Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:03:53 GMT

توزیع مرغ منجمد به قیمت مصوب در خوزستان از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۷۴۰۶

توزیع مرغ منجمد به قیمت مصوب در خوزستان از سرگرفته شد

حمید بدوی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:توزیع مرغ منجمد به وزن ۴۰۰ تن با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بدون محدودیت ، به قرار هرکیلوگرم ۱۲۹هزار ریال در محل سردخانه و ۱۳۵هزار ریال در مراکز خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مرحله نخست توزیع مرغ منجمد در استان به وزن ۳۰۰تن به پایان رسید افزود:ذخایر مرغ منجمد خوزستان در وضعیت مناسبی قرار دارد و اداره کل پشتیبانی امور دام و سازمان صمت خوزستان مصمم به ادامه تزریق مرغ منجمد تا تنظیم بازار این فراورده پرمصرف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     
بدوی با اشاره به اینکه توزیع مرغ منجمد بر روند کاهشی قیمت مرغ کشتار روز در یک ماه اخیر موثر بوده است افزود:قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار روز نباید بیشتر از ۱۵۰هزار ریال باشد.
بدوی با اشاره به افزایش بهای مرغ کشتار روز در ۲ ماه اخیر در سطح استان  اظهار داشت: افزایش قیمت مرغ کشتار روز یک موضوع کشوری است و علت اصلی آن به کاهش جوجه ریزی در سطح مرغداری‌ها و افزایش بهای نهاده‌ها برمی‌گردد که در دوره جدید با افزایش جوجه‌ریزی و افزایش عرضه این فراورده پروتئینی ، شاهد تعدیل و کاهش قیمت مرغ کشتار روز در بازار خواهیم بود.
در ۲ ماه اخیر افزایش غیرمنتظره و بی سابقه بهای مرغ کشتار روز در خوزستان ، بازار این فراورده پرمصرف را به شدت ملتهب و نابسامان کرد به گونه‌ای که بهای هر کیلوگر مرغ تا ۲۰۰هزار ریال نیز رسید.
هم اکنون در بازار اهواز هرکیلوگرم مرغ کشتار روز بین ۱۶۰ تا ۱۷۰هزار ریال عرضه می‌شود و به نظر می‌رسد عرضه مرغ منجمد در کاهش نسبی مرغ آماده طبخ موثر بوده است.
قیمت مرغ کشتار روز در خوزستان در مقایسه با استان‌های همجوار همچون لرستان حدود ۱۰هزار ریال گران‌تراست که این خود بر التهاب بازار این فراورده پروتئینی افزوده است.
مصرف سالانه مرغ در خوزستان حدود ۱۰۰هزار تن است که حدود ۶۵هزار تن در استان تولید و بقیه نیاز استان به این فراورده پرمصرف از دیگر استان‌ها به خصوص اصفهان ، لرستان ، مرکزی و فارس تامین می‌شود.

مرغداری صنعتی در خوزستان به علت شرایط سخت آب و هوایی و افزایش هزینه‌ها و بیماری‌ها با چالش‌هایی همراه است و بسیاری از مرغداری‌های سطح استان در فصل تابستان با مشکلات زیادی رو به رو هستند.

برچسب‌ها گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام کشور قیمت مرغ کشتار روز مرغ کشتار روز توزیع مرغ منجمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان مزبور روز یکشنبه افزود: این دستگاه با هدف برنامه ریزی و پایش، کنترل و آمارگیری تعداد کشتار در کشتارگاه های طیور و جلوگیری از کشتار بی رویه و کمبود گوشت و پروتئین در سطح کشور تولید شده است.

مهدی شیدایی ادامه داد: شمارش کشتار ماکیان و نصب دستگاههای مانیتورینگ در کشتارگاه‌های طیور و ارسال اطلاعات برای ادارات جهاد کشاورزی، دامپروری و غیره می تواند نقشی مهم و راهبردی در تامین گوشت مصرفی، خوراک طیور و پشتیبانی کشاورزی داشته باشد.

وی توازن نبودن تولید و مصرف گوشت طیور را از مشکلات مهم برشمرد و گفت: مانیتورینگ همزمان میزان تولید گوشت گرم همه استان‌ها در یک صفحه با قابلیت نظارت و کنترل توسط مسوولان و دست اندرکاران بخش زیادی از مشکلات را رفع می کند.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: این دستگاه که توانایی شمارش انواع کشتار شامل، مرغ، بوقلمون، بلدرچین، شتر مرغ و غیره را دارد، هم اکنون بر روی سه کشتارگاه «سپید بال، سیمین بال و زرین بال» بستک شهرستان گناباد و استان خراسان رضوی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شیدایی اضافه کرد: این دستگاه توانایی اتوماسیون خطوط کشتارگاه و سردخانه هوشمند و پس از کشتار طیور نیز دستگاه‌های اندازه گیری دما ویژه مرحله بسته بندی و سردخانه و همچنین دستگاه های مخصوص اندازه گیری دما بصورت برخط (آنلاین)، ویژه حمل طیور تا مقصد را دارد.
۳۰ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فناوری گناباد مشغول فعالیت هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۸ اردیبهشت
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • نرخ ارز امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • آخرین قیمت طلا، سکه و دلار تا پیش از امروز ۱۷ اردیبهشت
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • شرایط فروش قسطی جک J۴ و کی ام سی T۸ اعلام شد
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • نرخ ارز امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات
  • قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ جدول