Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-در پی تناقض در اظهارات مسئولان اماراتی و اسرائیلی درباره فروش تسلیحات نظامی پیشرفته به ابوظبی به عنوان یکی از بندهای توافق صلح میان دو طرف، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: مخالف فروش جنگنده های اف ۳۵ ساخت آمریکا به امارات هستیم.

مساله فروش جنگنده های اف ۳۵ آمریکایی به موضوعی جنجالی تبدیل شده است از یک سو امارات تاکید دارد که این امر یکی از بندهای توافق سازش با اسرائیل است و از دیگر سو تل آویو بارها اعلام کرده چنین بندی در توافق صلح با امارات نیست و موضعش درباره عدم فروش جنگنده های اف ۳۵ تغییری نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آمریکا نیز به عنوان میانجی این توافق تصمیم در این باره را به رضایت طرف اسرائیلی منوط کرده است.

پیش از این انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه اعلام کرد، توافق با رژیم صهیونیستی باید همه موانع پیش روی فروش اف ۳۵ به امارات را رفع کند.

وی در مصاحبه با مجله "آتلانتیک" گفت، کشورش برای خریداری اف۳۵ از چند سال پیش درخواست های قانونی ارائه کرده و موافقتش با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باید همه موانع پیش روی آمریکا را برای اقدام به فروش بردارد.

در همین باره ایسنا به نقل از روزنامه رای الیوم نوشت: در پی امضای توافق عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل با میانجیگری آمریکا، گزارش هایی درباره مفاد این توافق منتشر شد که برخی از آن ها از وجود بند محرمانه درباره فروش تسلیحات جنگی پیشرفته به امارات و جنگنده های اف ۳۵ آمریکایی به این کشور در ازای سازش با تل آویو حکایت داشت.

انتشار این گزارش ها توسط رسانه های عبری زبان، واکنش های زیادی را از سوی مسئولان اماراتی و اسرائیلی به دنبال داشت و درحالی که مقامات اماراتی مدعی بودند فروش تسلیحات پیشرفته ده ها میلیاردی از شروط این توافق بوده مقامات تل آویو بارها در بیانیه های جداگانه اعلام کردند چنین بندی در توافق سازش نیست و اسرائیل تغییری در موضع خود مبنی بر عدم تجهیز کشورهای خاورمیانه به سلاح های پیشرفته نداده است.

در همین راستا  ایلی کوهن، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز جمعه تاکید کرد که این رژیم با هرگونه برتری نظامی کشورهای منطقه و فروش جنگنده های اف ۳۵ آمریکایی به امارات مخالف است.

کوهن پیشتر هم در مصاحبه ای موافقت تل آویو با فروش این جنگنده ها به امارات را رد و تاکید کرده بود که شخصا با این معامله مخالف است و هیچ کس در دولت اسرائیل با این توافق نامه ها موافق نیست.

این مقام اسرائیلی تاکید کرد که توافق صلح اسرائیل با امارات که تحت نظارت آمریکا صورت گرفت شامل هیچگونه سلاحی نیست.

وی گفت: هیچ بند محرمانه یا توافق ضمنی در این باره وجود ندارد و ما با فروش هرگونه سلاحی که به برتری نظامی اسرائیل در منطقه پایان دهد مخالفیم.

اخیرا نیز دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای مفصل تاکید کرده بود که توافق عادی سازی با امارات شامل فروش جنگنده های اف ۳۵ آمریکایی نیست.

روزنامه اورشلیم پست نیز به نقل از منابعی در کاخ سفید نوشت که همه چیز در توافق امارات و اسرائیل علنی است و هیچ الحاقیه محرمانه ای درباره فروش سلاح وجود ندارد.

مذاکرات بدون اطلاع گانتس

در همین حال  شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد، در پی مذاکرات مستقیم مئیر بن شابات، رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم با عمیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پیرامون امکان تجهیز ابوظبی به جنگنده‌های اف ۳۵، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و بن شابات نامه ای اعتراضی فرستاد و نسبت به عدم اطلاع رسانی به او و نیز رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در خصوص این موضوع اعتراض کرد.

این شبکه اعلام کرد، بن شابات با نورکین درباره موضوع دستیابی امارات به جنگنده‌های آمریکایی مشورت کرده اما به وی اطلاع نداده است که این مساله بسیار گسترده تر بوده و توافق صلح با رژیم صهیونیستی را شامل می شود و فرمانده کل نیروهای مسلح این رژیم هم موضع ثابت ارتش اسرائیل مبنی بر عدم فروش تسلیحات پیشرفته به ویژه جنگنده ها به کشورهای عربی را اعلام کرده است.
 

تلاش مخفیانه کوشنر

در حالی که رژیم صهیونیستی اعلام کرده به هیچ وجه با فروش تسلیحات پیشرفته به کشورهای منطقه موافق نیست، سی ان ان فاش کرد مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا به صورت محرمانه برای فروش سلاح‌های پیشرفته از جمله جنگنده‌های اف۳۵ به امارات تلاش می‌کند.

سی ان ان در گزارشی فاش کرد، تلاش‌های محرمانه جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای فروش سلاح‌های پیشرفته از جمله جنگنده‌های اف۳۵ به امارات موجب آشفتگی آژانس‌های متخصص و کمیته‌های کنگره که معمولا مسئول این نوع قراردادها هستند، شده است.

این شبکه اعلام کرد: کوشنر از مذاکرات محرمانه با امارات حمایت می‌کند. این مذاکرات به رهبری مدیر امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی برگزار می‌شود.

این شبکه به نقل از مسئولان وزارت خارجه و تعدادی از معاونان کنگره اعلام کرد محدودیت‌های شدیدی که بر جزئیات مذاکرات با امارات اعمال شده، در دولت آمریکا تفرقه ایجاد کرده است.

ترامپ اخیرا اعلام کرد عملیات فروش احتمالی به امارات در دست بررسی است. امارات پول کافی برای پرداخت بهای سلاح‌ها را دارد.

این درحالی است که دولت اسرائیل بارها از زبان مسئولان مختلف این رژیم اعلام کرده که با فروش هرگونه تسلیحات پیشرفته که به "برتری" نظامی این رژیم در منطقه پایان دهد مخالف است.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفته بود کشورش مایل است جنگنده‌های اف۳۵ را خریداری کند.

وی گفت امارات از شش سال پیش درخواست خرید این جنگنده‌ها را داده است.

قرقاش ارتباط خرید جنگنده‌ها با توافق عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آیو را تکذیب کرد.

اخیرا نیویورک تایمز نوشت که ارتش امارات گزارش محرمانه‌ای را از مسئولان آمریکایی درباره پیشرفته‌ترین جنگنده‌ها در جهان دریافت کرده است. بند محرمانه‌ای در معامله عادی‌سازی روابط با اسرائیل درباره دستیابی امارات به سلاح پیشرفته وجود دارد که موجب خشم در تل‌آیو شده است چراکه به عقیده آن‌ها این مسئله برتری نظامی اسرائیل در منطقه را تهدید می‌کند.

به موجب قانون آمریکا فروش سلاح باید  برتری نظامی اسرائیل را در نظر بگیرد.

به رغم اینکه گفته می شود ارتباطی میان صحبت درباره فروش سلاح به امارات با توافق عادی‌سازی روابط وجود ندارد اما مسئولان آمریکایی می‌گویند این توافق راه را برای مذاکرات هموار کرد.

به گفته منابع کوشنر به صورت مستقیم در مذاکرات با امارات و اسرائیل در دوره‌ای که این توافق امضا شد، شرکت کرد.

دو تن از معاونان کنگره اشاره کردند که فروش هرگونه جنگنده‌ای نیاز به بررسی جدی از سوی کنگره دارد. به کمیته‌های ویژه این قراردادها درباره فروش سلاح به امارات خبر داده نشده است.

طرف‌هایی در کنگره ناخرسندی خود را از عدم مشورت با آن‌ها درباره این موضوع اعلام کردند.

یکی از اعضای دموکرات سنای آمریکا گفت: در صورتی که ترامپ همچنان اعتراضات اسرائیل را نادیده بگیرد و برای قرارداد تلاش کند کنگره قطعنامه‌ای را درباره مخالفت با فروش جنگنده‌ها به امارات صادر خواهد کرد. این جنگنده‌ها دارای آخرین سطح از تکنولوژی هستند که "برتری" نظامی اسرائیل را تهدید می‌کند. برای همین معامله بزرگی است.

به گفته سی ان ان، دفتر وزارت خارجه که درباره معاملات سلاح تصمیم می‌گیرد در جریان این معامله قرار نگرفته است.

معاملات سلاح که شامل سامانه‌های دفاعی پیشرفته است به سال‌ها مذاکره نیاز دارد تا به هدف خود برسد.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جنگنده های اف ۳۵ آمریکایی جنگنده های اف ۳۵ آمریکا فروش جنگنده های اف ۳۵ تسلیحات پیشرفته عادی سازی روابط توافق عادی سازی رژیم صهیونیستی فروش جنگنده ها نظامی اسرائیل فروش تسلیحات درباره فروش برتری نظامی اعلام کرده فروش سلاح توافق صلح سلاح ها تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه تایمز اسرائیل نوشت: اودی لوی پس از ۳۵ سال فعالیت در اطلاعات اسرائیل در سال ۲۰۱۶ از سمت ریاست واحد جنگ اقتصادی موساد کنار رفت. وی دهه‌ها را صرف تحقیق در مورد جریان‌های پولی کرده که امکان بقای دشمنان اسرائیل به ویژه حماس، حزب‌الله و ایران را فراهم می‌کند.

لوی گفت: تل‌آویو باید از ائتلافی که برای دفع حمله مستقیم اخیر تهران به اسرائیل گردهم آمده، استفاده کند تا جریان پول جهانی را که شاهرگ حیات ایران است و اجازه دور زدن تحریم‌های آمریکا را می‌دهد، متوقف کند.
تایمز اسرائیل می‌افزاید: در شب بین ۱۳ و ۱۴ آوریل (۲۵ و ۲۶ فروردین)، ایران در یک حمله بی‌سابقه، در پاسخ به حمله ادعایی اسرائیل به سوریه، صدها موشک بالستیک و کروز را در کنار صدها پهپاد به اسرائیل شلیک کرد.

لوی خاطرنشان کرد: در آن شب اتفاق جدیدی در خاورمیانه و جهان رخ داد. ما ائتلاف جدیدی داریم که شامل عربستان‌، امارات‌، بحرین، اردن، اسرائیل، آمریکا، آلمان، فرانسه و بریتانیاست و اینها دقیقاً همان بازیگرانی هستند که اگر بخواهیم به یک نتیجه استراتژیک در برابر ایران برسیم، نه فقط برای تنبیه آن، بلکه برای تغییر وضعیت خاورمیانه با اعمال جنگ. اعضای ائتلاف ضدایرانی باید با اسرائیل همکاری کنند تا شبکه‌ مالی ایران را از بین ببرد.

به نوشته تایمز اسرائیل، ایده اعمال جنگ اقتصادی علیه تهران البته جدید نیست. جمهوری اسلامی از زمان انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ تحت تحریم‌ها قرار داشت و با آغاز برنامه هسته‌ای تهران در دهه ۲۰۰۰ تشدید شد.
لوی گفت: ایرانی‌ها برای سال‌ها، تحت هماهنگی قاسم سلیمانی، زیرساخت‌های باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کردند و قادر به انتقال پول در سراسر جهان برای ادامه تأمین مالی تمام زیرساخت‌های خارجی در سراسر خاورمیانه و پروژه هسته‌ای خود شدند. تحریم‌ها علیه ایران تا حد زیادی بی‌اثر بوده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان احساس کردند که تحریم‌های آمریکا انگیزه سیاسی دارد، خاطرنشان کرد: علاوه ‌بر این، کشورهای اروپایی احساس کردند که تحت فشار زیادی در تجارت با ایران قرار گرفته‌اند و حتی مجازات می‌شوند، در حالی که آمریکا هیچ تحریمی را علیه سایر کشورهایی که منافعی مانند قطر دارند، اعمال نمی‌کند.

تایمز اسرائیل نوشت: طبق گزارش‌ها، ایران به طور فزاینده‌ای در دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده بر صادرات نفت مهارت یافته و موفق شده است. در جلسه استماع کنگره آمریکا در ماه دسامبر گذشته، کلر یونگمن رئیس ستاد متحد علیه ایران هسته‌ای (UANI)، فاش کرد که تهران درآمد نفتی خود را از سال ۲۰۲۰ چهار برابر کرده است از سال ۲۰۲۱ توانسته بالغ بر ۸۰میلیارد دلار درآمد نفتی پس‌انداز کند. یونگمن خاطرنشان کرده بود که چین، بزرگ‌ترین خریدار غیرقانونی نفت ایران است. نفت بیشتر از طریق «ناوگان اشباح» متشکل از کشتی‌هایی که ایران با ترفندهای خود آنها را غیرقابل ردیابی می‌کند، صادر می‌شود. این ناوگان‌، متشکل از حدود ۳۰۰ نفتکش خارجی و دارای پرچم خارجی است.

به نظر می‌رسد چین نقش برجسته‌ای در کمک و حمایت از جمهوری اسلامی در دور زدن تحریم‌ها ایفا کند و این کار را فقط از طریق خرید نفت انجام نمی‌دهد. رسانه‌های اپوزیسیون ایران از قراردادهای پرسود مخابراتی بین تهران و پکن رونمایی کرده‌اند.
از سوی دیگر پروژه ویکیران نیز صدها هزار سند افشاشده از سازمان‌ها و صنایع دولتی ایران را جمع‌آوری و منتشر کرده که شبکه انتقال پول ساخته‌شده توسط ایران را افشا می‌کند؛ اینکه چگونه ایرانی‌ها پول را از بانک مرکزی به صرافی‌ها در ایران منتقل می‌کنند و از آنجا تحت پوشش شرکت‌های چینی، هنگ‌کنگی یا کشورهای دیگر، حساب‌های بانکی در چین باز می‌کنند و سپس پول را از آنجا به ویژه به امارات منتقل می‌کنند. همه اینها با همکاری کامل سیستم بانکی در کشورهای غربی، حتی در ایالات‌متحده اتفاق می‌افتد.

کارشناس سابق موساد افزود: در همه این سال‌ها، پول به صورت آزادانه و بدون مزاحمت به ایران منتقل و استفاده شده است. شبکه مالی مخفی ایران برای سال‌ها یک راز آشکار بوده، افزود: گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که حتی مبالغ هنگفتی نیز از طریق مؤسسات مالی غربی برای ایران ترانزیت شده است.

فایننشال‌تایمز فوریه گزارش داد که ۲ بانک بزرگ لویدز و سانتاندر در انگلیس، حساب‌هایی را در اختیار برخی شرکت‌های بریتانیایی قرار داده‌اند. این شرکت‌ها به طور مخفیانه متعلق به شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) بودند؛ شرکت ایرانی که آمریکا آن را به جمع‌آوری صدها میلیون دلار برای سپاه متهم کرده است.

شرکت مذکور، از شرکت‌های مستقر در بریتانیا برای انتقال پول از شرکت‌هایی که در چین و در ابتدای این زنجیره انتقال پول قرار داشتند، استفاده می‌کرد.
به نوشته تایمز اسرائیل، همین واقعیت که یک شرکت متعلق به جمهوری اسلامی توانسته آزادانه در لندن، یعنی در قلب سیستم مالی جهان فعالیت کند، برای لوی گیج‌کننده است.

کد خبر 847329 منبع: کیهان برچسب‌ها ایران و اسرائیل موساد خبر ویژه تحریم

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است