Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:38:49 GMT

راهنمای خرید سیستم اعلام حریق زتا

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۶۴۳۳

راهنمای خرید سیستم اعلام حریق زتا

سیستم اعلام حریق دارای مدل‌ها و برندهای مختلفی است که می‌توان با توجه به میزان بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام پنتا، یکی از برندهای معتبر سیستم اعلام حریق زتا است. در این مطلب قصد داریم شما را با مشخصات سیستم اعلام حریق زتا آشنا نماییم و نمایندگی فروش آن را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم اعلام حریق زتا

سیستم اعلام حریق یکی از تجهیزات امنیتی است که برای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم در صورت وجود داشتن دود، مونوکسید کربن و آتش در ساختمان، از طریق هشدارهای صوتی و بصری افراد داخل ساختمان را مطلع می‌کند و به‌نوعی از آتش‌سوزی جلوگیری می‌نماید.

از این سیستم می‌توان در مکان‌های مختلفی استفاده کرد اما بیشترین موارد نصب این سیستم در محیط‌های تجاری و اداری می‌باشد. سیستم اعلام حریق دارای مدل‌ها و برندهای مختلفی است که می‌توان با توجه به میزان بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

یکی از برندهای معتبر سیستم اعلام حریق زتا است. در این مطلب قصد داریم شمارا با مشخصات سیستم اعلام حریق زتا آشنا نماییم و نمایندگی فروش آن را به شما معرفی کنیم.

مشخصات سیستم اعلام حریق زتا

سیستم اعلام حریق زتا (zeta) ساخت کشور انگلستان است. این محصول دارای استاندارد و گواهینامه بین‌المللی است و به ۵۰ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی صادر می‌شود.

سیستم اعلام حریق زتا در دو نوع ساده و آدرس‌پذیر عرضه می‌شود، در مدل آدرس‌پذیر پس از آتش‌سوزی، محل دقیق آتش‌سوزی بیان می‌شود و می‌توان سریع‌تر آن را مهار کرد. این سیستم دارای اجزاء مختلفی است.

اجزاء سیستم اعلام حریق زتا کنترل پنل مرکزی

پنل یا سانترال مرکزی سیستم اعلام حریق زتا دارای طراحی بسیار زیبایی است. در مدل‌های جدید این پنل می‌توان به‌جای کلید کنترل‌کننده از طریق رمز چهاررقمی به پنل دسترسی داشت.

این پنل در هر زون از ۳۲ عدد دتکتور پشتیبانی می‌کند و از امنیت بالایی برخوردار است. برخی از پنل­های این مدل دارای تأییدیه آتش‌نشانی هستند. به‌طورکلی کار کنترل پنل مرکزی ارتباط بین اجزاء سیستم است. در واقع این پنل است که با فرستادن سیگنال، هشدار و آژیرها را فعال می‌کند.

دتکتور

دتکتور دارای دو نوع دتکتور حرارتی و دتکتور دودی است. در مدل حرارتی، زمان افزایش حرارت محیط آتش‌سوزی و دمای سنسور حرارتی دتکتور دچار تغییر می‌شود و کاربر از آتش‌سوزی احتمالی مطلع می‌شود.

سنسور دتکتورهای دودی به دود در محیط حساس هستند و هنگام وقوع دود، سنسور دچار تغییر می‌شود. در برخی از سیستم‌های اعلام حریق می‌توان از دتکتور ترکیبی استفاده کرد تا میزان امنیت محیط افزایش یابد. سنسور دتکتور ترکیبی هم به دود و هم به حرارت حساس می‌باشد و به همین دلیل ایمنی آن بیشتر است.

شاسی

شاسی یا شستی نیز یکی از اجزاء سیستم اعلام حریق است. از این وسیله برای مکان‌های بزرگ و پرتردد استفاده می‌شود. پس از تشخیص اعلام حریق توسط سنسورها، افراد نزدیک به سیستم، شاسی را فشار می‌دهند تا اعلام‌خطر به کنترل مرکزی ارسال شود.

سپس افراد دیگر که در راهروها یا محیط‌های دور از سیستم حضور دارند از خطر احتمالی آگاه می‌شوند. شاسی در سیستم‌های اعلام حریق دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای انواع مختلفی مانند شیشه‌ای و فشاری است. در واقع کار شاسی این است که حریق را به کل ساختمان اطلاع دهد.

سیستم صوتی هشداردهنده (آژیر) 

آژیرها در هنگام خطر با صدایی متناوب کاربر را از خطر احتمالی مطلع می‌کنند. این آژیرها دارای صداهای مختلفی هستند و با توجه به نوع ولتاژ به انواع متفاوتی تقسیم می‌شوند.

آژیرهایی که برای سیستم اعلام حریق مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای دو مدل آژیرهای داخلی و آژیرهای بیرونی هستند. آژیرهای داخلی در محیط داخلی ساختمان نصب می‌شود.

این آژیر توسط سیم‌کشی به پنل اصلی متصل می‌شود. در واقع کار آژیرهای داخلی این است که افراد داخل ساختمان را از خطر احتمالی مطلع کند. آژیرهای بیرونی در محیط بیرون ساختمان نصب می‌شوند و کار آن‌ها اطلاع خطر به افراد بیرون از ساختمان جهت کمک می‌باشد.

سیستم بصری هشداردهنده (چراغ)

جهت هشدار به افراد، در زمان اعلام حریق از سیستم‌های صوتی و بصری استفاده می‌شود. سیستم صوتی همان آژیرهای بیرونی و داخلی ساختمان هستند. سیستم بصری برای افراد ناشنوا مناسب است و در محیط‌هایی مانند کارخانه‌ها که میزان سر و صدا زیاد است، خطر را به افراد حاضر در ساختمان اعلام می‌کند.

سیستم هشداردهنده بصری به این صورت عمل می‌کند که پس از شناسایی دود، حرارت و مونوکسید کربن و... چراغ‌های چشمک‌زن ال ای دی آن به‌صورت متناوب خاموش و روشن می‌شود.

قیمت سیستم اعلام حریق زتا

قیمت سیستم اعلام حریق زتا معمولاً متغیر است و نمی‌توان برای آن قیمت ثابتی در نظر گرفت؛ چرا که قیمت این سیستم‌ها روزانه در حال تغییر است و میزان قیمت نهایی آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

. مدل سیستم

. میزان قابلیت‌های دستگاه

. نوع لوازم جانبی

. میزان گارانتی سیستم و...

اگر قصد خرید سیستم اعلام حریق زتا را دارید و از میزان قیمت آن بی‌اطلاع هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم با فروشگاه اینترنتی پنتا تماس برقرار نمایید و از میزان قیمت‌ و مشخصات برند زتا اطلاع یابید.

پنتا دارای ۲۵ سال سابقه تولید و عرضه محصولات حفاظتی همچون سیستم اعلام حریق، سیستم ضد سرقت، دوربین مداربسته و... می‌باشد. پنتا در ارائه سیستم‌های خود از لوازم با کیفیت استفاده می‌کند و محصولی با گارانتی را عرضه می‌نماید.

جهت مشاهده و خرید انواع سیستم‌های اعلام حریق می‌توانید به سایت اینترنتی فروشگاه پنتا مراجعه نمایید و پس از انتخاب مورد دلخواه آن را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیستم ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۶۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: ۲ فروند شناور صیادی لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار طعمه حریق شدند و در این حادثه یک نفر فوت و یک لنج طعمه حریق شده و یک لنج دیگر خسارات وارد شده است.
 
به گزارش ایرنا؛ جواد سپاهی اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.
 
وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.
 
وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.
 
فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.
 
وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • خریداری ۳ سری دستگاه سیستم برودتی پیش سرد، ویژه کشتارگاه دام
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • سانفرانسیسکو؛ پیشرو در بازیافت آب