفته فعالان بازار، باتوجه به خبرهای مثبت سیاسی و حضور پرقدرت بازارساز در بازار و افزایش عرضه درهم باید در روزهای آینده شاهد ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا و ارز باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا و ارز در روزهای آینده/ منتظر این قیمت‌ها در بازار باشید
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟