Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیداحد میکاییل‌زاده شب گذشته در برنامه «نقد سینما» با بیان اینکه ما هر گونه آمادگی را برای برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت داشتیم، گفت: در نهایت با توجه به شیوع کرونا و توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی تصمیم بر این شد فعلا بخش نخست جشنواره در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه به صورت آنلاین برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و زیرساخت‌ها مهیا شده تا به بهترین شکل جشنواره به صورت آنلاین که تجربه نخست این مدل برگزاری است، انجام شود، اظهار داشت: در شیوه برگزاری آنلاین بخش دبیرخانه همچنان به فعالیت اصلی خود ادامه می‌دهد؛ اما مراسم افتتاحیه، اختتامیه، رویدادها، نشست‌ها و نمایش‌ها که با حضور فیزیکی اهالی سینما و هنرمندان برگزار می‌شد، در پلت‌فرم جشنواره به‌صورت آن‌لاین ارائه خواهند شد.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، افزود: قطعاً برگزاری آنلاین جشنواره و موفقیت این نوع برگزاری سبب می‌شود در آینده و در دوران پساکرونا نیز این رویه به دلیل کاهش هزینه و نقشی که در جذب بیشتر مخاطب دارد، ادامه پیدا کند.

میکائیل‌زاده با تاکید بر اینکه در شیوه آنلاین، کیفیت برگزاری ارتقاء می‌یابد، ادامه داد: به دلیل بکارگیری فضاهای مجازی رسانه‌ای و اجتماعی در بستر اینترنت برای تبلیغات و معرفی جشنواره، می‌توان جشنواره را با مخاطب بیشتر برگزار کرد.

وی درباره میزان آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره با توجه به محدودیت‌هایی که کرونا ایجاد کرده است، گفت: استقبال خیلی خوبی از شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شد بطوری که حتی از پیش‌بینی‌های اولیه در دبیرخانه هم فراتر رفت. بیش از ۴۴۰۰ عنوان فیلم تا این لحظه در دو بخش ملی و بین‌المللی به این جشنواره ارسال شده است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با بیان اینکه جشنواره امسال در هر ۸ بخش خود به‌صورت کاملاً بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: مهلت ارسال آثار تمدید شده است و در بخش اول که در هفته دفاع‌مقدس در شهریور برگزار می‌شود، تا ۱۰ شهریورماه و در بخش دوم که در هفته بسیج در آذرماه برگزار خواهد شد، افراد تا ۳۰ مهر فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

میکائیل‌زاده درباره مقایسه آثار رسیده به این دوره از جشنواره نسبت به دوره قبل، افزود: چون همچنان فرصت ارسال آثار وجود دارد نمی‌توان درباره تعداد آثار در این دوره با دوره قبل مقایسه انجام داد اما تا این لحظه نسبت به دوره قبل، رشد چشمگیری را در ارسال آثار شاهدیم.

وی درباره بخش‌های جدید جشنواره نیز توضیح داد: با توجه به سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، امسال بخش سیدالشهداء مقاومت نیز به شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اضافه شده که این بخش نیز به‌صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و تاکنون ۲۰۰ فیلم کوتاه، مستند و نماهنگ از ایران و دیگر کشورها به دبیرخانه ارسال شده که حاکی از استقبال خوب مخاطبان از این بخش است.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت درباره نشان رسول که امسال در دل جشنواره فیلم مقاومت اهدا خواهد شد، گفت: نشان رسول یکی از برنامه‌های انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس است که قرار بود در اسفندماه سال‌ گذشته همزمان با سالگرد مرحوم رسول ملاقلی‌پور، به سینماگر خلاق در حوزه دفاع‌مقدس و مقاومت اعطا شود اما این برنامه به دلیل شیوع ویروس کرونا به تأخیر افتاد. این نشان که مقرر است هر ساله اعطا شود، امسال در شهریورماه و در حین برگزاری بخش اول شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعطا خواهد شد.

برچسب‌ها جشنواره فیلم مقاومت هفته دفاع مقدس اکران آنلاین رسول ملا قلی پور قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم مقاومت هفته دفاع مقدس اکران آنلاین قاسم سلیمانی جشنواره فیلم مقاومت هفته دفاع مقدس اکران آنلاین قاسم سلیمانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت دفاع مقدس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان

اولین جشنواره ایران دانا با هدف ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و وزارت دادگستری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، چهل و دومین نشست شورای سیاست‌گذاری ملی مالکیت فکری به ریاست امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای ملی سیاست‌گذاری مالکیت فکری برگزار و جزئیات فرآیند برگزاری اولین جشنواره اقتصاد دانش‌بنیان و نوآور «ایران دانا» که با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و وزارت دادگستری برگزار می‌شود مورد بررسی قرار گرفت.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری در این نشست ضمن تشکر از اعضای شورای سیاست‌گذاری ملی مالکیت فکری در خصوص حمایت از این جشنواره و نقش‌آفرینی مؤثر در آن، اظهار داشت: علاوه بر حفظ شفافیت و دقت در فرایند داوری و انتخاب برگزیدگان، محتوا و اثرگذاری و خروجی جشنواره ملی ایران دانا نیز باید در مرکز توجه قرار گیرد.

آزمندیان مدیرکل حمایت از مالکیت صنعتی وزارت دادگستری نیز در این نشست و در سخنانی اظهار داشت: مخاطبان جشنواره ملی ایران دانا به دو دسته شرکت‌های دانش‌بنیان شامل ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در مقیاس‌های مختلف و اجزای زیست‌بوم فناوری و نوآوری شامل پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و... تقسیم می‌شوند.

وی با تأکید بر حفاظت از اسرار تجاری شرکت‌ها و اطلاعات خصوصی آنها در طول فرایند برگزاری این جشنواره، افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره فراهم آمدن فرصتی برای تمام بازیگران فعال در حوزه علم، فناوری و نوآوری در کشور برای ارایه دستاوردهای خود از تجاری‌سازی و بهره‌مندی از مالکیت فکری است.

ملکی‌فرمعاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با اشاره به اینکه بعد از تصویب قانون دانش‌بنیان حرکت جدیدی در دولت شکل گرفته و امروز حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند، گفت: دولت در تلاش است سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد کل کشور به ۷ درصد برسد، بر این اساس استفاده از همه ظرفیت‌ها برای ترویج گفتمان اقتصاد دانش‌بنیان ضروری است.

موسوی، دبیر اجرایی جشنواره نیز در این نشست با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش شرکتی و اجزای اکوسیستم اجرا خواهد شد، افزود: در این جشنواره شرکت‌ها از منظر سازوکار نوآوری، مالکیت فکری، صادرات و اثرگذاری اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جشنواره ایران دانا در نیمه اول تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سامانه اینترنتی جشنواره مراجعه کنند.

هدف از برگزاری این جشنواره که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو شورای سیاست‌گذاری ملی مالکیت فکری برگزار خواهد شد، ارتقای فرهنگ مالکیت فکری در زیست‌بوم نوآوری کشور با تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان است.

در این جشنواره که با فراخوان از ده‌هزار شرکت دانش‌بنیان و سایر بازیگران اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برگزار می‌شود، دو جایزه نوآوری و مالکیت فکری برای بررسی و نشر داستان‌ها و الگوهای موفق شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی از تجاری‌سازی دارایی‌های فکری و بهره‌مندی از امتیازات مالکیت فکری در عرصه ملی و بین‌المللی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره شعر و داستان دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان
  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • تلاش برای اعتلای مفاهیم انسانی اهل بیت (ع) در یک رویداد هنری
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود