Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی نوشت کوته بینی سیاست خارجی آمریکا، در ماجرای سازمان ملل و ایران رخ نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "دانیل دو پتریس" در پایگاه "واشنگتن اگزماینر" در مطلبی با عنوان "کوته بینی سیاست خارجی آمریکا، در ماجرای سازمان ملل و ایران رخ نشان داد" نوشت: مایک پامپئو پنجشنبه علنا نامه ای را به رئیس شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد که شرح می داد چرا ایالات متحده به دنبال روند مکانیزم ماشه در توافق هسته ای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو می گوید ایران تعهدات خود در برجام را نقض کرده بنا بر این منطقی است آمریکا تمام تحریم های اقتصادی را علیه ایران مجددا تحمیل کند.

اگر به این سادگی باشد!

تفسیر واشنگتن از قطعنامه 2231 شورای امنیت با واکنش سرد بقیه اعضای دائمی این نهاد سازمان ملل مواجه شد. روسیه اعلام کرد هیچ مکانیزم ماشه ای وجود ندارد زیرا آمریکا دو سال قبل از برجام خارج شده است. چین تقریبا همان حرف روسیه را تکرار کرد. آلمان، فرانسه و انگلیس سه متحدی که آمریکا معمولا روی آنها حساب می کند با تلاش واشنگتن برای راه اندازی مکانیزم ماشه مخالفت کردند و آن را خطری برای کل سیستم سازمان ملل دانستند.

ترامپ مدتها قبل از اینکه وارد کاخ سفید شود آرزوی نابودی برجام را داشت. منطق حقوقی دولت آمریکا که می گوید ایالات متحده می تواند مکانیزم ماشه برای بازگشت سریع تحریم ها را فعال کند به دلیل آنکه یکی از اعضای اصلی توافق هسته ای بود، کوته بینی آن را هویدا کرد زیرا اگر آنها می خواستند تحریم ها را از طریق توافق هسته ای در سال 2020 بازگردانند احتمالا نباید برجام را در سال 2018 ترک می کردند.

اگر بخواهیم نگاهی وسیعتر داشته باشیم باید بگوییم تصمیم دولت ترامپ برای استفاده از روند مکانیزم ماشه در اینجا اصل موضوع نیست. موضوع این است که {دولت} آمریکا می خواهد جایگاه خود را در شورای امنیت تنزل دهد و باعث تمسخر دیپلماسی ایالات متحده شود.

انتهای پیام/

R36447/P/S8,91,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت اخبار "آمریکا" قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط شورای امنیت اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کدام اعضای شورای امنیت تاکنون درخواست آمریکا علیه ایران را غیرقانونی دانسته‌اند؟ ۲ برایان هوک: برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به اجازه هیچ‌کس نیازی نداریم ۳ شکست و انزوای جدید آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل ۴ یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند ۵ الکاظمی: درباره استقرار نیروهای آمریکایی در خارج از عراق توافق کردیم/ حملات ترکیه به خاک عراق را نمی‌پذیریم ۶ وقوع چند انفجار در عراق ۷ آمریکا صدور روادید برای ۱۴ مقام ایرانی را محدود کرد ۸ تخت روانچی: اقدامات آتی ایران با آنچه که برای برجام رخ می‌دهد، متناسب خواهد بود مهمترین اخبار بین الملل شکست و انزوای جدید آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل روسیه: شیوه آمریکا در برابر ایران، چشم‌اندازی ندارد/ واشنگتن به جای تهدید، گفت‌وگو کند/تشدید تنش‌ها با ایران اشتباه است یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند مصاحبه تسنیم با کارشناس انرژی ترک|منبع کشف شده توانایی تامین ۲۰ درصد نیاز ترکیه را دارد مهمترین اخبار تسنیم روحانی: برگزاری پرشور مراسم عزاداری محرم آزمونی برای همه است/دستور به وزیر ارتباطات برای ارائه پهنای باند متن طرح دو فوریتی نمایندگان برای خروج خودکار از برجام با فعال شدن مکانیسم ماشه یک دیپلمات: رئیس شورای امنیت مجبور نیست پیش‌نویس قطعنامه "ادامه لغو تحریم‌های ایران" را ارائه کند جزئیات مدل‌های ۹گانه تأمین مسکن کارگران/ ۳۵۸هزار کارگر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند براتی: بازگشت تحریمهای شورای امنیت فشار اقتصادی جدیدی به کشور وارد نخواهد کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای امنیت اخبار آمریکا شورای امنیت اخبار آمریکا رئیس شورای امنیت مکانیزم ماشه سازمان ملل کوته بینی بین الملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست همسایگی دولت سیزدهم

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین بخش از اولین سخنرانی رئیس‌جمهور است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بودند و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کردند و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

خبرگزاری مهر در سلسله گزارش‌هایی به بررسی روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه طی یک‌سال گذشته پرداخته است.

کد خبر 6097420 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل