Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تبریک روز پزشک به همه پزشکان و کادر درمان، اظهار داشت: از عزیزانی که شبانه روز در زمینه مبارزه با بیماری کرونا تلاش کردند، حتی اساتید و کسانی که می‌توانستند در محیط بیمارستانی حضور پیدا نکنند اما آمدند و تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خانواده کسانی که در مقابله با این بیماری جان خود را از دست دادند هم تسلیت می‌گویم.

روحانی گفت: امروز از سه خانوده پزشکانی که جانشان را در مبارزه با این بیماری فدا کردند، به عنوان نمونه تقدیر و تشکر شد البته تقدیر و تشکر ما از همه خانواده های مدافعان اسلامت است.

وی افزود: امروز همانند دفاع مقدس نیاز به فداکاری و ایثار داریم، ممکن است امروز بمب و کاتیوشای دشمن نباشد اما در عین حال شاهد خطرهای میدان جنگ هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید از مقابله با موج دوم بیماری کرونا تشکر کنم، گفت: این ویروس در موج دوم مهاجم‌تر شد یعنی شرایط یک مقدار متفاوت شده و استان‌های زیادی درگیر شدند.

روحانی گفت: اینکه با یک نفس راحت و لبخند به نمودار استان‌ها نگاه می‌کنیم و می‌بینیم که از پیک بیماری عبور می‌کنند، نشانه این است که کارهای بزرگی انجام گرفته است. امیدوارم با همین تلاش تا روز پایانی این بیماری در کنار هم باشیم و مدافعان سلامت با همان روحیه بجنگند.

وی با اشاره به برگزاری کنکور، اظهار کرد: تصمیم‌گیری برای این مساله سخت بود. برخی می‌گفتند برگزاری این مراسم را کنار بگذارید. یکی از مسئولین تلفنی به من می‌گفت خب یکسال دیرتر آزمون برگزار شود. اگر ما نتوانیم یک آزمون برگزار کنیم پس چطور باید مغازه‌ها و بازار باز باشد و به مردم اجازه دهیم سفر بروند؟ خب این آزمون هم مثل همان هاست. اگر به خوبی آزمون را گذراندیم، تلاش خیلی زیادی برای آن انجام شده است. فکر نمی‌کنم در کشورهای دیگر اینطور هماهنگ و دلسوزانه این کارهای انجام گرفته باشد.

رئیس‌جمهور گفت: این بیماری علیرغم اینکه برخی از ابعادش برای ما آشکار شده است، اما هنوز هم ابعاد آن برای ما ناشناخته است. در طول این ۶ ماه، داروها و مقاله های زیادی در دنیا مطرح شد اما هنوز حرف ها متناقض است و یک اتفاق نظر وجود ندارد.

روحانی اظهار کرد: ما باید خودمان را به سبک زندگی جدید عادت بدهیم و باید ماه‌ها فاصله گذاری را رعایت کنیم. این فاصله گذاری فقط برای ماه محرم نیست.

وی افزود: ادارات ما هم باید به شرایط فعلی عادت کنند، اصناف نباید فکر کنند که این بیماری تمام شد. اگر دستورالعمل‌ها را رعایت نکنیم مجددا شاهد یک موج دیگر خواهیم بود.

رئیس‌جمهور گفت: دولت الکترونیک و سلامت الکترونیک دو مساله مهم برای ماست. در دولت الکترونیک مردم از خانه خارج نمی‌شوند، به ادارات نمی‌روند و از خانه با موبایل مشکلشان را حل می‌کنند. اگر اداره‌ای می‌توانست خدماتی را سایبری ارائه دهد ولی گفت باید حضوری بیایید، باید تنبیه شوند، از آن تنبیه هایی که ۳ ماه انفصال خدمت شوند. سلامت الکترونیک هم باید انجام بگیرد و نسخه الکترونیک صادر شود. من می‌دانم این کار سخت است و بخشی از ادارات و شهرداری ها زیر بار آن نمی‌آورند.

روحانی با اشاره به عزاداری در ماه محرم، تاکید کرد: عزاداری در این ماه برای ما مهم است و ایران می‌تواند برای همه شیعیان و مسلمانان الگو شود. این یک آزمونی است که عزاداری را چگونه برگزار کنیم. باید تمام اصول بهداشتی را مراعات کنیم. باید ماه محرم پرشوری را بگذارنیم و بعد از عاشورا در این نمودارها پیک جدید بیماری را نبینیم، آن وقت همه به آن آمار و نمودار افتخار می‌کنند.

وی با دستور به وزیر ارتباطات برای فراهم کردن شرایط ارتباطی در فضای مجازی در ماه محرم، گفت: مساله پهنای باند و امکان ارتباطی در سراسر کشور به بهترین وجه در اختیار مردم باشد. به هیچ مسئولی در این امر که باید مراقب باشد، مرخصی داده نشود زیرا عدم مراقبت از این مساله باعث بهم ریختگی برنامه ها می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: روحانی صدای ایران کنکور کسب و کار رئیس جمهور ماه محرم برای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۸ حوزه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که مراحل آن به شرح زیر است:

۱. فرد با هر یک از مدارک هویتی پنجگانه اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت به صورت الکترونیکی احراز هویت می‌شود و در صورت تأیید، کارت تعرفه دریافت می‌کند.

۲. رأی‌دهنده کارت را در صندوق ثبت رأی الکترونیک وارد می‌کند و گزینه رأی دادن فعال می‌شود.

۳. لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴. رأی‌دهنده کد انتخاباتی نامزد مورد نظر را به صورت دستی وارد کرده و عکس و مشخصات فرد به نمایش درآمده و امکان رأی دادن فراهم می‌شود.

۵. بعد از اینکه رأی‌دهنده رأی خود را ثبت کرد، کارت تعرفه را برمی‌گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

به گزارش آنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزد‌های حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزد‌ها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است.

انتخابات در مرحله دوم نیز در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است تا ازدحامی در شعب شکل نگیرد و رأی‌دهندگان به راحتی و سهولت رأی خود را به صندوق بیاندازند.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی مازندران در بهشهر برگزار شد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز