Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@04:03:42 GMT

برداشت گاز از سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۶۵۴۸

برداشت گاز از سومین سکوی فاز ۱۳ پارس جنوبی

خبرگزاری میزان- مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی از تکمیل مراحل استاندارد راه‌اندازی و آغاز برداشت گاز غنی از سومین سکوی این طرح خبر داد. تاریخ انتشار: 11:18 - 01 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۴۹۰۹۹ خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی شانا؛ پیام معتمد با اشاره به آغاز عملیات برداشت گاز غنی از سکوی ۱۳C میدان پارس جنوبی گفت: با توجه به باز کردن چاه‌های این سکو و روشن شدن مشعل، پس از پایدارسازی فرایند تولید، عصر جمعه (۳۱ مردادماه) ارسال گاز با حجم ۴۰۰ میلیون فوت مکعب به پالایشگاه خشکی این طرح آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه سکوی اقماری  ۱۳C از طریق یک خط لوله ۱۸ اینچ به سکوی اصلی ۱۳A متصل است، گاز این سکوی اقماری به تاسیسات سکوی ۱۳A منتقل شده و پس از انجام یک سری اقدامات عملیاتی در این سکو، از طریق یک رشته خط لوله ۳۲ اینچ به طول ۱۰۰ کیلومتر به پالایشگاه فاز ۱۳ در کنگان ارسال می‌شود. بیشتر بخوانید: باز پس‌گیری بازار نفت ایران دشوار، اما شدنی است مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی با بیان اینکه سکوی اقماری ۱۳C پارس جنوبی به همراه تمام متعلقات خود شامل جکت، پل ارتباطی و سازه مشعل حدود ۷ هزار تن وزن دارد، گفت: تجهیزات مختلف این سازه عظیم از سوی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) به عنوان پیمانکار بخش فراساحل فاز ۱۳ پارس جنوبی در یارد بوشهر این شرکت ساخته شده و مراحل نصب و راه اندازی این سکو با تلاش مجموعه‌های تخصصی صدرا کامل شده است.

معتمد ظرفیت کنونی برداشت گاز غنی از سکو‌های دریایی فاز ۱۳ را ۴۳ میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و گفت: از این مقدار، ۲۸.۵ میلیون مترمکعب مربوط به دو سکوی موقعیت B و D از مرحله نخست این طرح است که اسفندماه سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیدند و ۱۴.۲ میلیون متر مکعب تولید سکوی بلوک C از مرحله دوم که امروز به ظرفیت پیشین افزوده شد.

مجری فاز ۱۳ پارس جنوبی درباره آخرین وضع پیشرفت عملیات راه‌اندازی سکو ۱۳A نیز گفت: این سکو آخرین حلقه تکمیل زنجیره تولید در طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی است که با تکمیل مراحل اتصال چاه‌ها به سکوی موجود انتظار داریم در ماه‌های آینده وارد مدار تولید شده و ظرفیت برداشت گاز از این طرح به ۵۶ میلیون متر مکعب برسد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت فاز ۱۳ پارس جنوبی برداشت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، فینال مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه آقایان جمعه، ۷ اردیبهشت در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در پایان نفرات برتر در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان معرفی شدند.   نتایج مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه جوانان به شرح زیر است: ۱- شایان تمدن از اصفهان ۲- محمدحسین نعمتی از تهران ۳- پارسا قربانی از تهران   مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب رئیس بانوان، علی کلاتی سرمربی تپانچه جوانان و نوجوانان، علی گداری سرپرست برگزاری مسابقات، یاسر خلیل‌نژاد سرپرست کمیته آموزش، محمد مهدیان انفورماتیک، علی گل‌محمدی مسئول کمیته سلاح و مهمات، علی کاظمی، مسعود کلهری، محمود افضلی، حمید هدایتی، امین حق‌نیا و سیده شیما محمدی اعضای تیم داوری در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • چشمک به سکوی سوم با درخشش تکراری امیر غفور
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی