Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل سابق نیروهای امنیت داخلی لبنان درباره اقدامات برای منحرف کردن مسیر تحقیقات پرونده ترور رفیق حریری و توطئه چینی علیه این کشور سخن گفت.

قدس آنلاین: «علی الحاج» مدیرکل سابق نیروهای امنیت داخلی لبنان در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد که روند منحرف کردن تحقیقات در خصوص ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان از همان روز نخست ترور وی در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: هدف از بهره برداری از ترور رفیق حریری، اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ بود. «کاندولیزا رایس»، وزیر خارجه وقت آمریکا در زمان سفر به لبنان از بازداشت ۴ افسر در جریان این پرونده استقبال کرد.

الحاج بیان کرد: در آن زمان، میشل سلیمان (رئیس جمهور سابق) فرمانده ارتش لبنان بود و در منحرف کردن روند تحقیقات نقش داشت. وی نخستین شاهد دروغین در تحقیقات ترور رفیق حریری به شمار می رود. اگر ما را متهم می کنند که بخشی از سیستم امنیتی سوریه و لبنان هستیم، میشل سلیمان نیز برآمده از همان نظام است.

وی اضافه کرد: میشل سلیمان تلاش کرد روند تحقیقات را منحرف کرده و از مسیر درست خود خارج کند. مروان حماده که در آن زمان وزیر بود برای تعیین شاهدان دروغین شخصاً اقدام کرد.

الحاج در خصوص وجود تشابه در شرایط مربوط به ترور رفیق حریری و انفجار بندر بیروت گفت: یک جریان سیاسی در لبنان، خود را برای کودتا علیه نهادهای حاکمیتی بعد از صدور حکم دادگاه بین المللی آماده کرده بود. انفجار بیروت نیز روند کودتا را سرعت بخشید اما این اقدامات در سایه آگاهی و هوشیاری لبنانی ها شکست خورد اما توطئه چینی ها علیه لبنان همچنان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دادگاه ترور رفیق حریری علی الحاج میشل سلیمان لبنان انفجار بیروت ترور رفیق حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ربوده شدن یسنا قوت گرفت

دادستان عمومی و انقلاب کلاله اعلام کرد که تحقیقات درباره مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای تا زمان شناسایی و دستگیری همه عوامل ادامه دارد.

به گزارش مشرق، از گرگان، ‌سیدجواد میردوستی، دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: بلافاصله پس از اعلام مفقودی یسنا کودک کلاله‌ای با تشکیل پرونده قضایی عملیات جستجو و اقدامات قضایی، پلیسی و اطلاعاتی برای بررسی موضوع آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب کلاله گفت: در ادامه بررسی‌ها با توجه به شواهد و قراین ظن بازپرس پرونده مبنی بر ربوده شدن کودک تقویت شد و در پی تحقیقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پلیس آگاهی احضار شدند.

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • تعویق در روند تحقیقات جنایات جنگی نیروهای بریتانیایی در افغانستان  
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • احتمال ربوده شدن یسنا قوت گرفت
  • دادستان کلاله: یسنا ربوده شده بود
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی آب با خشکه کاری برنج
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم