Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:16:40 GMT

افتتاح ۷۵ طرح کشاورزی در استان تهران

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۷۷۷۶

افتتاح ۷۵ طرح کشاورزی در استان تهران

«کریم ذوالفقاری» روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با افتتاح این پروژه ها برای ۴ هزار و ۱۴۵ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: با افتتاح این پروژه ها بیش از ۲۳ هزار تن به میزان تولیدات بخش کشاورزی استان افزوده‌می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این طرح ها ۳۱ هزار و ۱۰۰ تن به میزان فرآوری در بخش صنایع تبدیلی افزوده‌می‌شود و همچنین یک هزار و ۳۴۷ هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه نوین آبیاری مجهز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوالفقاری تاکید کرد: همچنین ۱۳ هزار و ۲۳۵ متر کانال و لوله گذاری در اراضی کشاورزی استان تهران احداث می‌شود که از این میزان ۹ پروژه گلخانه ای به مساحت ۳۳۷ هزار متر مربع است که بیش از ۱۰ هزار تن تولید سبزی و صیفی در سال را بدنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از ۶۱۰ میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان سرمایه گذاری که برای اجرای این پروژه ها صورت گرفته، ۵۵۲ میلیارد تومان آن آورده بخش خصوصی، بیش از ۳۰میلیارد تومان تسهیلات از منابع بانکی مختلف و ۲۹ میلیارد تومان اعتبارات دولتی بوده که برای زیر ساخت‌ها هزینه شده‌است.

به گفته ذوالفقاری، در هفته دولت ۵۳ طرح آب وخاک، ۱۲ پروژه درحوزه تولیدات گیاهی، ۷ پروژه در حوزه تولیدات دام و طیور و آبزیان و ۳پروژه در قالب پروژه‌های صنایع غذایی و تکمیلی آماده بهره برداری افتتاح می شود.

استان تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزری است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استانداری تهران سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استانداری تهران سازمان جهاد کشاورزی استان تهران وزارت جهاد کشاورزی استانداری تهران سازمان جهاد کشاورزی استان تهران کشاورزی استان استان تهران پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • افتتاح پروژه مجتمع آبرسانی شهرآباد شهرستان بردسکن
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • کلنگ‌زنی احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو در روز افتتاح هتل ۲ ستاره در ارومیه