Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@12:27:41 GMT

انتشار فراخوان پنجمین دوره پروژه «چهارفصل تئاتر ایران»

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۷۴۰۷

انتشار فراخوان پنجمین دوره پروژه «چهارفصل تئاتر ایران»

به گزارش خبرگزاری مهر، ایوب آقاخانی مدیر دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و طراح و مدیر پروژه‌ جامع ملی «چهارفصل تئاتر ایران» خبر از انتشار فراخوان پنجمین فصل از دور نوین پروژه «چهارفصل تئاتر ایران» با عنوان «مدافعان سلامت» داد.

در متن فراخوان که از جانب دبیرخانه این رویداد منتشر شده، آمده است:

«دفتر مطالعات و پژوهش های مرکز هنرهای نمایشی حوزه  هنری با  افتخار از کلیه علاقه مندان نمایشنامه نویسیِ خارج از پایتخت دعوت می کند ایده های اولیه و موجز خود را برای شرکت در این فصل از پویش ملی و آموزش سراسری نمایشنامه نویسی «چهارفصل تئاتر ایران» در اختیار دبیرخانه پروژه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزگار کنونی، روزگار مقاومتی دیگرگونه و شرایط جهانی و قطعاً کم نظیر در تاریخ بشری است. پاندمیِ بیماریِ جهانی، موقعیتی را برای ما رقم زده که بی شک حضور خردمندانه در آن به خروج فاتحانه از آن کمک خواهد کرد. در چنین شرایطی بدیهی است که هیچ بازوی خردورزی در جامعه وجود ندارد که فاقد مسئولیت و رسالت باشد. اینجاست که جایگاه قلم، نویسندگی و هنر مقدس نمایشنامه نویسی هم به اندازه توان و امکانش بروز پیدا می کند و رخ می نماید. اینجاست که نویسندگان نمی توانند وجه آگاهی بخشیِ خود یا امکان نیرومند کردن بازوهای مقاومت در برابر مشکلات را به نیت پیروزی در این نبرد نابرابر، به واسطه قلم خود و با توسعه آگاهی عمومی نادیده بگیرند. از این رو، دبیرخانه «پروژه جامع ملی آموزش درام نویسی چهارفصل تئاتر ایران» تصمیم بر آن گرفت تا با هدف تکریم زحمات و جانفشانی های کادر درمان و پزشکی کشور و با رسالت ذره بین گرفتن روی شرایط حساس کنونی در جامعه، فراخوان پنجمین فصل خود را در دور نوین با عنوان «مدافعان سلامت» منتشر کند. علاقه مندان مقیم شهرستان ها می توانند ایده های اولیه خود را برای نگارش نمایشنامه تا پایان شهریور ۱۳۹۹ به نشانی sahnemagazine@yahoo.com ارسال کنند.

شایان ذکر است ایده های واصله می توانند بر مبنای مستندات، براساس زندگی شخصیت های فعال در کادر درمانی، شهدای جامعه پزشکی یا اساسا بر مبنای تخیل باشد. بدیهی است تکریم چهره هایی از شهدای راه سلامت با تکیه بر مستندات هم می تواند بخشی کوچک از جانفشانی های عظیم هموطنانِ پزشک، پرستار و کادر درمانی را با زاویه ای معتبرتر ستایش کند که مورد نظر این پروژه نیز هست، اما محدودیتی برای ایده پردازی تعریف نشده است.

توضیح تکمیلی اینکه، مثل همیشه، فرایند این فصل از پروژه مانند فصول دیگر در سه مرحله تعریف شده است؛ دریافت ایده، برگزاری کارگاه های فصلی و بازنویسی نهایی.

متون برگزیده این فصل نیز از طریق دبیرخانه این پروژه به انتشارات سوره مهر جهت چاپ معرفی خواهند شد.

به امید تابش دوباره خورشید سلامت بر پهندشت سرزمین مان.»

چهارمین کارگاه های فصلی دور نوین از پروژه «چهار فصل تئاتر ایران» با عنوان «شهدای مقاومت» هفته آخر مرداد به صورت مجازی برگزار شد.

کد خبر 5004786 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: مدافعان سلامت نمایشنامه نویسی پروژه چهار فصل تئاتر ایران ایوب آقاخانی حوزه هنری تئاتر ایران فیلم کوتاه محرم 99 موسیقی ایرانی ویروس کرونا برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی موسیقی نواحی سازمان صداوسیما شبکه پنج سیما رادیو نمایش آلبوم موسیقی فیلم مستند چهارفصل تئاتر ایران فصل تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص‌های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدف‌گذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف خراسان شمالی، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز و تجهیزات درمانی استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسکلت‌بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته نیز به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت‌های موجود در خراسان شمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های در حال انجام بر اساس نیازسنجی و بر حسب نیاز خراسان شمالی پیگیری و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های بزرگ‌تر در حوزه‌های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در بخش سلامت با پیگیری‌های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدف‌گذاری و در حال اجرا است.

کد خبر 6090450

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان