Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در حالی که ۱۰ روز دیگر کشت محصول راهبردی کلزا شروع می‌شود، دولت هنوز قیمت خرید تضمینی این محصول را اعلام نکرده و کشاورزان در این حوزه بلاتکلیف هستند. - اخبار استانها -

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین دلیل محقق نشدن 50 درصد از ظرفیت کشت کلزا در استان را قیمت پایین خرید تضمینی آن در سال زراعی اخیر دانست و اظهار داشت: چون قیمت خرید تضمینی که شورای اقتصاد برای خرید کلزا تعیین کرد، قیمت پایینی بود، کشت آن برای کشاورزان ما توجیه اقتصادی نداشت و آنها علاقه‌ای به کشت کلزا نشان  ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه‌ّ‌های بلندپروازانه وزیر سابق جهاد کشاورزی در تدوین برنامه کشت کلزا افزود: وزیر سابق جهاد کشاورزی در سال 1398 برنامه‌ای را اعلام کرد که بر طبق آن باید کلزا در 12 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان قزوین کشت می‌شد که اصلاً شدنی نبود و امسال وزارت‌خانه این هدف‌گذاری را تعدیل کرده است.

خمسه ادامه داد: از طرفی هم با توجه به اینکه کشت کلزا کشت جدیدی است، بسیاری از کشاورزان سنتی ما با آشنا نیستند. ضمن اینکه سال گذشته حجم بالایی از کشت کلزای استان قزوین در اثر سیل از بین رفت و کلزاکاران ما دیگر کلزا نکاشتند که سبب شد فقط 50 درصد از ظرفیت کشت کلزا در استان محقق شود.

رشد 10 درصدی خرید تضمینی گندم در قزوین/ 184 هزار تن گندم ‌خریداری شد‌بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در تاکستان قزوین ساخته می‌شوددولت پول کلزاکاران گلستانی را پرداخت نکرد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه امسال 7 هزار و 260 تن کلزا از کشاورزان قزوینی خریدیم، یادآور شد: باز امسال هم نگران هستیم که با کاهش سطح زیرکشت کلزا در سطح استان مواجه شویم؛ چرا که دولت هزینه خرید تضمینی کلزا از کشاورزان را با 2 ماه تاخیر پرداخت کرد؛ در حالی که هزینه خرید گندم را با یک فاصله 5 تا 10 روزه پرداخت کرد.

خمسه با یادآوری اینکه کشت کلز کشتی مدیریت‌پذیر است، گفت: کشت کلزا اهمیت راهبردی برای کشور دارد؛ چرا که میزان واردات روغن مایع در کشور ما بسیار بالاست و این محصول هم منبع اصلی تولید روغن مایع محسوب می‌شود. بنابراین دولت باید شرایطی را فراهم کند که بتوانیم کلزا را در حد توان استان قزوین کشت کنیم.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین کشاورزی بیشتر بخوانید... رشد ۱۰ درصدی خرید تضمینی گندم در قزوین/ ۱۸۴ هزار تن گندم ‌خریداری شد‌ وعده جدید دولت به کلزاکاران گلستانی؛ بخشی از مطالبات تا پایان خرداد واریز می‌شود بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در تاکستان قزوین ساخته می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... رشد ۱۰ درصدی خرید تضمینی گندم در قزوین/ ۱۸۴ هزار تن گندم ‌خریداری شد‌ وعده جدید دولت به کلزاکاران گلستانی؛ بخشی از مطالبات تا پایان خرداد واریز می‌شود بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور در تاکستان قزوین ساخته می‌شود واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین کشاورزی پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ سمنان| پشت صحنه سریال فاخر "سلمان فارسی" به روایت تصاویر ۲ جزئیات بازداشت گسترده اعضای شورای‌شهر و مدیران سابق شهرداری ساری/ متهمان "پرونده سلمانشهر" دستگیر شدند ۳ تصادف خونین در محور سبزوار - جوین/ ۱۳ نفر کشته و ۱۱ نفر مصدوم شدند ۴ استانداری البرز هزینه یکساله نوزادان ۶ قلوهای کرجی را تقبل کرد ۵ کوهنورد ایرانی پرچم "یا حسین(ع)" را بر فراز بلندترین قله کشور عراق به اهتزاز درآورد ۶ گذری در قدیمی‌ترین مسجد قم از دریچه دوربین ۷ آیت‌الله علم‌الهدی: عزاداری سنتی میسر نیست "مبتکرانه" عزاداری شود ۸ ماموستا رستمی: امام حسین(ع) اسوه اخلاق، کرامت، سخاوت و الگوی جامعه بشریت است مهمترین اخبار استانها گفت‌وگوی تسنیم با مداحی که هزاران مخاطب "جوان دانشگاهی" دارد / برگزاری عزاداری با لبیک به فرمایشات امام خامنه‌ای + فیلم گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشکی ‌که می‌خواست گل‌فروش شود / همیشه منتظر معجزه الهی برای بیماران هستم گزارش ویدئویی| چرایی اهمیت مسجد در دنیای امروز/ نقش راهبردی مساجد در تحکیم بنیان جامعه دینی و رشد فضایل اخلاقی اختصاصی| آلودگی ‌کارخانه "سرب و روی" تایید نشد / واگذار‌ی مدیریت پسماند روی به" قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌" + فیلم مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند متن طرح دو فوریتی نمایندگان برای خروج خودکار از برجام با فعال شدن مکانیسم ماشه یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند جزئیات مدل‌های ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین کشاورزی استانداری قزوین کشاورزی جهاد کشاورزی خرید تضمینی استان قزوین کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: برداشت گندم، جو و کلزا از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول  تولید شود.
حسن مرادی بیان کرد: امسال در شهرستان گراش، هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۱۵۰ هکتار جو و ۵۰ هکتار کلزا کشت شده است.
به گفته وی؛ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال قریب به ۶ هزار تن گندم، ۵۰۰ تن جو و ۱۵۰ تن کلزا از مزارع برداشت خواهد شد.
مرادی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به وضعیت خشکسالی ، مشکلاتی برای کشاورزان ایجاد شد، اما بارندگی‌های آخر فصل برای کشاورزی مطلوب بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مرکز خرید گندم شهرستان گراش واقع در بخش ارد به‌صورت شبانه روزی آماده دریافت محموله‌های گندم کشاورزان شهرستان است.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش