Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@14:37:14 GMT

کتیبه آئینی عصر صفوی توسط کانون هنر شیعی بازسازی شد+عکس

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۷۸۰۴

کتیبه آئینی عصر صفوی توسط کانون هنر شیعی بازسازی شد+عکس

‍‍‍‍‍‍

یکی از کتیبه‌های کهن و آئینی دوره صفویه با عنوان «صلوات بر چهارده معصوم علیه السلام» به همت کانون هنر شیعی بازسازی شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم؛ موسم سوگواری و اقامه عزا بر سید و سالار شهیدان؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، یکی از کتیبه‌های کهن و آئینی عصر صفوی با عنوان «صلوات بر چهارده معصوم علیه السلام» به همت کانون هنر شیعی بازسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتیبه برگرفته از نقوش محراب مسجد جامع یزد بوده و با تکنیک کاشی و به خط ثلث خوشنویسی شده است.

دوران صفوی ازجمله دوران پرفروغ هنر و معماری اسلامی-ایرانی در طول تاریخ است و آثار هنری خلق شده در این دوره از جایگاه و اهمیت به‌سزایی برخوردارند.

در ادامه، نسخه بازسازی شده کتیبه «صلوات بر چهارده معصوم» را مشاهده می‌کنید:

پوسترهایی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم+عکسفراخوان رقابتی حروف‌نگاری «لبیک یا حسین» منتشر شدعبدالحمید قدیریان با «هم‌پای نور» به فرهنگستان هنر می‌آید

انتهای پیام/

R1527/P/S4,40/CT1 واژه های کاربردی مرتبط امام حسین (ع) چهارده معصوم ماه محرم خوشنویسی عکس هنرهای تجسمی بیشتر بخوانید... عبدالحمید قدیریان با «هم‌پای نور» به فرهنگستان هنر می‌آید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عبدالحمید قدیریان با «هم‌پای نور» به فرهنگستان هنر می‌آید واژه های کاربردی مرتبط امام حسین (ع) چهارده معصوم ماه محرم خوشنویسی عکس هنرهای تجسمی پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ تقدیر رهبر معظم انقلاب از شعر افشین علا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی ۲ مداحی محمود کریمی در "تکیه سیّار" ۳ سیما تیرانداز روایتگر تلویزیون شد/ پخش "رفیق" از امشب + فیلم ۴ آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است ۵ محرم متفاوت برای هیئت‌های مذهبی/ هیئتی‌ها پای کار اجرای دستورالعمل ستاد کرونا ۶ آیا علی زندوکیلی قاچاق حیوانات وحشی را تبلیغ می‌کند؟ ۷ نوحه‌سرایی خیابانی محمود کریمی در شب دوم محرم + فیلم ۸ آشنایی با زمینه‌های قیام عاشورا/ دلیل سکوت ظاهری امام حسین(ع) در برابر معاویه چه بود؟ مهمترین اخبار فرهنگی هدف اصلی قیام امام حسین(ع) چه بود؟/ فتنۀ دشمنان برای نابودی دین آخرین خبرها از سریال شهید باکری/ نگارش و پژوهش به پایان رسیده است آشنایی با زمینه‌های قیام عاشورا/ دلیل سکوت ظاهری امام حسین(ع) در برابر معاویه چه بود؟ آیا خبر شروع ماه محرم به شهرداری تهران نرسیده است؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند متن طرح دو فوریتی نمایندگان برای خروج خودکار از برجام با فعال شدن مکانیسم ماشه یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند جزئیات مدل‌های ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام حسین ع چهارده معصوم ماه محرم خوشنویسی عکس هنرهای تجسمی امام حسین ع ماه محرم خوشنویسی عکس هنرهای تجسمی چهارده معصوم بازسازی شد امام حسین ماه محرم حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • تصاویر تجهیزات چهارده کشور در روسیه
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • اردیبهشت زمان سفر سرزمین لاله های سر به زیر
  • حسینیه امام خمینی(ره) حال و هوای کلاس درس گرفت
  • کتیبه متفاوت با الهام از تخته‌ کلاس درس در حسینیه امام خمینی(ره) | عکس
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)